XxMichałxX Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 W destroy o_bot: GML global.los=random(4) if global.los=1 { instance_create(global.blastx,global.blasty,o_php) } if global.los=2 { instance_create(global.blastx,global.blasty,o_pg) } if global.los=3 { instance_create(global.blastx,global.blasty,o_pmk) } if global.los=4 { instance_create(global.blastx,global.blasty,o_pmp) } obiekty pod losami sie nie tworzą, a gdy zrobie GML global.los=1 //lub dwa, lub trzy, lub cztery to się tworzy obiekt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 GML switch( round(random(4)) ) { case 1: instance_create(global.blastx,global.blasty,o_php) break; case 2: instance_create(global.blastx,global.blasty,o_pg) break; case 3: instance_create(global.blastx,global.blasty,o_pmk) break; case 4: instance_create(global.blastx,global.blasty,o_pmp) break; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 round(random(x)) i lepiej uzyc switcha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 5 Lutego 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 random(x) losuje liczbę z zakresu 0<= liczba < x. Liczba może być ułamkiem, dla tego trzeba ją zaokrąglić, normalnie praktycznie zawsze ma przecinek i nigdy nie wyniesie maksymalnej liczby). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 a ja wam powiem tyle: GML instance_create( global.blastx , global.blasty , choose( o_php , o_pg , o_pmk , o_pmp )) :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 Dokładnie. Zrób: GML ceil(random(4)) musi być ceil a nie round żeby nie zaokrąglało do 0 i żeby 1,2,3 i 4 miały równe szanse. Przy round 4 by miało mniejsze szanse :P EDIT: O a najlepiej tak jak Marek.S mówi :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 5 Lutego 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 to wystarczy choose(1,2,3,4); co do ceil, to jest zaokrąglanie w górę, więc jak wyjdzie równo 0, to nie zaokrągli tego jako 1 :) co do floor (o którym nikt nie pisał), to zaokrągla w dół (można skojarzyć sobie że floor to także podłoga, wiec jest na dole, pod nogami). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 no ale małe szanse że wyjdzie równo 0 xD Szans 1 do 401 :D Zresztą i tak najlepiej choose użyć :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 5 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 wybieram to GML instance_create( global.blastx , global.blasty , choose( o_php , o_pg , o_pmk , o_pmp )) thx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 a ja wam powiem tyle: GML instance_create( global.blastx , global.blasty , choose( o_php , o_pg , o_pmk , o_pmp )) :P zastanawia mnie czy w ogóle ktoś czytał ten post.. <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 5 Lutego 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 No pewnie, ale tak na przyszłość dodaliśmy coś od siebie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 5 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 ja czytałem ;) edit: zamknac temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi