Ch3mical Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 Wiecie, jak w niektórych grach 3d (np. GTA SA) gdy kogoś zabijemy (niekoniecznie) to nad nim pojawia się model 3d broni, który się obraca. Moje pytanie brzmi: Czy można coś takiego zrobić za pomocą kodu, lub czegoś, z płaskim spritem w 3d ? Proszę o odpowiedź. Credits gwarantowane w mojej grze, w rubryce pomogli :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 10 Lutego 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 d3d_add_translation_z(direction); o ile dobrze pamiętam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ch3mical Opublikowano 10 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 Gnysiu, nie ma takiej funkcji :D Proszę o szybką pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 d3d_add_translation_z(direction); o ile dobrze pamiętam Na pewno jest jakaś podobne funkcja, ale to jest chyba do przesunięć :P Do obrotów to coś z rotation raczej :P Są na pewno jakieś funkcje translation, rotate, scale w 3D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 Wiecie, jak w niektórych grach 3d (np. GTA SA) gdy kogoś zabijemy (niekoniecznie) to nad nim pojawia się model 3d broni, który się obraca. Moje pytanie brzmi: Czy można coś takiego zrobić za pomocą kodu, lub czegoś, z płaskim spritem w 3d ? Proszę o odpowiedź. Credits gwarantowane w mojej grze, w rubryce pomogli :) ;o Płaski sprite w 3D? Obracanie? Po prostu zrób animację tego :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 d3d_transform_add_translation_z(wartosc) eh, help jest swietny, tylko nikt go nie docenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 d3d_transform_add_translation_z(wartosc) eh, help jest swietny, tylko nikt go nie docenia Bo go nie ma :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 10 Lutego 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 F1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 Bo go nie ma :) Włącz GameMakera i wciśnij F1 EDIT: @UP: Oj, problemy z netem nie pozwoliły odpowiedzieć wcześniej sorka :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 Te sory, d3d_transform_add_rotation_z(wartosc), ale wtopa :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ch3mical Opublikowano 11 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 YYY... PsichiX, teraz kod działa, ale jak go wklejam w DRAW tego obiektu, to nie dość że cały ekran sie obraca, a nie obiekt, to w dodatku obraca się nie tak jak trzeba (chyba :)) Czyli że gdzie to mam wkleić, bo może ja robię błąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 Ta funkcja dodaje transformację do wszystkich elementów jakie są rysowane, trzeba to zerować po narysowaniu konkretnego obiektu za pomocą d3d_transform_set_identity. Zapoznaj się z podstawami projekcji 3D to się dowiesz jak to działa. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 Przed ustawianiem projekcji ( W Draw masz set_projection... ) wstaw kod: GML d3d_transform_set_identity(); Albo po rysowaniu obracanego obiektu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się