Skocz do zawartości

Prawa grawitacji


Rekomendowane odpowiedzi

Chcę już od jakiegoś czasu zrobić taką grę z monster trakiem, tylko że nie wiem jak zrobić prawa grawitacji..

Umiem zrobić platformę, po której jedzie Monster Truck, ale on jedzie prosto, a jak zrobię jakiś pagórek to on się w niego wbije zamiast po wjechaniu trochę zwolnić, ale przy okazji wybić się z siłą zależną od prędkości od ziemi.

 

Pomoże mi ktoś? :boxed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem miesiąc na forum i trochę już umiem :jezor: Poszukaj w przykładach,bo ja jeszcze tego nie umiem...

 

PS. XxMichałxX dlaczego Ty zadajesz pytania cały czas na różny temat?? Czyżby ta twoja nowa gra była by pomieszana ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym to zrobił na GMPhysics ale to już nieco wyższa szkoła jazdy.

 

@up

Zobacz moje tematy- każdy też o czymś innym.

 

Też tak robiłem, bo nie miałem pomysłu na grę.... Ale wiesz, ten XxMichałxX będzię sporo wiedział :P Nawet i dobrze... A co do tematu do byś musiał spróbować pokręcić z ruchem platformowym i chyba będzię troche z grafiką, bo jak będzie jechał do góry to musi mieć idealną grafikę... chyba...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. XxMichałxX dlaczego Ty zadajesz pytania cały czas na różny temat?? Czyżby ta twoja nowa gra była by pomieszana ??

 

bo ja nie robie gier i programów żeby zrobić gry lub programy.. poprostu robienie gier lub programów sprawia mi przyjemność. czasami robię jakieś gry a potem zwyczajnie je usuwam ..

 

tym razem miałem kaprys sobie zrobic monster traka ale nie wiem jak i dupa

 

edit: a to while jest idiotyczne czytałem artykuł .. głupszej rzseczy nie widziałem.. zamiast tego wystarczy wsadzic ifa do stepa.. bo co kurde dopoki a jest np mniejsze od 2 to ma sie cos tam dziac.. to moge se zrobic zmienna 'a' i w step if a<2 then costam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artykuł ma pewne braki to fakt.

 

Ale ja ci to wytłumacze: while od if różni się tym że if wstawione w step będzie się wykonywać co step np:

if point < 1000

{
point += 1
}

dopiero po tysiącu stepów point będzie miał 1000

a while wykonuje się w jednym stepie dopóki warunek jest spełniony np.:

{

while (point < 1000) point += 1;

}

i po jednym stepie point ma wartość tysiąc, kapujesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle myślisz. Wtedy jeśli np. point będzie 200, uzyskasz 1200.

Domyślam się, że napiszesz "to wtedy będzie point=1000 i ok." Tak, w tej sytuacji to będzie ok.

Ale while można zastosować np. gdy mamy generator plansz, w którym pewien element nie może być np. w innym elemencie, wtedy piszemy

GML
while(!place_meeting(x,y,zuo))

{

x=random(room_width);

y=random(room_height);

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kłóćmy się.

If różni się od while nieznacznie ale oba mają zastosowanie (tyle tylko że while rzadziej)

A załóżmy że zamiast 1000 masz zmienną max_point

I teraz w if musisz dodawać po jednym bo nie wiadomo czy w tej zmiennej będzie 52, 53 czy 54 (np.)

while doda to na raz a w przypadku if będziemy musieli czekać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ach Michale, Michale. Jak ty nic nie rozumiesz. Postaram się to jakoś łopatologicznie wytłumaczyć.

 

GM gdy wykona wszystkie skrypty we wszystkich zdarzeniach rysuje ekran i przechodzi do nowego stepa. Znów wykonuje to wszystkie skrypty we wszystkich eventach, na nowo rysuje ekran i przechodzi do nowego stepa.

I ustawiasz sobie ze ma na przykład wyliczać 30 stepów na sekundę. Jeśli zrobisz ifem w stepie że coś ma się zrobić 60 razy to ci się to zrobi dopiero po upływie 2 sekund (60 stepów)

While to jest pętla BARDZO potrzebna i przydatna bez której by się nie obyło. While wykonuje jakiś kod na okrągło dopóki warunek jest prawdziwy. Czyli na przykład zamiast 80 raz pisać jakiś kod który tyle razy ma się wykonać (w każdym stepie) to piszesz ten kod w while jeden raz i warunek tak ustawiasz by ten kod się 80 razy wykonał.

 

Czyli tak łopatologicznie to while to takie coś że zamiast pisać parę set identycznych lub podobnych linijek kodu piszesz je tylko raz a while wykonuje to tyle razy ile trzeba.

 

KPW?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

For pozwala ci na wykonanie kodu określoną ilość razy, reszta podobna do while.

 

E: np.

For(i=1,i<=10,i+=1)

{ coś tam }

wykona ci "coś tam" 10 razy. Najpierw ustalasz wartość początkową. Potem warunek. Jeśli warunek jest prawdziwy to wtedy wykona się "coś tam" po wykonaniu wykona się instrukcja 3, czyli zwiększenie i o 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...