Arion Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 siema.prosze o dobry przykład mmorpg z użyciem 39dll...pora się końcu nauczyć xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Stary ale jary: https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=10097 Edit: ee, jednak z niego sie duzo nie nauczysz, bo nie opisywalem zbytnio, no i to stara wersja wiec nie licz na super predkosc, wiec lepiej potraktuj ten link jako ciekawostke ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arion Opublikowano 11 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 e tam xD do nauki się przyda xD tyle razy miałem się uczyć...xD ale teraz się wezmę xD PS:Szkołę mi okradli xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Nauka polega na próbach i błędach, a nie na podrabianiu cudzych przykładów/silników :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 To https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=14040 I to https://gmclan.org/index.php?czytajart=46 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 fajnie że odkopałem ten temat bo mam pytanie nie umiem robić mmorpg ale rpg powoli powoli robię no i mam 2 pytania czy jak zrobię rpg to da rade przerobić go na mmorpg? i jak się robi mmorpg to od rpg się zaczyna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 zrob pierw pingponga przez siec, to bedzie dobry start dla jakiej kolwiek wiekszej gry siecowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 pojęcia nie mam jak:P jest może jakiś przykład taki że aby np. chodzi się kwadracikiem przez neta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Był przykład z Zeldą. A żeby zrobić MMORPG potrzeba więcej niż ci się wydaje. Pierw zrób RPG, jeśli uda ci się coś fajnego to znajdą się ludzie którzy pomogą ci nauczyć z 39dll.dll Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Młody Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Jak widać Fronia1996 , jeszcze daleko do twojego marzenia , a nie zauważyłem odpowiedzi na twoje pytanie : czy jak zrobię rpg to da rade przerobić go na mmorpg? i jak się robi mmorpg to od rpg się zaczyna? A też ciekaw jestem . (a teraz taki mały off-top : czy nie ma przypadkiem warnów za odświeżanie tematów ?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 16 Czerwca 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 A też ciekaw jestem . Zaczyna się od multi, a nie od rpg. Może i się da przerobić, ale to wyjdzie na jedno z przepisywaniem od nowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 anty pewien jesteś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Gdybys chcial przerobic rpg na mmorpg, musialbys czesc gry skopiowac do jednej wersji na klienta, a druga na serwer. Za duzo roboty. Lepiej od razu zaczac od mmo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 chodzi o to że np pozycje innych graczy się zapisują na serwerze a pozycje np. budynków na kompie gracza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Nie oba po stronie serva się zapisują ... bo jak ty sobie byś to wyobrażał ? Przykładowo admin wstawi new block komendą albo coś.. i inni gracze by tego nie widzieli no chyba że przez server u nich też by się to zapisało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 no jak zmieni otoczonie to wtedy serwer zmienia wersie gry... tak mi się zadaje:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 w ogole nie potraficie robic gier sieciowych o strukturze klient-serwer. otoz: - serwer wykonuje wszelkie obliczenia, klient jest tylko medium do ich przedstawienia graczowi. - serwer przechowuje wszystkie obiekty i ich dane, klient przechowuje ich aktualny stan, tylko tych, ktore widzi. - klient nie wysyla zadnej pozycji gracza, czy jakiego kolwiek stanu, niczego takiego. klient wysyla tylko akcje, typu wcisniecie klawisza, przycisku myszy, itp. serwer toprzetwarza i zwraca mu odpowiedz:powiodlo sie, lub nie powiodlo sie. - serwer wysyla co jakis czas stan swiata do gracza, miedzy przesylaniem kolejnych klatek stanu, klient dokonuje modyfikacji swiata na podstawie odebranych komunikatow akcji, jakie dokonuja inni gracze. to podstawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 do ΨΧΞ jak ty robisz mmorpg to od zwykłego rpg zaczynasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 zaczynam od pingponga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 16 Czerwca 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 do ΨΧΞ jak ty robisz mmorpg to od zwykłego rpg zaczynasz? Po pierwsze normalnie ludzie nie robią mmorpg, po drugie nie zaczyna od rpg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 zaczynam od pingponga. nie chcę sępić ale masz jeszcze taki przykład? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 Nie. Robie go w locie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 17 Czerwca 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 :D Jak wejdziesz na stronę główną i przejrzysz dział z przykładami i artykułami, to tam znajdziesz co najmniej dwie gry online. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 a w sumie to masz, ucz sie: https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=22924 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 w ogole nie potraficie robic gier sieciowych o strukturze klient-serwer. otoz: - serwer wykonuje wszelkie obliczenia, klient jest tylko medium do ich przedstawienia graczowi. - serwer przechowuje wszystkie obiekty i ich dane, klient przechowuje ich aktualny stan, tylko tych, ktore widzi. - klient nie wysyla zadnej pozycji gracza, czy jakiego kolwiek stanu, niczego takiego. klient wysyla tylko akcje, typu wcisniecie klawisza, przycisku myszy...... A czy to coś innego ? wciskając klawisz np. ,,W" gracz skacze i przesyła się jego pozycja do servera a od servera do innych graczy... Przesyłając ten event ,przesyła się też pozycja gracza(jego pozycja wraz z jego ruchem) czyż nie? Przykładem jest: GML if place_free(x-3,y) {x-=3} i tam gdzieś niewiem gdzie bo nie robiłem w życiu MMO przesyłasz tą zmiane współrzędnych gracza do servera a od servera do innych graczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 17 Czerwca 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 A czy to coś innego ? wciskając klawisz np. ,,W" gracz skacze i przesyła się jego pozycja do servera a od servera do innych graczy... Przesyłając ten event ,przesyła się też pozycja gracza(jego pozycja wraz z jego ruchem) czyż nie? Przykładem jest: GML if place_free(x-3,y) {x-=3} i tam gdzieś niewiem gdzie bo nie robiłem w życiu MMO przesyłasz tą zmiane współrzędnych gracza do servera a od servera do innych graczy Nie to samo, bo wtedy gracz mógłby sobie cheatować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 ale nadal nie rozumiem czy z rpg robi się mmorpg anty pisał że nie ale sory anty nie ufam ci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 tak, cos innego. 1. system antycheatingowy. 2. mniej danych do wyslania == szybciej dzialajaca komunikcja sieciowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 czemu mniej danych do wysyłania? możesz jaśniej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 tak, cos innego. 1. system antycheatingowy. 2. mniej danych do wyslania == szybciej dzialajaca komunikcja sieciowa. o_O niewiedziałem że GM takową funkcje ma jak w 1 pkt. ,thx za info ^^ bo może w daaaallleeekkiej przyszłości spróbuje zrobić MMO. Widać się grubo myliłem :rolleyes: EDIT:Mniej danych dlatego że przesyłasz samą aktywacje eventu a każdy klient posiada ten event więc tylko przesyłasz info o tym że event sie uaktywnia lub jest nieaktywny. EDIT2:Mówiąc prościej nie przesyłasz pozycji gracza tak jak ja mówiłem będąc w błędzie ,a przesyłasz aktywacje i dezaktywacje eventu dzięki temu inny gracz widzi co robisz ,a server nie jest zbytnio obciążony bo przesyłasz mniej informacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się