Administratorzy gnysek Opublikowano 3 Lutego 2009 Autor Administratorzy Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 Dobra, mam dla was 4 screeny z nowego Update. Jest tam pokazany pierwszy Quest, w sumie ten najprostszy (wbrew pozorom, zabicie tylko 20 Bugów nie zabijając nikogo innego jest czasochłonne i trzeba nieźle uważać... ). Jutro zaczynam pisać questy fabularne, z odnajdywaniem itemów i wykonywaniem konkretnych zadań. Łącznie, będzie 30 questów. https://gmclan.org/uploader/23/quest_1.jpg https://gmclan.org/uploader/23/quest_2.jpg https://gmclan.org/uploader/23/quest_3.jpg https://gmclan.org/uploader/23/quest_4.jpg Borek pokazał dzisiaj kawałek z Aliensów, ja daję kawałek z Almory 0.7.6 :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 Trzeba przyznac ze naprawde dobrze to wyglada, tak trzymac! a propo 30 w nastepnym upie czy wogole bedzie to 30 i nie zrobisz zadnego wiecej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 3 Lutego 2009 Autor Administratorzy Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 W 0.7.6 będzie 30 Questów i tylko dla pojedynczego gracza. W 0.8.0 tak jak obiecał Tymon i ja to potwierdzam, będzie opcja większej konfiguracji serwera, będą częściowo konfigurowalne Questy, czy przeciwnicy, więc będzie w sumie dowolna ilość questów (tak jak dowolnie można ubrać postać, niby jest skończona liczba itemów, ale kombinacji jest naprawdę dużo). Zresztą tam będzie bardzo dużo zmian, ale to zobaczycie potem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 Mam nadzieje, że ta konfiguracja q pozwoli na wybór nagrody, dlaczego za q ma się same złoto a nie exp? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 3 Lutego 2009 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 @Konrad-GM: Skoro wiesz czym jest DirectDraw, to nie pownieneś się zastanawiać czy został użyty w Game Makerze, patrząc pod kątem jego możliwości, dot. kanałów alpha, blend itd. :) A co do zwykłego skalowania, to to nie ma sensu zmieniać rozdzielczości, by tylko coś takiego zastować... Jeżeli tworzymy grę full-screen 1024x768 i chcemy by w opcjach była potem do wyboru jeszcze 1280x1024, to po zmianie rozdzielczości trzeba dostosować rozmiar view, viewport itd. Niestety GM ma buga i nawet jak dopasujemy wszystko co do piksela, to i tak leciutko rozmyje. Natomiast zmiana rozdzielczości w dół nie ma już tego buga. Wniosek z tego taki, że gra powinna startować z maksymalną dostępną później rozdzielczością. Nie wiem czy ten bug jest w GM7, bo ja to sprawdzałem jeszcze pod 6. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezarX Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 Przydałyby się też newsy na stronie GS dotyczące Almory... :) Mimo wszystko coś się jednak dzieje z tym projektem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 4 Lutego 2009 Autor Administratorzy Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 News będzie, ale nie będę z byle pierdołą dawał informacji, bo dopiero zacząłem te questy. Ostatnio był na ten temat news i przy okazji wyjścia nowej wersji też będzie. W międzyczasie info jest też na moim blogu ( http://gnysek.hmt.pl/ ), i tam też są screeny :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 A przewidziane są jakieś zamknięte testy na trochę przed wypuszczeniem update'a ;>? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 Ta. Bardzo szczelnie zamknięte... :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Indrycho Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 tzn. Tymon i gnysek xD co do questów, to mówisz, że będzie częściowo konfigurowalne i, że może być ich nieskończona ilość, czyli, że admin będzie mógł za pomocą obecnych questów robić własne? ED: bo np. konfigurować możemy pewnie treść zadania, jego tytuł i nagrodę (i np. jeśli chodzi o zapicie stwora, to po części jego wybór). jeśli tak, to do tworzenia własnych zadań wystarczyło by określenie jego rodzaju, a potem wypełnienie odpowiednich zmiennych ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 Ogólnie będzie możliwość tworzenia własnych questów, przedmiotów etc. z użyciem dostępnych zasobów. Może i mapy, ale ręki sobie uciąć nie dam. Tylko, że to wiąże się z pewnymi konsekwencjami po stronie