LolikZabijaka Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 Cześć mam pytanie jak zrobić że jeśli obj_hero dotknie drzwi to żeby drzwi obróciły płynnie o 90 stopni a jeśli znów ich tknę to żeby wróciły do pierwotnej pozycji. Za pomoc z góry dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zychu Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 żeby zapobiec blokowaniu sie lepiej by było zeby drzwi sie otwierały za pomocą entera lub czegos jezeli bedzie sie w dopbrej odleglosci. musisz ustawic orginy tam gdzie są zawiasy. następnie kup kotleta. napisz sktypt który bedzie sprawdzał czy nacisnales klawisz i czy drzwi sa zamkniete jesli tak ma sie dodawac dopoki nie bedzie dobrego kąta. w drugą strone to samo. poźniej upiecz kotlet i zjedz. zeby sprawdzac odelglosc. uzyj distance_to_obiekt(instance_nearest(x,y,drzwi)) <iles tam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 27 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 ee nie bardzo rozumiem czy mógłbyś mi to wyjaśnić krok po kroku ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zychu Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 napisałem dokładnie. nie ma tak łatwo tym razem pomyśl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 27 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 tylko że niespecjalnie potrafię używać funkcji isnace narrest chociaż powiedz do czego służy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zychu Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 instance_nearest(x,y,obiekt) zwraca id obiektu "obiekt" który jest najbliżej punktu x i y. edit: a kotlet smarz przez 26 minut dodaj do niego koper i rodzynki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 image_angle i dowidzenia ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 27 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 ta, image angle zastosowałem ale chce żeby mi tylko raz obracało przy kolizji a jak ich tylkam drugi raz to sie obracają o następne 90 stopni mi chodzi tylko otwieranie i zamykanie drzwi klawiszem shift Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 To daj akcje zmiany kąta w event wciśnięcia shifta o_v ew. keyboard_check_pressed ( key ) w kolizji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 Phi enter. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 GML //create: open=false //keyboard shift pressed: open!=open //step if instance_exists(o_drzwi) { near=instance_nearest(x,y,o_drzwi) if open=true { if near.image_angle<90 near.image_angle+=1 } else { if near.image_angle>0 near.image_angle-=1 } } coś takiego;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 hm, znów się spóźniłeś? :P nie trzeba sprawdzać czy drzwi istnieją w roomie ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 A może zwykłą animacją ? Najmniej roboty, a efekt pożądany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 no ale działa. będzie problem z zamykaniem tych drzwi. bo nie puścisz sprita od tyłu,musiał byś robić drugiego... E: a jednak można: img_speed na -1 :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 27 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 ok wszystko git dziękuję Markowi za kolejną wielką pomoc :) i zlikwidowałem problem znikających drzwi :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi