Skocz do zawartości

strasznie dziwna rzecz


cytrus

Rekomendowane odpowiedzi

Mam kompletnie bezsensowny problem: projekt mojej gry wygląda na razie tak:

jade samochodem i strzelam do wyskakujących znad przeciwka wrogów. Jezeli przypadkowo strzelę w drzewo,

bohater traci punkty. Ale od tego momentu drzewa i wrogowie przestają się pojawiac!! Jakim cudem???! Co robic? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem robic tą grę przerabiajac przyklad ze str. GM http://www.gamemaker.nl/tutorial.html

to ten 6 od góry.

Moze zerknij na niego i bedziesz wiedzial co robic, a jak nie to wrzuce jakis konkretny kod

(ostatnio duzo na ten temat bylo na forum to sprobowalem tez przerobic ten przyklad i juz na początku sie wszystko pochrzaniło..- zrobilem celownik i strzelanie tak jak w tym temacie https://forum.gmclan.org/index.php?showtopi...t=0entry21665 i gdy strzele celownikiem w drzewo,

gracz traci punkty ale

drzewa i inne obiekty przestają się pojawiac.. )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

bo może dałeś instance_destroy do drzewa co ? a one akrat po zniknięciu z ekranu przskakują na jego drugą stronę (o ile to ten przykład o którym myślę, bo nie chce mi się sprawdzać)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra..... wrzucilem projekt na uploader https://gmclan.org/up575.html

ale sie nie smiejcie bo to dopiero jego początkowa postac, i to moj pierwszy projekt tego typu i 2 gra w zyciu...

Jakby ktos mogl zrobic zeby za strzał w drzewo odejmowało punkty zawodnikowi to bylbym wdzięczny.

Bo chodzi o to ze po strzale w to drzewo za któryms razem znikają wszystkie obiekty i nie potrafię sobie z tym poradzic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie wolę klocki bo są łatwiejsze do zapamiętania i wogole mniej jest do roboty ale fakt ze po trochu

trzeba się tez na kody przestawiac. A moglby mi ktos objasnic (albo poprawic w projekcie)

co konkretnie musze zmienic zeby te obiekty nie znikały? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej Cytrus jakby Ci się udało jakos naprawic ten projekt to czy moglbys dac znac na forum (albo na maila)

jak to zrobiles bo przerabiam ten sam przyklad i tez bym zrobil odejmowanie punktow, a mysle ze u mnie pojawi sie podobny problem ( ale nie martw sie- moja gierka calkiem inaczej bedzie wygladała)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
W zasadzie wolę klocki bo są łatwiejsze do zapamiętania i wogole mniej jest do roboty
Niestety, tu sie mylisz. Z klockami jest znacznie wiecej roboty. A co do twojego problemu, to raczej nikt nie pomoze, bo leczenie na odleglosc jest bardzo trudne i bez zrodel sie nie obejdzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Z obiektu tree usuń cały event kolizji z celownikem (wraz z akcjami). Tam jest warunek, że jeżeli myszką klikniesz w drzewo, to odejmuje 200 punktów, a częstotliwość pokazywania się obiektów zależy właśnie od punktów, więc jeżeli ich wartość będzie ujemna, to obiekty przestają być tworzone.

W obiekcie celownik, event kolizji z drzewem, dopisz do istniejacego tam skryptu skryptu:

score = score + 10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra, jesli jest tak ze im więcej mam punktow, tym wiecej obiektow się pojawi to czy

daloby się zrobic w jakims obiekcie funkcję zeby po wjechaniu w niego zmniejszyła się ilosc wyskakujących drzew? ( Chodzi o to zeby wydluzyc grę, bo jak jest juz pełno drzew to w koncu nie da rady ich ominąć..).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...