klienta gry np. lista przedmiotów będzie ładowana przy połączeniu do serwera. Dużo jest możliwości, nie podaję tych informacji jako pewniak, ale takie są obecnie plany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Indrycho Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 to można zrobić coś takiego: Że po stronie serwera jest plik w którym jest nazwa serwa, tam można by dodać "wersje serwa", którą klient sprawdza jak się z nim łączy. I teraz po stronie clienta w folderze almory znajdował by się zaszyfrowany plik z serwami na które się łączymy, tam odnośnie każdego serva (znajdowanym po ip) znajdowały by się dane: itemy, zadania i inne takie odnośnie serwa. Teraz jeżeli client łączy się z serwem to pierwsze co robi to porównuje wersje serwa u siebie i na serwie, jeżeli jest inna to włącza nam się ekran aktualizowania (np. taki sam jak przy ładowaniu tylko z napisem aktualizowanie i dodatkowo pod nim z jakiej na jaką wersje). Wersja może się nazywać jak chce, niema różnicy czy małpa, czy 0.4c, ponieważ to znajdująca na serwie wersja jest aktualna i jeżeli klient ma inną nazwę (wersję) to pobiera dane z serwa, jeśli nie to rozpoczynamy grę. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezarX Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 i np. jeśli chodzi o zapicie stwora, ... Wiadomo, o co chodzi, ale fajnie brzmi... Taka aktualizacja to chyba standard, ale czasami najprostsze rozwiązania są najlepsze... :jezor: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 Sorki, przyznam sie ze nie przeczytalem ani jednego calego posta z tej strony tematu ale, co to tam po lewej jest zamazane :3? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 Sorki, przyznam sie ze nie przeczytalem ani jednego calego posta z tej strony tematu ale, co to tam po lewej jest zamazane :3? gdzie ? ah heh juz widze na zdjeciach cos Gnysek zamazal :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 Właśnie, co to jest te coś po lewej na screenie? ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 w Wowie wszystkie przedmioty są na serwrze razem z wymaganymi statami i ze statami ktore dodają dane przedmioty, jak dostajesz dany przedmiot lub go oglądasz odbierasz dane z serwera i wtedy sie wyświetlają/dodają do twoich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 w Wowie wszystkie przedmioty są na serwrze razem z wymaganymi statami i ze statami ktore dodają dane przedmioty, jak dostajesz dany przedmiot lub go oglądasz odbierasz dane z serwera i wtedy sie wyświetlają/dodają do twoich. ale wow to niestety/na szczescie nie almora ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 To jest jakiś kwa panel Amina który po komendzie się pewnie pojawia albo po prostu jak ktoś ma nick gnysek to to ma :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 Albo nowosc ktora gnysek probowal ukryc :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 4 Lutego 2009 Autor Administratorzy Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 To będzie coś na zasadzie: lista dostępnych warunków do ukończenia i odpowiednie ich kombinacje. Czyli np. zabicie kogoś tam, no to mamy tyle kombinacji ile jest rodzajów przeciwników. Zdobycie jakiegoś itemu - no to znów podobnie. Albo np. dojście gdzieśtam i zdobycie czegoś a potem pokonanie bossa... wiecie, takie łączone warunki, questy podobne, ale zawsze nieco inne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Indrycho Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 taaa, questy w MMO dzielą się na trzy rodzaje: zabij, przynieś, no i zabij i przynieś ;) czyli będzie np. nazwa zadania, treść i nagroda (no i w uproszczeniu chyba łatwiej osobną zmienną na przedmioty, złoto i exp), a reszta to różne zmienne typu właśnie przeciwnik , item do zebrania/znalezienia, jakieś miejsce bla bla bla.... i musimy to poustawiać, albo na 0 wykluczając zmienną, albo nadać jej odpowiednią wartość aha i jeszcze jedno, dla adminów będzie niby dużo bajerów, w ACC i jeśli będzie to w zadaniach itemy będą na pewno określać poprzez ID, tak więc powinien się znajdować na serwie plik z listą wszystkich itemów i ich ID, znacznie by to ułatwiło sprawę ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 No właśnie i dlatego