Skocz do zawartości

mmorpg


Arion

Rekomendowane odpowiedzi

Stary ale jary: https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=10097

Edit: ee, jednak z niego sie duzo nie nauczysz, bo nie opisywalem zbytnio, no i to stara wersja wiec nie licz na super predkosc, wiec lepiej potraktuj ten link jako ciekawostke ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

zrob pierw pingponga przez siec, to bedzie dobry start dla jakiej kolwiek wiekszej gry siecowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był przykład z Zeldą. A żeby zrobić MMORPG potrzeba więcej niż ci się wydaje.

Pierw zrób RPG, jeśli uda ci się coś fajnego to znajdą się ludzie którzy pomogą ci nauczyć z 39dll.dll

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać Fronia1996 , jeszcze daleko do twojego marzenia , a nie zauważyłem odpowiedzi na twoje pytanie :

czy jak zrobię rpg to da rade przerobić go na mmorpg?

i jak się robi mmorpg to od rpg się zaczyna?

A też ciekaw jestem .

(a teraz taki mały off-top : czy nie ma przypadkiem warnów za odświeżanie tematów ?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
A też ciekaw jestem .

Zaczyna się od multi, a nie od rpg.

Może i się da przerobić, ale to wyjdzie na jedno z przepisywaniem od nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ogole nie potraficie robic gier sieciowych o strukturze klient-serwer.

otoz:

- serwer wykonuje wszelkie obliczenia, klient jest tylko medium do ich przedstawienia graczowi.

- serwer przechowuje wszystkie obiekty i ich dane, klient przechowuje ich aktualny stan, tylko tych, ktore widzi.

- klient nie wysyla zadnej pozycji gracza, czy jakiego kolwiek stanu, niczego takiego. klient wysyla tylko akcje, typu wcisniecie klawisza, przycisku myszy, itp. serwer toprzetwarza i zwraca mu odpowiedz:powiodlo sie, lub nie powiodlo sie.

- serwer wysyla co jakis czas stan swiata do gracza, miedzy przesylaniem kolejnych klatek stanu, klient dokonuje modyfikacji swiata na podstawie odebranych komunikatow akcji, jakie dokonuja inni gracze.

 

to podstawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaczynam od pingponga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
do ΨΧΞ

jak ty robisz mmorpg to od zwykłego rpg zaczynasz?

Po pierwsze normalnie ludzie nie robią mmorpg, po drugie nie zaczyna od rpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Robie go w locie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ogole nie potraficie robic gier sieciowych o strukturze klient-serwer.

otoz:

- serwer wykonuje wszelkie obliczenia, klient jest tylko medium do ich przedstawienia graczowi.

- serwer przechowuje wszystkie obiekty i ich dane, klient przechowuje ich aktualny stan, tylko tych, ktore widzi.

- klient nie wysyla zadnej pozycji gracza, czy jakiego kolwiek stanu, niczego takiego. klient wysyla tylko akcje, typu wcisniecie klawisza, przycisku myszy......

A czy to coś innego ? wciskając klawisz np. ,,W" gracz skacze i przesyła się jego pozycja do servera a od servera do innych graczy...

Przesyłając ten event ,przesyła się też pozycja gracza(jego pozycja wraz z jego ruchem) czyż nie?

Przykładem jest:

GML
if place_free(x-3,y)

 

{x-=3}

i tam gdzieś niewiem gdzie bo nie robiłem w życiu MMO przesyłasz tą zmiane współrzędnych gracza do servera a od servera do innych graczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

A czy to coś innego ? wciskając klawisz np. ,,W" gracz skacze i przesyła się jego pozycja do servera a od servera do innych graczy...

Przesyłając ten event ,przesyła się też pozycja gracza(jego pozycja wraz z jego ruchem) czyż nie?

Przykładem jest:

GML
if place_free(x-3,y)

 

{x-=3}

i tam gdzieś niewiem gdzie bo nie robiłem w życiu MMO przesyłasz tą zmiane współrzędnych gracza do servera a od servera do innych graczy

Nie to samo, bo wtedy gracz mógłby sobie cheatować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, cos innego.

1. system antycheatingowy.

2. mniej danych do wyslania == szybciej dzialajaca komunikcja sieciowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, cos innego.

1. system antycheatingowy.

2. mniej danych do wyslania == szybciej dzialajaca komunikcja sieciowa.

 

o_O niewiedziałem że GM takową funkcje ma jak w 1 pkt. ,thx za info ^^ bo może w daaaallleeekkiej przyszłości spróbuje zrobić MMO.

Widać się grubo myliłem :rolleyes:

 

EDIT:Mniej danych dlatego że przesyłasz samą aktywacje eventu a każdy klient posiada ten event więc tylko przesyłasz info o tym że event sie uaktywnia lub jest nieaktywny.

EDIT2:Mówiąc prościej nie przesyłasz pozycji gracza tak jak ja mówiłem będąc w błędzie ,a przesyłasz aktywacje i dezaktywacje eventu dzięki temu inny gracz widzi co robisz ,a server nie jest zbytnio obciążony bo przesyłasz mniej informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...