Phoenix Opublikowano 10 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2008 Witajcie! Mam pytanie: Czy w programie zrobionym w konsoli można używac grafiki typu np. jpg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nerspeed Opublikowano 10 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2008 Niestety nie, choć nie jestem pewien ale stawiam 99,9% szans, ze w aplikacji napisanej w c++ konsolowej nie można dawać obrazów. Z resztą, widziałeś kiedyś takie coś :D . Ale ja mam bardzo malutkie doświadczenie z tym językiem, więc może się da... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 10 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2008 Witajcie! Mam pytanie: Czy w programie zrobionym w konsoli można używac grafiki typu np. jpg? Nie:/ ale mozesz sobie zrobic jakies rysunki znakami xD np: 00011000000 00011000000 00011000000 00011111000 O jakie fajnie L mi wyszło xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 10 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2008 Też o takim rozwiązaniu myślałem, ale miałem też nadzieże je jednak się uda. No ale ok :). @UP: Chyba wyszło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 W konsoli możesz co najwyżej ascii-arta zrobić. JEDNAK, jakbyś pisał pod czystego DOSa program, to jak najbardziej byś mógł, z wykorzystaniem jakiegoś trybu graficznego bądź chronionego ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojass Opublikowano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 W windowsowskiej konsoli się da wyświetlić JPG. Musisz wpierw zdobyć identyfikator okna twojej konsoli HWND (SetConsoleTitle a później FindWindow) a jak to będziesz miał to funkcje z GDI+ chyba potrafią JPG czytać, nie wiem GDI+ nigdy nie urzywałem ale tak mi się obiło o uszy gdzieś. Zwykłe GDI nie potrafi jpg-ów czytac! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 6 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 A mógłbyś mi na PW napisac przykład użycia? PS: Witamy na forum :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 Pomyśl logicznie jak jpg'a w konsoli chcesz wyświetlić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 @UP: szybszy ;p Ale konsola to konsola, a nie okno, wiec w zaden sposob rysowac po niej inaczej niz znakami ascii nie mozna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vardi Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Chyba, że z poziomu konsoli wywoła się okno które wyświetli obraz. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 7 Grudnia 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 W Turbo Pascalu kiedyś robiłem program który pokazywał obrazy, bodaj właśnie konsola na pełnym ekranie to była. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Vardi: to sie mija z celem, bo moznaby od razu wtedy, nie bawiac sie w konsole, wywolac okno. tylko ze PhoenixPL nie chce sie bawic z oknami dlatego chce uzyc konsoli. wiec radze - od razu wez sie za okno, bo to az taka skomplikowana rzecz nie jest ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojass Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 wszystko w windowsie jest oknem(nawet okienko konsoli!!!) skoro tak... to można pobrać identyfikator okna i rysować po nim jak po normalnym oknie. Za jakaś chwilke napisze kod rysujacy na konsoli bitmape... ale nie jpg bo nie mam czasu grzebac w GDI+ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Powodzenia, postawie piwo jak to zrobisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojass Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 W katalogu programu musisz wrzucić pliczek "obrazek.bmp" no i tak jak ktoś wyżej pisał- lepszym rozwiązaniem jest nauczyć się okienek:) // KonsolaBitmapa.cpp : Defines the entry point for the console application. // //#include "stdafx.h" #include #include #include void rysuj_bmp(HDC hDC,HBITMAP hBmp, int ix, int iy) { BITMAP bitmap; HDC hTempDC = CreateCompatibleDC( hDC); GetObject( hBmp, sizeof(BITMAP), &bitmap); SelectObject( hTempDC, hBmp); BitBlt( hDC, ix, iy, bitmap.bmWidth + ix, bitmap.bmHeight + iy, hTempDC, 0, 0, SRCCOPY); DeleteDC( hTempDC); } void cursoroff() { CONSOLE_CURSOR_INFO ccinf; HANDLE _hcout = GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE); GetConsoleCursorInfo(_hcout,&ccinf); ccinf.bVisible = false; SetConsoleCursorInfo(_hcout,&ccinf); } int main(int argc, char* argv[]) { char szTitle[] = "UNIKALNA NAZWA KONSOLI"; HWND hOknoKonsoli; //kursor niewidoczny! cursoroff(); //Szukamy okna konsoli SetConsoleTitle( szTitle); hOknoKonsoli = FindWindow( NULL, szTitle); //Wczytywanie pliku HBITMAP hBmp = (HBITMAP)LoadImage( NULL, "obrazek.bmp", IMAGE_BITMAP,0,0,LR_LOADFROMFILE | LR_CREATEDIBSECTION); //Czesc rysujaca HDC hDC = GetWindowDC( hOknoKonsoli); rysuj_bmp( hDC, hBmp, 10, 50); ReleaseDC( hOknoKonsoli, hDC); //Koniec aplikacji printf( "Nacisnij cos....."); while( ! kbhit( )) Sleep( 100); return 0; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Solmis Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 I tak nie obejdzie się bez: #include <windows.h> Na jedno wyjdzie... @wojass: Ten kod nie jest całkowicie dobry... ;] @topic: Weź się za WinAPI. Jeśli w Dev-Cpp stworzysz nowy projekt (WinAPI), to by zamieścić obrazek użyjesz kilku linijek. Dosłownie. No i ofc cała aplikacja wygląda o niebo lepiej... :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 (nawet okienko konsoli!!!) W X11 jest tak samo. LOLOLOL. ;DD Tylko że wiesz, to co ty zrobisz a bezpośrednie wyświetlenie w terminalu to jest co innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojass Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 W X11 jest tak samo. LOLOLOL. ;DD Tylko że wiesz, to co ty zrobisz a bezpośrednie wyświetlenie w terminalu to jest co innego. no tak :) przecież grafiki nie umieszczamy w buforze STD_OUT tylko w kontekscie okienka. Jak przejdziesz na Fullscreen to juz rysowanie niedziała bo zmienia się sposób wyświetlania. Chyba też to można obejść ale to gra niewarta swieczki:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Chyba nie zrozumiałeś o co chodzi... Tak to i można po wszystkim babrać.. pulpit itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Więc nie rozumiem problemu? Chodzi o przemieszczanie okna? Grafika jest "statyczna", czy co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubasz Opublikowano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2008 ... Nikt nie wspomniał o zmienianiu kolorów pisania? Można zrobić konwerter z JPG do obrazków w formacie z 16 kolorami ;) Umiem zrobić taki program, tylko z własnym formatem :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się