Malaczek Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 Mam problem jak zrobić, aby bandyta strzelał do gracza. Brałem tutorial, ale nie wyszedł i bandyci sami się zastrzelili. Proszę o pomoc. Pozdrawiam Graficznik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skovv Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 ehh...jeśli jest 20 od niego GML if distance_to_object(gracz) < 20 { instance_create(bot.x,bot.y,naboj) } i w naboju w create kod na poruszanie pocisku... :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComeX Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 instance_create(x+16,y+16,obj_pocisk) alarm[1]=100 proszę to z tutka , leci wprost na playera tam gdzie pocisk wpisz to co masz jako nabuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malaczek Opublikowano 28 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 Ale cel będzie się poruszał. A po za tym gdzie wpisać ten kod Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
megaman Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 W Przykładach jest taki przykład Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malaczek Opublikowano 28 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 Ahhh... czy nie napisałem, że mi nie zadziałał? Oczy na ten wyraz ci zabrakło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grabarz Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 Oczy na ten wyraz ci zabrakło? Jak będziesz tak chamsko odpowiadał to nie będziesz miał tu dobrego życia. EDIT: Napisałeś tutorial a nie przykład a to co innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 Może spróbuj: GML (Step) if( alarm[0] < 0 ) alarm[0] = room_speed; GML (Alarm 0 ) if( distance_to_object( objGracz ) < 20 ) // Sprawdzamy czy wróg jest o 20pix od gracza { var i; // Zmienna tymczasowa i = instance_create( x, y, objNaboj ); // Tworzymy obiekt, a zmiennej 'i' nadajemy ID tego obiektu i.direction = point_direction( x, y, objGracz.x, objGracz.y ); // Ustawiamy kierunek naboju i.speed = 10; // Ustawiamy szybkość naboju } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
/l/l-ichał Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 Tak jak poprzednio napisał Skovv w stepie wroga podajesz: GML if distance_to_object(gracz) < 20 { instance_create(bot.x,bot.y,naboj) } a w naboju piszesz w create: GML direction=point_direction(x,y,gracz.x,gracz.y) powinno ci zadziałać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malaczek Opublikowano 28 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 Wyskakuje mi błąd :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 a może powiedział byś jaki? bo co mamy zgadywać? O_o nie rozśmieszaj mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ch3mical Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 Ej, michał, a nie lepiej napisać: GML instance_create (x,y,naboj) ? Bo po co pisać obj_bot.x, jak to jest w stepie bota, wystarczy samo x i y. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 To nic, że koleś sie porusza, ważne żeby strzelali w jego stronę. Co do błędu to w 90% "Unknown variable naboj" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
megaman Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 przykład nie działa bo pewnie sprite jakiś ma taką samą nazwe jak objekt lub room Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_soyer Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 albo koles robi sobie jaja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
/l/l-ichał Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 Ej, michał, a nie lepiej napisać: GMLinstance_create (x,y,naboj) ? Bo po co pisać obj_bot.x, jak to jest w stepie bota, wystarczy samo x i y. Tak racja. :sp_ike: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malaczek Opublikowano 29 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 albo koles robi sobie jaja Nie jestem nowy i nie za bardzo się znam :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_soyer Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 a no spoko. Konrad Ci napisał ładnie. megaman i michal tez. napisz bład jaki Ci wyskoczył Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skovv Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 ehh daj plik swojej gry to się zerknie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malaczek Opublikowano 29 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 skovv napisał, że jakieś dziwne te kody co ja wstawiłem xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 Poznamy w końcu treść błędu? Bez tego ci nie będziemy w stanie ci pomóc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malaczek Opublikowano 29 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 Ok, ok ___________________________________________ ERROR in action number 2 of Step Event for object objcel: Error in code at line 1: instance_create (x,y,naboj) at position 22: Unknown variable naboj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skovv Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 wiecie jakie on ma kody?Takie jak ja kiedyś:Każde kody z innego przykładu,zebrane w kupę tworząc wielki Burd*l Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 wiecie jakie on ma kody?Takie jak ja kiedyś:Każde kody z innego przykładu,zebrane w kupę tworząc wielki Burd*l a Ty masz lepsze? po co nam się tym chwalisz? To jego sprawa. E. @Malaczek: nie masz obiektu naboj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skovv Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 eeeeeeeee...czym się chwale...tylko mówie ta?Co odrazy taki "Bulwers" xD Wyluzuj... EDIT: Moge mu napisać taką samą gre ale w pożądku i tak aby zrozumiał :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
/l/l-ichał Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 A masz obiekt nazwany "naboj" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_soyer Opublikowano 30 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2009 stworz obiekt naboj i bedzie smigac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 30 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2009 Ale jestem przewidujący, hehe:) Ten obiekt co miał być pociskiem nazwij naboj lub stwórz go, jak upy podpowiadają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malaczek Opublikowano 30 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2009 ___________________________________________ ERROR in action number 2 of Create Event for object naboj: Error in expression:pocisk position 1: Unknown variable pocisk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malaczek Opublikowano 30 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2009 No i jestem jak dawniej w kropce Albo strzelają tak jak ja się ruszę, albo strzelają w samych siebie :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się