Sev69 Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 Witam :bye1: Mam pytanie dotyczące zmiennych.Czy da się jakoś zapisać ich wartość?Chodzi mi oto że kiedy zmieniam broń na inną zapamiętało liczbę naboi w starej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 Tak, od tego właśnie są zmienne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 No po prostu :) zmienna do pierwszej broni: GML ammo=30 zmienna do drugiej broni: GML ammos=15 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sev69 Opublikowano 1 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 Nie oto mi chodzi.O tym że tak można zapisywać to ja oczywiście wiedziałem :hmmm: .Chodzi mi oto że jak broń będzie destroy a później create to żeby miała taką samą wartość jak przed destroy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 To zrób osobny obiekt do przechowywania zmiennych: GML global.ammo=30 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sev69 Opublikowano 1 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 A jakieś dokładniejsze instrukcje jak to zrobić. :unsure: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 global.zmienna ^ to taka sama zmienna jak inne, tylko jest dostepna z kazdego obiektu. Jesli zrobisz zmienna: global.pierwszaBronAmmo = 30; To nawet jak usuniesz bron, zmienna dalej bedzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sev69 Opublikowano 1 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 Chce wiedzieć jak zrobić cały ten system z zapisem i wczytaniem amunicji.Że jak obiekt bron będzie destroy to co ma zrobić i z powrotem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 No robisz jakiś obiekt nadajesz mu nazwę np. "Zmiennik" i w CREATE dajesz: GML global.ammo=30; Takie trudne ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 i potem wszędzie gdzie masz zmienną ammo dodajesz jej przedrostek global. :P! Ps: Aha no i nie twórz tych zmiennych w create broni ponieważ gdy będzie instance_create i w create bronni global.ammo=30 to za każdym razem gdy się będzie tworzyć będzie 30! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 1 Lipca 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 tablice ? ammo[0]=1; ammo[1]=10; obecna_bron = 1; obecne_ammo = ammo[obecna_bron]; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boom Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 i odwołanie do o_amunicja.ammo[1] ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sev69 Opublikowano 1 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 Thenk ju ewryłan! Jakimś cudem mi wyszło.Zrobiłem jak Egzekutor i Dawka83 mówili ,czeka mnie trochę zmieniania ale trudno.Thx all! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 Eh... Tworzysz dwa obiekty. Obiekt "ammo" i obiekt "broń". Obiektowi ammo dajesz kod w create: GML ammo = 183052 I temu kodowi dajesz w draw na przykład: GML draw_text(bron.x,bron.y,ammo) I ten kod dotyczy obiektu "ammo". No i jak broń się niszczy to przed akcją destroy wstaw kod, który ma dotyczyć obiektu ammo: GML draw_text(999,999,ammo) Chodzi mi oto aby zniknął z mapy. Następnie jak znowu powstaje broń, to przed zamianą dajesz kod: GML draw_text(bron.x,bron.y,ammo) I tak dalej... Pozdro :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 2 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2009 Kargul ty idź lepiej się poucz gml a nie dawaj tu takich przykładów :P! To co ty pokazałeś nie jest dobre... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrianpl Opublikowano 2 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2009 ja u siebie nie kasuje postaci i tyle :D 20 zmiennych to za dużo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 2 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2009 Chyba 200 zmiennych to za dużo. 20 to jest małe piwo. Nie rób tego co ci podał Kargul, nie jest to dobre rozwiązanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sev69 Opublikowano 2 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2009 Ludzie już uporałem się z tym problemem już 4 posty temu, i nie musicie nic doradzać.No,zamykam temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi