Threef Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 DRAW: draw_sprite_ext(sprite,-1,x,y,skala,skala,direction-90,c_white,1) if(keyboard_check(ord('W'))){gotoy=y-128} if(keyboard_check(ord('S'))){gotoy=y+128} if(keyboard_check(ord('A'))){gotox=x-128} if(keyboard_check(ord('D'))){gotox=x+128} if(!keyboard_check(ord('D')))&&(!keyboard_check(ord('A'))){gotox=x} if(!keyboard_check(ord('S')))&&(!keyboard_check(ord('W'))){gotoy=y} mp_potential_step(gotox,gotoy,2,0) if(keyboard_check_pressed(vk_numpad8))&&(keyboard_check_pressed(vk_numpad5){instance_create(x,y,O_CZAR_1a)} Jak widać jest to sposób poruszania dla bohatera. Problem pojawia się gdy chcę stworzyć obiekt "CZAR_1a". Instance się pojawia, ale niezanych mi powodów gdy postać w tym czasie idzie, zmienia tymczasowo się jej direction na 0 Czy klawisze numeruczne wpływają jakoś na Motion planning??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fervi (Skovv) Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 Po 1. Polish Please Po 2. Co ma robić ten O_CZAR_1a Po 3. Polish Please Po 4. Zmienia się direction na 0 postaci czy czaru? Po 5. Jest taka funkcja jak gotox, gotoy? Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 jak używasz mp_potential_step. Obliczanie direction możesz zrobić tak: GML o_czar.direction = point_direction(x,y,xprevious,yprevious) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 6 Maja 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 Dla czego w draw? Sama nazwa mówi, że draw jest od MALOWANIA. Problem polega na tym, że na klawiaturze można nacisnąć tylko kilka guzików na raz i widocznie klawiatura numeryczna ma wyższy priorytet od literek. Dla tego jak wciskasz 3 lub 4 klawisze, to postać przez chwilę nie idzie. A direction=0 to jest w prawo, tak gwoli ścisłości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 7 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 O_CZAR_1a ma lecieć i to robi znakomicie direction postaci się zmienia na 0 bo mam drawowanie "direction-90" gotox i gotoy są zmiennymi. Problem się pojawia TYLKO gdy postać idzie, wtedy gdy naciskę num_5 i num_8 na raz postać nagle zmienia kierunek poruszania P.S. Używam orginalnych pojęć, bo takim osobom jak gnysek jest łatwiej zrozumieć keyboard_check_pressed() od "gdy naciskam klawisz". Poza tym to budzi sporo niedomówień takich jak czy naciskam czy wciskam? P.P.S Czy przypadkiem DRAW niewyklucza STEP? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 7 Maja 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 dla czego draw ma wykluczać step ? to są osobne zdarzenia. Draw wyklucza domyślne rysowanie sprite_index obiektu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 7 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 A..... no przecież :blush: Zawsze robiłem wszystko w drawie bo było mi wygodniej manipulować spritesem lol Tak jakoś się przyzwyczaiłem... co do problemu to chyba będę musiał znaleźć inny sposób bo w końcu te klawisze zaczną się blokować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 7 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 Problem polega na tym, że na klawiaturze można nacisnąć tylko kilka guzików na raz Tak się nie dzieje tylko z klawiaturą na ps2? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 7 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 Tak się nie dzieje tylko z klawiaturą na ps2? No chyba tak, ale ja i tak używam przejściówki bo nie chcę marnować portu USB EDIT: :lol2: xD Chcecie wiedzieć dlaczego był ten błąd? HA HA O_CZAR_1a był solid xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się