WoW jest najlepszym z komercyjnych MMORPG bo nie ogranicza się do klepania mobów dla lvla. Questów jest masa i nie polegają jedynie na klepaniu mobów i zbieraniu dropów :D. Są eskorty, craftowanie, questy PVP, robienie za listonosza itp itd :D. Niestety większość z kozackich questów nie działa na serwerach prywatnych xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 4 Lutego 2009 Autor Administratorzy Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 No wiecie, jak dobrze rozplanujemy te questy, to będzie więcej opcji, chodzi jednak o to, żeby w dowolnej konfiguracji działały i nie trzeba było przesyłać setek bajtów do tego, a klient nie gubił się w konfiguracji i nie sprawdzał tysięcy warunków i pętli. Co do listy itemów... a wy myślicie, że teraz na serwerze takowej nie ma ? Natomiast wątpię, abyśmy dali możliwośc tworzenia nowych itemów, bo jak na serwerze zostaną one zmienione to co... niestety, ale uważam, że lista itemów musi być skończona, chociaż Tymon obmyśla cały czas jakby to ominąć nie wysyłając zbyt wiele dodatkowych danych (wczoraj i tak znalazł sposób jak te które są do tej pory wysyłać zamiast w 3 pakietach w jednym xD Podoba mi się jego pomysł, zobaczymy tylko jak bardzo uda się go wykorzystać). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 Wedlog mnie nie powinnismy porownywac Wowa do Almorki. Gnysek, jednak dalej bedziesz ignorowal posty dotyczace tego zamazanego miejsca na screenie :)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 4 Lutego 2009 Autor Administratorzy Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 Sorka, nie doczytałem. To jest informacja z tym ile potworów się zabiło, dopisałem sobie wyświetlanie tego jak testowałem czy ta funkcja działa (bo z początku nie każdego mi zaliczało) i nie zostanie w grze, po prostu dla potrzeb swoich takie wyświetlanie zrobiłem, żeby sprawdzić czy wszystko dobrze działa i czy zlicza dobrych przeciwników. Zapomniałem tego usunąć no i zostało na screenach xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Japanstache Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 W sumie lepiej mniej questów dać, ale za to jakieś bardziej epickie podziemia / większą, cholernie trudną, mapę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 4 Lutego 2009 Autor Administratorzy Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 Jeśli chodzi o mapy - tego co jest nie ma sensu modyfikować, bo gra znów zwolni, a żeby to konkretnie ulepszyć, trzeba na nowo zrobić :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 Japanstasiek to jakiś rpgowy pustak, od kiedy fajne są mapki z kupą mobów :/. Bicie mobów dla lvla całymi dniami to strata czasu i głupota. Imo, niej questów ... hmm ... żeby chociaż były ciekawe, i żeby były jakieś gdzie potrzebne będzie party. BTW: No i ja OSOBIŚCIE to bym jeszcze cisnął na "życie gry". Czyli, że nawet jeśli na serwerze jest mało osób, to żebyśmy mieli uczucie, że świat Almory żyje własnym życiem. Rozmawiałem o tym z kimś przy piwie na serwerze huntera :D. Przykład: Występuje w : Czwartki i Soboty. Jeden z mieszkańców Alebry wybiera się do lasu nazbierać ziółek. Można go spodkać spacerującego po kilku lokacjach gdzie moby rzadko/wcale się nie spawnują. Jeśli do niego zagadamy, mówi nam o tym, iż zbiera sobie ziółka na np. Potion dodający na godzinę siły (czy coś takiego). Mówi, że jeśli mu pomożemy to nas wynagrodzi. I np. Za pierwszym razem po przyniesieniu mu tam 10 listków zioła, dostajemy exp + kasa + butelekcze potiona o ktorym mowil. A robiąc q kolejny raz już tylko kase i potek ^^ Takich q można dużo na wymyślać. Np. jeśli byłoby dodane kolejne miasto oprócz Alebry, monża by zrobić, że co śr. o którejś tam godzinie startuje karawana z Alebry do kądś tam, jest napadana przez mobki itd. Można by podjąć się obrony karawany itp. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Japanstache Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 Ponieważ nawalanie robali jest ekscytujące. Epickie podziemia i wogle - ciekawa konstrukcja świata, jakieś historie dot. miejsc, no i miejsca na walkę grupową z megabestiami. Tak swoją drogą, to w żadną z poprzednich wesji nie grałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi