Monter Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Mam problem ze zmianą sprite'a bohatera przy strzelaniu. Ten kod jest w Draw: GML // draw hero draw_sprite(hero, -1, x+0, y+0) A ten w klawiszu strzału: GML //Strzelanie if keyboard_check_pressed(vk_space) { poc=instance_create(x,y,o_pocisk) poc.hspeed=10 } sprite_index=sprite9 Tyle, że przy strzale sprite się nie zmienia. Gdzie jest błąd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 GML draw_sprite( sprite_index , -1, x, y)sprite_index to już pewnego rodzaju,wbudowana zmienna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 GML draw_sprite(hero, -1, x+0, y+0) Daj to do DRAW EDIT:Ehh, Marek.S szybszy :[ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Monter Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Jeszcze jedno: Chciałem zrobić analogiczną zmianę do chodzenia w lewo, ale po naciśnięciu klawisza w lewo postać odwraca się na chwilę i później znowu jest odwrócona w prawo chociaż idzie w lewo :mellow: Zrobiłem to co doradziliście, ale sprite pojawia się na ułamek sekundy. Co zrobić, żeby po naciśnięciu klawisza ( czyli u mnie spacji) sprite był wyświetlany ciągle do momentu, w którym wcisnę inny klawisz np. skakania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Podaj kod na zmianę sprite'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Monter Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 To wstawiłem w klawiszu LEFT: GML if place_free(x-4,y) {x-=4} // zmiana sprite_index=sprite8 Kiedy wciskam klawisz LEFT sprite zmienia się na ułamek sekundy i bohater idzie w lewo ze spritem zwróconym w prawo :huh: Jak to poprawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 daj w step: GML if keyboard_check(vk_left) { sprite_index=sprite_lewo if place_free(x-4,y) x-=4 } else if keyboard_check(vk_right) { sprite_index=sprite_prawo if place_free(x+4,y) x+=4 } else { sprite_index=sprite_stoi } cos w tym stylu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Prawie dobrze, ale powinno być tak if keyboard_check_pressed and place_free { sprite_index } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Monter Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Ten kod mam w STEP GML if keyboard_check(vk_left) { sprite_index=sprite8 if place_free(x-4,y) x-=4 } else if keyboard_check(vk_right) { sprite_index=sprite0 if place_free(x+4,y) x+=4 } else { sprite_index=sprite0 } I dalej postać się nie odwraca <_< Próbowałem jeszcze z tym: image_xscale = -1 ale też nie wyszło :mellow: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Zobacz mój poprzedni post, bo Michaś pokręcił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Masz jakiś kod w draw? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Monter Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Kiedy dałem check_pressed to musiałem klikać cały czas, żeby się przemieścić. Teraz bohater idzie przy przytrzymaniu kursora. Oto kod w DRAW: GML // draw draw_text(10,10,'Zdrowie: '+string(health)) // draw hero draw_sprite(hero, -1, x+0, y+0) if keyboard_check_pressed(vk_space) { // strzal draw_sprite( sprite9 , -1, x, y) } To "draw hero" powoduje prawdopodobnie tyle problemów, ale potrzebne było do tego: draw_text(10,10,'Zdrowie: '+string(health)) inaczej bohater nie pojawiał się na planszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marker Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 No bo, jak dodajesz event drawa, to musisz dorzucic jeszcze zawsze "draw_sprite(sprite_index,sprite_index,x,y)":) To jest najlepszy kod, a nie plątanie się w jakieś hero :) I mi to nigdy ŻADNEGO problemu nie robiło ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się