XxMichałxX Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Chcę już od jakiegoś czasu zrobić taką grę z monster trakiem, tylko że nie wiem jak zrobić prawa grawitacji.. Umiem zrobić platformę, po której jedzie Monster Truck, ale on jedzie prosto, a jak zrobię jakiś pagórek to on się w niego wbije zamiast po wjechaniu trochę zwolnić, ale przy okazji wybić się z siłą zależną od prędkości od ziemi. Pomoże mi ktoś? :boxed: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Na stronie masz mój przykład "Wchodzenia pod górkę". Może się przyda :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 11 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 aha coś kojarzę, zaraz looknę edit: pfff.. nie rozumiem tego pieprzonego while a jak nie rozumiem tego kodu ani troche to go nie wsadze do mojej gry :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Solmis Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Jak nie rozumiesz podstaw programowania, a nawet podstaw podstaw, to bardzo źle... <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Wiesz, zrobić taką grę jak ty chcesz jest bardzo trudno, a ty nie rozumiesz while... Albo się trochę poucz, albo zacznij od czegoś mądrego Edit: tfu, prostego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Lol, bez while [bądź innej pętli] to zbyt dobrej fizyki nie zrobisz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Ja jestem miesiąc na forum i trochę już umiem :jezor: Poszukaj w przykładach,bo ja jeszcze tego nie umiem... PS. XxMichałxX dlaczego Ty zadajesz pytania cały czas na różny temat?? Czyżby ta twoja nowa gra była by pomieszana ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Ja bym to zrobił na GMPhysics ale to już nieco wyższa szkoła jazdy. @up Zobacz moje tematy- każdy też o czymś innym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 12 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2009 Ja bym to zrobił na GMPhysics ale to już nieco wyższa szkoła jazdy. @up Zobacz moje tematy- każdy też o czymś innym. Też tak robiłem, bo nie miałem pomysłu na grę.... Ale wiesz, ten XxMichałxX będzię sporo wiedział :P Nawet i dobrze... A co do tematu do byś musiał spróbować pokręcić z ruchem platformowym i chyba będzię troche z grafiką, bo jak będzie jechał do góry to musi mieć idealną grafikę... chyba... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 12 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2009 https://gmclan.org/up4796_4_bike_physics.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 12 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2009 https://gmclan.org/up4796_4_bike_physics.html jakiś dopisek o oryginalnym autorze? :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 12 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2009 PS. XxMichałxX dlaczego Ty zadajesz pytania cały czas na różny temat?? Czyżby ta twoja nowa gra była by pomieszana ?? bo ja nie robie gier i programów żeby zrobić gry lub programy.. poprostu robienie gier lub programów sprawia mi przyjemność. czasami robię jakieś gry a potem zwyczajnie je usuwam .. tym razem miałem kaprys sobie zrobic monster traka ale nie wiem jak i dupa edit: a to while jest idiotyczne czytałem artykuł .. głupszej rzseczy nie widziałem.. zamiast tego wystarczy wsadzic ifa do stepa.. bo co kurde dopoki a jest np mniejsze od 2 to ma sie cos tam dziac.. to moge se zrobic zmienna 'a' i w step if a<2 then costam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 Artykuł ma pewne braki to fakt. Ale ja ci to wytłumacze: while od if różni się tym że if wstawione w step będzie się wykonywać co step np: if point < 1000 { point += 1 } dopiero po tysiącu stepów point będzie miał 1000 a while wykonuje się w jednym stepie dopóki warunek jest spełniony np.: { while (point < 1000) point += 1; } i po jednym stepie point ma wartość tysiąc, kapujesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 13 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 aha juz kumam... a jakby zmienić na +2 to tez po jednym stepie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 w if tak (tylko wtedy wystarczy 500 stepów) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 13 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 no to zamiast robić tego while można zrobić: if (point<1000) then point+=1000 i też będzie w jednym stepie xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 Źle myślisz. Wtedy jeśli np. point będzie 200, uzyskasz 1200. Domyślam się, że napiszesz "to wtedy będzie point=1000 i ok." Tak, w tej sytuacji to będzie ok. Ale while można zastosować np. gdy mamy generator plansz, w którym pewien element nie może być np. w innym elemencie, wtedy piszemy GML while(!place_meeting(x,y,zuo)) { x=random(room_width); y=random(room_height); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 Michał, step też jest zrobiony w pętli, możliwe że while. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 Kłóćmy się. If różni się od while nieznacznie ale oba mają zastosowanie (tyle tylko że while rzadziej) A załóżmy że zamiast 1000 masz zmienną max_point I teraz w if musisz dodawać po jednym bo nie wiadomo czy w tej zmiennej będzie 52, 53 czy 54 (np.) while doda to na raz a w przypadku if będziemy musieli czekać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 14 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2009 Ach Michale, Michale. Jak ty nic nie rozumiesz. Postaram się to jakoś łopatologicznie wytłumaczyć. GM gdy wykona wszystkie skrypty we wszystkich zdarzeniach rysuje ekran i przechodzi do nowego stepa. Znów wykonuje to wszystkie skrypty we wszystkich eventach, na nowo rysuje ekran i przechodzi do nowego stepa. I ustawiasz sobie ze ma na przykład wyliczać 30 stepów na sekundę. Jeśli zrobisz ifem w stepie że coś ma się zrobić 60 razy to ci się to zrobi dopiero po upływie 2 sekund (60 stepów) While to jest pętla BARDZO potrzebna i przydatna bez której by się nie obyło. While wykonuje jakiś kod na okrągło dopóki warunek jest prawdziwy. Czyli na przykład zamiast 80 raz pisać jakiś kod który tyle razy ma się wykonać (w każdym stepie) to piszesz ten kod w while jeden raz i warunek tak ustawiasz by ten kod się 80 razy wykonał. Czyli tak łopatologicznie to while to takie coś że zamiast pisać parę set identycznych lub podobnych linijek kodu piszesz je tylko raz a while wykonuje to tyle razy ile trzeba. KPW? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 14 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2009 aha obczajam.. czasami np chciałem żeby sie utworzyło 10 obiektów to musiałem pisać 10 linijek instance_create itd.. a podaj mi na takie cos pętle z tym dziesieciokrotnym tworzeniem obiektu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 14 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2009 While(instance_number(objekt xD)<10) { Instance_create(iks,igrek,objekt xD) } Sam powinieneś się tego domyśleć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 14 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2009 no a jak juz jest 10 tych obiektow a chce nastepne 10 dorobic? nie dorobi sie.. chyba ze while(instance_number(objekt xD)<instance_number(objekt xD)+10) { instance_create(iks,igrek,objekt xD) } ? edit: to while juz mniej wiecej rozumiem... ale to GML for :wacko: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 14 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2009 For pozwala ci na wykonanie kodu określoną ilość razy, reszta podobna do while. E: np. For(i=1,i<=10,i+=1) { coś tam } wykona ci "coś tam" 10 razy. Najpierw ustalasz wartość początkową. Potem warunek. Jeśli warunek jest prawdziwy to wtedy wykona się "coś tam" po wykonaniu wykona się instrukcja 3, czyli zwiększenie i o 1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 14 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2009 chyba ze to twoje "chyba ze" nie ma sensu, wystarczy GML repeat(10) instance_create(x,y,o); lub GML repeat(10) {instance_create(x,y,o); } repeat(x) - powtórz coś x razy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się