Skocz do zawartości

Jak wykorzystać spektrum w FMODzie do wyczuwania rytmu


Rekomendowane odpowiedzi

Oto prosta metoda która mi wpadła na myśl :P

Pierwsze co, musicie zdobyć wrappera FMOD'a, GMFMODSimple (http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=333705).

Otwórzcie przykład i wyeksportujcie skrypty. Teraz wystarczy tylko zaimportować je do swojej gry.

Utwórz objekt, do create daj:

GML
spec=0;

LoadFMOD();

FMODinit(100);

global.Music = FMODSoundAdd('music.ogg');

FMODSoundSetGroup(global.Music,3);

FMODSoundSetMaxVolume(global.Music,.8);

FMODSoundPlay(global.Music);

 

Step:

GML
FMODUpdate();

spec=FMODGroupGetSpectrumSnapshot(0,0, 256);

if(spec > 0.30) && (spec < 0.60) { // Można grzebać z tymi ustawieniami;p

// akcja która ma być wykonana do odwzorowania rytmu (np. emitowanie particla)

}

 

Room End

GML
FMODAllStop();

FMODSoundFree(global.Music);

FMODfree();

UnloadFMOD();

 

 

Mam nadzieję, że się przyda ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łał, odkrywcze:) a sprawdź na yoyo coś takiego jak VisualMusic

To będzie dobre dla tych co fmoda nie mają.

Hej, visualmusic to odtwarzacz oparty na fmodzie i oferujący wizualizacje

Sam sobie przeczysz.

 

ale do czego to w ogolę służy...
Do wykrywania rytmu muzyki - możesz zrobić dzięki temu np. grę, w której szybkość akcji będzie zależeć od szybkości piosenki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...