Ghost Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 Hm. Otóż mam w Create kod: completed=1, a w Left Press: GML if distance_to_object(obj_character) < 32 { if completed=1 { obj_character.zlotot+=5000; completed=0 } } i mi nie chce dodawać złota ;[ Pomocy. A błędu żadnego nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 Że jak... obj_character przy kontakcie z obj_character, obj_character dostaje złoto? Źle zrozumiałem... Hm - wszystko powinno działać (chyba). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 11 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 Że jak... obj_character przy kontakcie z obj_character, obj_character dostaje złoto? Ten kod jest w skrzynce... W obiekcie skrzynka.. E: A właśnie, że nie działa -,-" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 Może na kolizjach?... Pakujesz maskę skrzynce, po czym w kodzie kolizji skrzynka->postac - używasz "other". Może zadziała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 11 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 Może na kolizjach?... Pakujesz maskę skrzynce, po czym w kodzie kolizji skrzynka->postac - używasz "other". Może zadziała. Nie przejdzie na kolizjach, musi być kliknięcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 No to pipa - moje płytkie granice intelektualne w tej chwili się skończyły. ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 Może coś takiego? GML (Create) completed = false; GML (Step) if( !completed ) if( distance_to_object(obj_character) < 32 ) { obj_character.zlotot+=5000; completed = true; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 11 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 Może coś takiego? GML (Create) completed = false; GML (Step) if( !completed ) if( distance_to_object(obj_character) < 32 ) { obj_character.zlotot+=5000; completed = true; } k. ja p! Jakie to ma znaczenie lol? A jednak krrrrowa ma! Dzięki. EDIT: A jednak pojawił się kolejny problem: GML if ( !completed ) if ( distance_to_object(obj_character) < 32 ) { obj_character.mr+=100; obj_character.explo+=100; obj_character.sd+=100; obj_character.uh+=100; completed = true; } i dodaje tylko pierwszą zmienną, czyli mr i to można kilka razy wykonać lol ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 11 Maja 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 Test nr.1: Zmień left pressed na global left pressed i zobacz czy zadziała, jak tak, to znaczy, że coś jest nie tak z maską obiektu, jak nie, to znaczy, że powód jest inny -> test 2. Test nr.2: Dopisz za completed = 0: show_message('xxx');. Jeżeli komunikat sie pojawi, to znaczy, ze coś innego kasuje złoto do wartości zero, jeżeli się nie pojawi - to nie mam pojęcia. Może chodzi też o to, że zmienna nazywa sie zlotot, zamiast zloto ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 11 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 Test nr.1: Zmień left pressed na global left pressed i zobacz czy zadziała, jak tak, to znaczy, że coś jest nie tak z maską obiektu, jak nie, to znaczy, że powód jest inny -> test 2. Test nr.2: Dopisz za completed = 0: show_message('xxx');. Jeżeli komunikat sie pojawi, to znaczy, ze coś innego kasuje złoto do wartości zero, jeżeli się nie pojawi - to nie mam pojęcia. Może chodzi też o to, że zmienna nazywa sie zlotot, zamiast zloto ? Już rozwiązane, za późno. A zlotot ma się nazywać, bo jest taka zmienna, a zloto to jest obiekt, więc.. ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 11 Maja 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 Dla tego ja jestem za konwencją: sprSprite sndSound bgBackground scScript fntFont objObject i nie ma problemów ze zmiennymi potem :) Gdzie był błąd ? Pochwal się, na przyszłość inni będą wiedzieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 11 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 Dla tego ja jestem za konwencją: sprSprite sndSound bgBackground scScript fntFont objObject i nie ma problemów ze zmiennymi potem :) Gdzie był błąd ? Pochwal się, na przyszłość inni będą wiedzieć. Ale oso ci chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smok Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 @Up: Chodzi mu o to, żebyś nazywając spirty,soundy,objecty itd. stosował przedrostki typu spr(dla spritów),snd(dla soundów),bg(dla backgroundów) itd. Dzięki temu nie będziesz miał problemów z nazywaniem zmiennych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 17 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 Bump post #8. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 17 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 A może zrób ze zmiennej completed, global.completed, bo jak są w innych obiektach to kiszka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 18 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 A może zrób ze zmiennej completed, global.completed, bo jak są w innych obiektach to kiszka. Tak, są w innych obiektach... Kolejny raz bumpuję. :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Może tak? if distance_to_object(obj_character) < 32 && !completed { obj_character.mr+=100; obj_character.explo+=100; obj_character.sd+=100; obj_character.uh+=100; completed = true; } Bo tak if za ifem mi dziwnie śmierdzi :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 19 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Już mam. Źle nazwałem zmienną "explo"... Powinno być "expl"... I ona wszystko zatykała... I sam se poradziłem, o ;d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się