Skocz do zawartości

Monter

Użytkownicy
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O mnie

  • Płeć
    Male

Osiągnięcia Monter

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. Kiedy dałem check_pressed to musiałem klikać cały czas, żeby się przemieścić. Teraz bohater idzie przy przytrzymaniu kursora. Oto kod w DRAW: GML // draw draw_text(10,10,'Zdrowie: '+string(health)) // draw hero draw_sprite(hero, -1, x+0, y+0) if keyboard_check_pressed(vk_space) { // strzal draw_sprite( sprite9 , -1, x, y) } To "draw hero" powoduje prawdopodobnie tyle problemów, ale potrzebne było do tego: draw_text(10,10,'Zdrowie: '+string(health)) inaczej bohater nie pojawiał się na planszy.
  2. Ten kod mam w STEP GML if keyboard_check(vk_left) { sprite_index=sprite8 if place_free(x-4,y) x-=4 } else if keyboard_check(vk_right) { sprite_index=sprite0 if place_free(x+4,y) x+=4 } else { sprite_index=sprite0 } I dalej postać się nie odwraca <_< Próbowałem jeszcze z tym: image_xscale = -1 ale też nie wyszło :mellow:
  3. To wstawiłem w klawiszu LEFT: GML if place_free(x-4,y) {x-=4} // zmiana sprite_index=sprite8 Kiedy wciskam klawisz LEFT sprite zmienia się na ułamek sekundy i bohater idzie w lewo ze spritem zwróconym w prawo :huh: Jak to poprawić?
  4. Jeszcze jedno: Chciałem zrobić analogiczną zmianę do chodzenia w lewo, ale po naciśnięciu klawisza w lewo postać odwraca się na chwilę i później znowu jest odwrócona w prawo chociaż idzie w lewo :mellow: Zrobiłem to co doradziliście, ale sprite pojawia się na ułamek sekundy. Co zrobić, żeby po naciśnięciu klawisza ( czyli u mnie spacji) sprite był wyświetlany ciągle do momentu, w którym wcisnę inny klawisz np. skakania?
  5. Mam problem ze zmianą sprite'a bohatera przy strzelaniu. Ten kod jest w Draw: GML // draw hero draw_sprite(hero, -1, x+0, y+0) A ten w klawiszu strzału: GML //Strzelanie if keyboard_check_pressed(vk_space) { poc=instance_create(x,y,o_pocisk) poc.hspeed=10 } sprite_index=sprite9 Tyle, że przy strzale sprite się nie zmienia. Gdzie jest błąd?
  6. Kilka prób i błędów i doszedłem :D Dałem depth bohatera na -1 i póki co wszystko jest ok! Dzięki wielkie za pomoc.
  7. Tylko gdzie? Dodać w kolizji bohatera z obiektem? jestem baaardzo początkujący... :/
  8. Witam, mam taki problem: Obiekt budynek ( ten szary :P ) ma odznaczoną opcję SOLID, ale bohater "wchodzi" za sprita zamiast przed. Budynek jest obiektem, nie odgrywa jednak żadnej roli więc jest "tłem". Co zrobić, żeby bohater pojawiał się przed budynkiem? Pozdrawiam Monter
×
×
  • Dodaj nową pozycję...