Skocz do zawartości

Sprawy techniczne GAME MAKER'a...


fino25

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i pozdrawiam!

 

Dawno mnie tu nie było... Piszę w sprawie nietypowej. Nie chodzi mi tu o żaden problem z grą, tylko mam kilka pytań dotyczących "silnika" Game Maker'a, pożerania pamięci, obiektów i SAVE/LOAD. No więc do rzeczy:

 

1) Jak to jest z rozmiarem planszy (Rooma) i pamięcią? W The Games Factory jest tak, że nie liczy się rozmiar planszy, tylko aktualnie wyświetlana część panszy. Czyli to co nie jest na widoku (jest poza oknem gry) nie jest liczone do RAM'u... I można w The Games Factory tworzyć bardzo wielkie, wręcz ogromne plansze. Jak to jest w GM? Chciałbym zrobić w GM RPG'a, ale musi to być jedna duża, ogromna plansza...

 

2) Czy opcja SAVE/LOAD Game w Game Maker 6.1 zapisuje WSZYSTKO? Tzn. sprawdzałem czy zapisuje pozycję i wartości globalne, lokalne i działa dobrze. A kierunki, klatki animacji, aktualny Room, pozycję muzyki też zapisze? Także jest mi to potrzebne do RPG'a, bo zapisywanie ręcznie 100 wartości, obrazków itd. mija się z celem... A tak użyłbym opcji SAVE i zapisałoby mi łatwiutko wszystko co do tej pory zdobyłem, skille, ataki, bronie itd. Po wczytaniu gra wyglądałaby identycznie jak przed zapisem.

 

Dziękuję za odpowiedzi. Najbardziej interesuje mnie odpowiedź co do rozmiaru Rooma... Jeśli ktoś grał w Tibię, to właśnie o takiej wielkości świat mi chodzi... Bo w tej grze wszystko jest prawie na jednej planszy :P

 

Pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązanie 1 jest bardzo proste. Dezaktywuj niepotrzebne i niewidoczne obiekty, gdy znowu się pojawią na widoku to je aktywuj.

 

EDIT

Eh, nie znasz podstaw GMLa? :]

 

Sprawdź je:

instance_activate_all
instance_activate_object
instance_activate_region
instance_deactivate_all
instance_deactivate_object
instance_deactivate_region

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, dzięki wielkie :) Nie znam GML'a tak dobrze :P Jedynie podstawy :] I właśnie na tej grze miałem się go uczyć w zaawansowanym stopniu...

 

Jeszcze jedno pytanie... Czyli aktywować je mam wtedy, gdy będą wchodzić na widok okna gry? A jak będą poza nim, to mam je dezaktywować? :P Użyję do tego instance_activate_region oraz instance_deactivate_region :P Dzięki za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny :P

 

Patrz, w grach RPG trzeba dość dużo danych zapisywać (przy tworzeniu save game, load) a GML nie ma możliwości zapisania ich wszystkich (oczywiście mowa o wbudowanych funkcjach) więc trzeba napisać własny skrypt który może to wszystko zapisać no i odczytać. Zakładam tutaj że fino25 umieści w grze możliwość zapisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ... ale przecież funkcja save chyba całkowicie zapisuje stan gry, no chyba że o czymś nie wiem bo w sumie to się nią zbytnio nie bawie :P. Chyba że chodzi o możliwość zapisu kilku save'ów na raz ale przecież z tego co pamiętam jest funkcja zapisująca save do pliku konkretnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Goomanem... Funkcja SAVE zapisywać może do konkretnego pliku. Zrobiłbym 3 sloty i byłyby 3 pliki - Zapis1, Zapis2, Zapis3... Po co się bawić w ręczne zapisywanie, jak funkcja SAVE (przed chwilą sprawdzałem inne rzeczy) zapisuje wszystko! Co do rozmiaru Rooma - przed chwilą zrobiłem z tego aktywowania i dezaktywowania i działa zawaliście :D Sprawdzałem przy odpaleniu gry testowej (czerowny trójkącik) :P Dzięki za wszystkie odpowiedzi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Ale funkcja save po wczytaniu na pewno nie będzie odtwarzała muzyki, i zapisze wszystkie nawet njamniej potrzebne dane (pozycję każdego obiektu i aktualnie przez niego wykonywaną akcję), przez co przy wczytywaniu może zdarzyć się tak że jakiś obiekt się zawiesi i przestanie reagowac.

Ja bym stawiał na własny system zapisu (używam w Farmerze Franie, i wierz mi że zapisuję ponad 200 zmiennych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...