fino25 Opublikowano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 Witam i pozdrawiam! Dawno mnie tu nie było... Piszę w sprawie nietypowej. Nie chodzi mi tu o żaden problem z grą, tylko mam kilka pytań dotyczących "silnika" Game Maker'a, pożerania pamięci, obiektów i SAVE/LOAD. No więc do rzeczy: 1) Jak to jest z rozmiarem planszy (Rooma) i pamięcią? W The Games Factory jest tak, że nie liczy się rozmiar planszy, tylko aktualnie wyświetlana część panszy. Czyli to co nie jest na widoku (jest poza oknem gry) nie jest liczone do RAM'u... I można w The Games Factory tworzyć bardzo wielkie, wręcz ogromne plansze. Jak to jest w GM? Chciałbym zrobić w GM RPG'a, ale musi to być jedna duża, ogromna plansza... 2) Czy opcja SAVE/LOAD Game w Game Maker 6.1 zapisuje WSZYSTKO? Tzn. sprawdzałem czy zapisuje pozycję i wartości globalne, lokalne i działa dobrze. A kierunki, klatki animacji, aktualny Room, pozycję muzyki też zapisze? Także jest mi to potrzebne do RPG'a, bo zapisywanie ręcznie 100 wartości, obrazków itd. mija się z celem... A tak użyłbym opcji SAVE i zapisałoby mi łatwiutko wszystko co do tej pory zdobyłem, skille, ataki, bronie itd. Po wczytaniu gra wyglądałaby identycznie jak przed zapisem. Dziękuję za odpowiedzi. Najbardziej interesuje mnie odpowiedź co do rozmiaru Rooma... Jeśli ktoś grał w Tibię, to właśnie o takiej wielkości świat mi chodzi... Bo w tej grze wszystko jest prawie na jednej planszy :P Pozdrawiam!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooman Opublikowano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 1) Z tego co mi wiadomo to GM niestety przechowuje w pamięci cały room. 2) Nie jestem w 100 % pewien co do muzyki, ale reszte powinien zapisywać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fino25 Opublikowano 20 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 Co do odpowiedzi 2, to nie koniecznie muzyka mi jest potrzebna :P Ale jeśli GM przechowuje w pamięci cały room, to wielka klapa... :/ Czekam na inne odpowiedzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 Rozwiązanie 1 jest bardzo proste. Dezaktywuj niepotrzebne i niewidoczne obiekty, gdy znowu się pojawią na widoku to je aktywuj. EDIT Eh, nie znasz podstaw GMLa? :] Sprawdź je: instance_activate_all instance_activate_object instance_activate_region instance_deactivate_all instance_deactivate_object instance_deactivate_region Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fino25 Opublikowano 20 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 Nie rozumiem Tymon... Jak zdeaktywować? I później aktywować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooman Opublikowano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 Są takie funkcje w GM poszukaj w helpie pod hasłami activate i deactivate Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fino25 Opublikowano 20 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 Aha, dzięki wielkie :) Nie znam GML'a tak dobrze :P Jedynie podstawy :] I właśnie na tej grze miałem się go uczyć w zaawansowanym stopniu... Jeszcze jedno pytanie... Czyli aktywować je mam wtedy, gdy będą wchodzić na widok okna gry? A jak będą poza nim, to mam je dezaktywować? :P Użyję do tego instance_activate_region oraz instance_deactivate_region :P Dzięki za odp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 Tak. Co do 2. Lepiej napisać skrypt który by zapisywał zmienne które są niezbędne w grze, do pliku. Za pomocą save i load może to nie wypalić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooman Opublikowano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 Nie rozumiem Tymon ... co może nie wypalić :huh: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 Kolejny :P Patrz, w grach RPG trzeba dość dużo danych zapisywać (przy tworzeniu save game, load) a GML nie ma możliwości zapisania ich wszystkich (oczywiście mowa o wbudowanych funkcjach) więc trzeba napisać własny skrypt który może to wszystko zapisać no i odczytać. Zakładam tutaj że fino25 umieści w grze możliwość zapisu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooman Opublikowano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 No tak ... ale przecież funkcja save chyba całkowicie zapisuje stan gry, no chyba że o czymś nie wiem bo w sumie to się nią zbytnio nie bawie :P. Chyba że chodzi o możliwość zapisu kilku save'ów na raz ale przecież z tego co pamiętam jest funkcja zapisująca save do pliku konkretnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fino25 Opublikowano 20 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 Zgadzam się z Goomanem... Funkcja SAVE zapisywać może do konkretnego pliku. Zrobiłbym 3 sloty i byłyby 3 pliki - Zapis1, Zapis2, Zapis3... Po co się bawić w ręczne zapisywanie, jak funkcja SAVE (przed chwilą sprawdzałem inne rzeczy) zapisuje wszystko! Co do rozmiaru Rooma - przed chwilą zrobiłem z tego aktywowania i dezaktywowania i działa zawaliście :D Sprawdzałem przy odpaleniu gry testowej (czerowny trójkącik) :P Dzięki za wszystkie odpowiedzi :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 20 Stycznia 2006 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 Ale funkcja save po wczytaniu na pewno nie będzie odtwarzała muzyki, i zapisze wszystkie nawet njamniej potrzebne dane (pozycję każdego obiektu i aktualnie przez niego wykonywaną akcję), przez co przy wczytywaniu może zdarzyć się tak że jakiś obiekt się zawiesi i przestanie reagowac. Ja bym stawiał na własny system zapisu (używam w Farmerze Franie, i wierz mi że zapisuję ponad 200 zmiennych). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się