Jaklub Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Otóż mam taki kod na odbieranie wiadomości od graczy na hoście: GML clearbuffer(); amma=ds_list_find_value(global.net_players,argument0); mahmessage=receivemessage(amma); if mahmessage=0 { // skrypt na wywalanie gracza } if mahmessage<=0 exit; messageid=readbyte(); switch(messageid) { // tutaj jest odbieranie wiadmości } Problem jest taki, że jak jest wykonywany na 11 graczy (bo gra obsługuje do 12 włącznie z hostem), to FPS spada z 60 do 40-46. Nie mam zielonego pojęcia dlaczego. Gdy host odbiera wiadomości tylko od 2 graczy, spadku nie ma. Czy ktoś może pomóc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boro Casso Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Co ile klatek animacji odbierasz i wysyłasz dane ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 co każdą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 i masz rozwiazanie. jak masz 60fps, to jest 60 razy na sekundę! zrób co 10 klatek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 i masz rozwiazanie. jak masz 60fps, to jest 60 razy na sekundę! zrób co 10 klatek. ciekawe jest to, że na SŁABSZYM kompie wszystko działa cacy na 60 klatek [na 99% jest to wina procesów], ale to rozwiązanie, które dałeś, może się przydać. dzięki, tematu nie zamykam, bo możę znaleźć się inna metoda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 A co ile klatek wysyłasz dane? Jeżeli co stepa, to silnik mmo jest już bez sensu. Chociaż wątpię, że popełniasz taki błąd :P . Sorka sorka, nie doczytałem. Ale to bez sensu. Dane wysyłaj tylko wtedy, gdy dla innego klienta jest zauważalna jakakolwiek zmiana. Np. gdy robi ruch. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Zrestartuj kompa. Może masz tak jak ja obsraną kartę graficzną która po kilku godzinach pracy wariuje z FPSem dajac w pustym roomie 40 - 70 / 60 FPS. @Pental: czytaj trzy posty wyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 ok. dzięki. Zamykam ten temat, bo się nieźle wygłupiłem =D Dane wysyłaj tylko wtedy, gdy dla innego klienta jest zauważalna jakakolwiek zmiana. Np. gdy robi ruch. Z wysyłaniem żadnych problemów nie ma edit: temat otwarty jeszcze raz. ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Ale serwer odbiera ok. <ilość graczy> razy więcej danych niż gracze. Dodatkowo, także wysyła dane. Nie dziw się różnicą FPSów pomiędzy klientem a serwerem, bo ona i tak jest niewielka :P . Wysyłaj dane tylko wtedy, gdy jest jakikolwiek widoczny ruch, choćby gra była nie wiem jak dynamiczna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Problem rozwiązany - w czasie gry co 4 klatki odbiera się wiadomości (właściwie co 2 dla innych grup graczy), a w lobby co 30 klatek. Tematu nie zamykam. a co do restartu - on jednak nic nie dał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się