Skocz do zawartości

wróg niewidzi przez ściany...


Rekomendowane odpowiedzi

GML
//u przeciwnika

if distance_to_object(player) < 200

{

direction = point_direction(x,y,plyer.x,player.y)

if alarm[0] = 0

{

poc = instance_create(x,y,pocisk)

poc.direction = point_direction(x,y,player.x,player.y)

poc.speed = 5 //ile tam sobie chcesz // to predkosc pocisku

alarm[0] = 30 //tu tez ile chcesz - to czestotliwosc strzelania

}

}

 

Nie wiem ale chyba jest dobrze - nie sprawdzałem

Musisz sobie zrobić obiekt pocisk ale nie nadawaj mu kierunku ani prędkości ;)

 

Jak nie zadziała to poprawie :)

 

Pozdrawiam

Uzjel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w alarm[0] ustawiłeś tworzenie pocisku? Coś takiego:

GML
instance_create(przeciwnik.x, przeciwnik.y,pocisk)

alarm[0]=30

i w create pocisku musisz jeszcze dać:

GML
direction=przeciwnik.direction

speed=5

i teraz musisz mieć dobrze :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh nie mogę zapisać do gm6 :/

Ale to co podał Ci Ujzel działa bo sprawdzałem, tylko wstaw to do stepa wroga ;) I pozmieniaj oczywiście nazwy

I w kodzie wszędzie gdzie jest alarm[0] wstaw alarm[3] bo widzę że już mam alarm[0] w kodzie i mogą być błędy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boże gdzie ty ten kod dałeś xD.

w obiekcie "obj_wrog"

event "alarm 1" wywal wszystko co tam masz i zastąp tym:

 

GML
// Strzel.

if not collision_line(obj_gostek.x,obj_gostek.y,x,y,obj_blok,0,0)

{

if distance_to_object(obj_gostek) < 200

{

direction = point_direction(x,y,obj_gostek.x,obj_gostek.y)

if alarm[1] = 0

{

poc = instance_create(x,y,obj_pocisk_wroga)

poc.direction = point_direction(x,y,obj_gostek.x,obj_gostek.y)

poc.speed = 20 //ile tam sobie chcesz // to predkosc pocisku

alarm[1] = 75 //tu tez ile chcesz - to czestotliwosc strzelania

}

}

 

}

else

{

alarm[1] = 75 //tu tez ile chcesz - to czestotliwosc strzelania

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...