Skocz do zawartości

Niewykonywanie zmiennej.


Rekomendowane odpowiedzi

Hm. Otóż mam w Create kod: completed=1, a w Left Press:

GML
if distance_to_object(obj_character) < 32

{

if completed=1

{

obj_character.zlotot+=5000;

completed=0

}

}

 

i mi nie chce dodawać złota ;[ Pomocy. A błędu żadnego nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że jak... obj_character przy kontakcie z obj_character, obj_character dostaje złoto?

Ten kod jest w skrzynce... W obiekcie skrzynka..

 

E: A właśnie, że nie działa -,-"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może na kolizjach?... Pakujesz maskę skrzynce, po czym w kodzie kolizji skrzynka->postac - używasz "other". Może zadziała.

Nie przejdzie na kolizjach, musi być kliknięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może coś takiego?

GML (Create)
completed = false;

GML (Step)
if( !completed )

if( distance_to_object(obj_character) < 32 )

{

obj_character.zlotot+=5000;

completed = true;

}

k. ja p! Jakie to ma znaczenie lol? A jednak krrrrowa ma! Dzięki.

 

 

EDIT: A jednak pojawił się kolejny problem:

GML
if ( !completed )

if ( distance_to_object(obj_character) < 32 )

{

obj_character.mr+=100;

obj_character.explo+=100;

obj_character.sd+=100;

obj_character.uh+=100;

completed = true;

}

 

i dodaje tylko pierwszą zmienną, czyli mr i to można kilka razy wykonać lol ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Test nr.1:

Zmień left pressed na global left pressed i zobacz czy zadziała, jak tak, to znaczy, że coś jest nie tak z maską obiektu, jak nie, to znaczy, że powód jest inny -> test 2.

 

Test nr.2:

Dopisz za completed = 0: show_message('xxx');. Jeżeli komunikat sie pojawi, to znaczy, ze coś innego kasuje złoto do wartości zero, jeżeli się nie pojawi - to nie mam pojęcia.

 

Może chodzi też o to, że zmienna nazywa sie zlotot, zamiast zloto ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test nr.1:

Zmień left pressed na global left pressed i zobacz czy zadziała, jak tak, to znaczy, że coś jest nie tak z maską obiektu, jak nie, to znaczy, że powód jest inny -> test 2.

 

Test nr.2:

Dopisz za completed = 0: show_message('xxx');. Jeżeli komunikat sie pojawi, to znaczy, ze coś innego kasuje złoto do wartości zero, jeżeli się nie pojawi - to nie mam pojęcia.

 

Może chodzi też o to, że zmienna nazywa sie zlotot, zamiast zloto ?

Już rozwiązane, za późno. A zlotot ma się nazywać, bo jest taka zmienna, a zloto to jest obiekt, więc.. ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Dla tego ja jestem za konwencją:

 

sprSprite

sndSound

bgBackground

scScript

fntFont

objObject

 

i nie ma problemów ze zmiennymi potem :)

 

Gdzie był błąd ? Pochwal się, na przyszłość inni będą wiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla tego ja jestem za konwencją:

 

sprSprite

sndSound

bgBackground

scScript

fntFont

objObject

 

i nie ma problemów ze zmiennymi potem :)

 

Gdzie był błąd ? Pochwal się, na przyszłość inni będą wiedzieć.

Ale oso ci chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Up: Chodzi mu o to, żebyś nazywając spirty,soundy,objecty itd. stosował przedrostki typu spr(dla spritów),snd(dla soundów),bg(dla backgroundów) itd. Dzięki temu nie będziesz miał problemów z nazywaniem zmiennych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tak?

 

if distance_to_object(obj_character) < 32 && !completed

{

obj_character.mr+=100;

obj_character.explo+=100;

obj_character.sd+=100;

obj_character.uh+=100;

completed = true;

}

 

Bo tak if za ifem mi dziwnie śmierdzi :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...