cytrus Opublikowano 31 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2006 Mam kompletnie bezsensowny problem: projekt mojej gry wygląda na razie tak: jade samochodem i strzelam do wyskakujących znad przeciwka wrogów. Jezeli przypadkowo strzelę w drzewo, bohater traci punkty. Ale od tego momentu drzewa i wrogowie przestają się pojawiac!! Jakim cudem???! Co robic? :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 31 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2006 Podaj jaki fragment kodu, albo wrzuć tu cały kod źródłowy, bo nie wiem na jakim systemie opiera się Twoja gra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cytrus Opublikowano 31 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2006 Zacząłem robic tą grę przerabiajac przyklad ze str. GM http://www.gamemaker.nl/tutorial.html to ten 6 od góry. Moze zerknij na niego i bedziesz wiedzial co robic, a jak nie to wrzuce jakis konkretny kod (ostatnio duzo na ten temat bylo na forum to sprobowalem tez przerobic ten przyklad i juz na początku sie wszystko pochrzaniło..- zrobilem celownik i strzelanie tak jak w tym temacie https://forum.gmclan.org/index.php?showtopi...t=0entry21665 i gdy strzele celownikiem w drzewo, gracz traci punkty ale drzewa i inne obiekty przestają się pojawiac.. ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 31 Marca 2006 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2006 bo może dałeś instance_destroy do drzewa co ? a one akrat po zniknięciu z ekranu przskakują na jego drugą stronę (o ile to ten przykład o którym myślę, bo nie chce mi się sprawdzać) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cytrus Opublikowano 1 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2006 W drzewie mam tylko klocek destroy the instance w end step, ale jak go usune, drzewa robią się płaskie wiec musi byc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
london Opublikowano 1 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2006 W drzewie mam tylko klocek destroy the instance w end step, ale jak go usune, drzewa robią się płaskie wiec musi byc Może zamiast destroy w end step daj przy kolizji naboja z drzewem. A najprosciej będzie jak dasz link do twojego projektu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cytrus Opublikowano 1 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2006 Moment! Zauwazylem cos jeszcze- za trafienie w drzewo bohater traci punkty, Ale drzewa znikają dopiero gdy zestrzele ich tyle ze zjade do 0 punktów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Najlepiej wzuc ten projekt to napewno ktos ci to poprawi! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cytrus Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2006 No dobra..... wrzucilem projekt na uploader https://gmclan.org/up575.html ale sie nie smiejcie bo to dopiero jego początkowa postac, i to moj pierwszy projekt tego typu i 2 gra w zyciu... Jakby ktos mogl zrobic zeby za strzał w drzewo odejmowało punkty zawodnikowi to bylbym wdzięczny. Bo chodzi o to ze po strzale w to drzewo za któryms razem znikają wszystkie obiekty i nie potrafię sobie z tym poradzic... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krychu90 Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Bo te obiekty przenoszą się na początkową pozycję zamiast tworzyć nowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Cytrus dobrze Ci radze zacznij pisac kodem a nie 99% gry na klockach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
london Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Cytrus dobrze Ci radze zacznij pisac kodem a nie 99% gry na klockach... A to dlaczego? Ja robię na klockach i jest mi dobrze, w prawdzie to nie jest 99% ale może jakieś 55% :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 No wlasnie 55% a nie 99% jak zacznie robic wieksze gry to bedzie musial sie uczyc GML od podstaw a tak to z kazdym projektem sie troche nauczy.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cytrus Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 W zasadzie wolę klocki bo są łatwiejsze do zapamiętania i wogole mniej jest do roboty ale fakt ze po trochu trzeba się tez na kody przestawiac. A moglby mi ktos objasnic (albo poprawic w projekcie) co konkretnie musze zmienic zeby te obiekty nie znikały? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klimo Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2006 hej Cytrus jakby Ci się udało jakos naprawic ten projekt to czy moglbys dac znac na forum (albo na maila) jak to zrobiles bo przerabiam ten sam przyklad i tez bym zrobil odejmowanie punktow, a mysle ze u mnie pojawi sie podobny problem ( ale nie martw sie- moja gierka calkiem inaczej bedzie wygladała) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Ja nie moge ci pomuc bo nieznam sie zabardzo na klockach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cytrus Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Ja nie moge ci pomuc bo nieznam sie zabardzo na klockach... [/q :rip: fatalnie....bez odejmowania punktow ta gra nie bedzie miala za bardzo sensu... :helpsmilie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2006 W zasadzie wolę klocki bo są łatwiejsze do zapamiętania i wogole mniej jest do robotyNiestety, tu sie mylisz. Z klockami jest znacznie wiecej roboty. A co do twojego problemu, to raczej nikt nie pomoze, bo leczenie na odleglosc jest bardzo trudne i bez zrodel sie nie obejdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cytrus Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Niestety, tu sie mylisz. Z klockami jest znacznie wiecej roboty. A co do twojego problemu, to raczej nikt nie pomoze, bo leczenie na odleglosc jest bardzo trudne i bez zrodel sie nie obejdzie. Ale jest zródło: https://gmclan.org/up575.html tyle ze nie wiem czy to wogole idzie naprawic.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Z obiektu tree usuń cały event kolizji z celownikem (wraz z akcjami). Tam jest warunek, że jeżeli myszką klikniesz w drzewo, to odejmuje 200 punktów, a częstotliwość pokazywania się obiektów zależy właśnie od punktów, więc jeżeli ich wartość będzie ujemna, to obiekty przestają być tworzone. W obiekcie celownik, event kolizji z drzewem, dopisz do istniejacego tam skryptu skryptu: score = score + 10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cytrus Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2006 dobra, jesli jest tak ze im więcej mam punktow, tym wiecej obiektow się pojawi to czy daloby się zrobic w jakims obiekcie funkcję zeby po wjechaniu w niego zmniejszyła się ilosc wyskakujących drzew? ( Chodzi o to zeby wydluzyc grę, bo jak jest juz pełno drzew to w koncu nie da rady ich ominąć..). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się