Skocz do zawartości

Easy Game Maker-demo silnika


baca

Rekomendowane odpowiedzi

Kolejna próba klona Game Makera, ja bym chciał zobaczyć coś innowacyjnego :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TO NIE BĘDZIE KLON GAME MAKERA TYLKO ZUPEŁNIE INNY PROGRAM INACZEJ WYGLĄDAJĄCY Z INNYM JĘZYKIEM INNYMI FUNKCJAMI I NAPISANY W CAŁOŚCI W C++(będzie komercyjnym programem, ale tańszym od Game Makera).

JEDYNE CO JEST PODOBNE TO NAZWA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komercyjnym powiadasz.. no oby miał coś co przykuje uwage potencjalnych użytkowników, zanim zrobią to inne darmowe narzędzia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znaczy się, będzie miał swój własny język skryptowy tak? co za tym idzie, będzie miał ograniczenia. A co zrobisz aby można było z niego "wycisnąć" więcej? co z rozszerzaniem jego możliwości, jak to rozwiążesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja czegos nie rozumiem, to w koncu to bedzie sie w nim czysto w c++ pisalo czy w jego jezyku skryptowym, czy moze jakas hybryde chcesz zrobic (w co watpie)? a jesli juz chodzi o jezyk skryptowy, to jego kod bedzie parsowany i wykony realtime czy moze zamierzasz go kompilowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekaw jestem tez co z zarzadzaniem zasobami, beda one mogly byc w pliku exe czy moze zewnetrznie pozostana? no i co z ochrona przed ripowaniem, ogolnie chodzi o szyfrowanie zasobow, moze beda banki zasobow (kilka plikow w jednym, skompresowane, cos jakby archiwum)? no i jak z ich ladowaniem, czy to bedzie w osobnym watku wczytywane gdy jest potrzebne, czy tez pozostanie tylko ladowanie wszystkiego co potrzebne na starcie? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie można umieszczać w pliku wykonawczym, pracuję też nad własnym formatem archiwum zabezpieczonym hasłem, później może coś się wymyśli, albo skorzystam z gotowych dobrych sposobów.

Edit: A co do ich ładowania jeszcze nie myślałem

 

Edit 2: Pracuję nad Zaawansowanymi Edytorami między innymi:

- Edytor grafiki rastrowej,

- Edytor animacji szkieletowej,

- Edytor Map.

- Edytor/kompiler Skryptu

- Program do zarządzania i pakowania zasobów,

- Edytor Particli,

- Może edytor muzyki,

 

Edit 3: Zapomniałem jeszcze dodać, że będę próbował stworzyć wersje dla konsol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla konsol? to chyba jedynie dla Xboxa dzieki koffanemu DX z tego co sie orientuje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
EazyGameMaker Started..

 

EazyGameMaker version: 1.80

Date: 24.05.2009, 14:45:03

 

Application: Eazy Game Maker

System: Windows 5.1.2600

Memory: 2097151K total, 2097151K free

 

D3D Driver: ati2dvag.dll

Description: ATI Radeon HD 4800 Series

Version: 6.14.10.6947

Mode: 800 x 600 x X8R8G8B8

 

Sound Device: Realtek HD Audio output

Sample rate: 44100

 

Init done.

 

Nie pisze się przypadkiem Easy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Corel.png

Przykładowy kod i kolorystyka.

Wykorzystuje Scintille, przez co edytor kodu będzie bardziej intuicyjny niż gamelowski.

 

a co do kompilatora to zastanawiam się nad użyciem MinGW compiler, przez co nikt nie zajrzy do kodu.

Powiedzcie, co o tym sądzicie.

Edit: Easy, a nie Eazy.

Edit2: Prawdopodobnie wyjdzie późną jesienią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. czemu przy deklaracji brak operatora przypisania? :0 i na jakim języku się wzorowałeś?

2. i co to za pętla "loop"? ona działa jak while tak?

3. a co z obiektowością? :0 :0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up: na dodatek tylko proceduralny, fuj ;/

EDIT: "add tu variable" mnie rozwaliło :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, bardzo dziwne to jest:

loop( warunek? )

{

...

}

function typ nazwa_funkcji(argumenty)

...

end

 

btw. nie powinieneś zbytnio zmieniać i mieszać języków programowania, dzięki temu potem ciężko będzie się uczyć innych języków :/ (i co to da? lepiej od razu wziąć C++/C/C#/Pascal ... )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. czemu przy deklaracji brak operatora przypisania? :0 i na jakim języku się wzorowałeś?

2. i co to za pętla "loop"? ona działa jak while tak?

3. a co z obiektowością? :0 :0

 

1. Możliwe, że zmienię deklarowanie zmiennych, a co do wzorowania to na żadnym nie wzorowałem się, chociaż jest trochę podobny do Unreala.

 

2. Myślę że nazwa loop lepiej odwzorowuje pętle niż while.

 

3. Nie napisałem, że nie będzie to język obiektowy.

 

kolejny bez średnikowy język

 

Nie ma obowiązku stawiania średników, przez co staje się prostszym językiem.

 

@up: na dodatek tylko proceduralny, fuj ;/

EDIT: "add tu variable" mnie rozwaliło

 

Mała pomyłka, zbytnio nie znam ang.

 

Hmm, bardzo dziwne to jest:

loop( warunek? )

{

...

}

function typ nazwa_funkcji(argumenty)

...

end

 

btw. nie powinieneś zbytnio zmieniać i mieszać języków programowania, dzięki temu potem ciężko będzie się uczyć innych języków :/ (i co to da? lepiej od razu wziąć C++/C/C#/Pascal ... )

 

Nie wydaje mi się, żeby był zbytnio trudy do nauczenia, ale nie mogę wystawić obiektowej opinii sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...