Cześć, mam taki problem... otóż robie bijatyke naruto i mam już zrobione animacje wszystko fajnie i kombosy chodziły jak nic nie miałem, tzn. naruto tylko stał i np. jak mam harem no justu jako "A" to działało, ale jak dodałem do tego chodzenie w lewo, prawo to pięknie działa ale z kolei jutsu niechce mi robić... Te justu mam zrobione z klocków... a dokładnie :
press A-key ----> change the sprite
a kody po kolei to
create:
speedFriction = 0;
speedAcceleration = 0;
speedGravity = 0;
speedH = 0;
speedV = 0;
speedMaxH = 3;
keyUp = vk_up;
keyDown = vk_down;
keyLeft = vk_left;
keyRight = vk_right;
animationInit();
animationStoi = animationAdd( spr_naruto_stoi, 0.1 );
animationIdzie = animationAdd( spr_naruto_bieg, 0.1 );
precision = 2;
step:
friction:=0.2;
image_speed=0.13;
image_angle:=direction;
if( keyboard_check( keyLeft ) )
speedH -= speedAcceleration;
else
if( keyboard_check( keyRight ) )
speedH += speedAcceleration;
_s = sign( speedH ) / precision;
repeat( abs( speedH ) * precision )
{
_pf = !place_free( x, y + 1 );
if( _pf && place_free( x + _s, y + 2 ) )
{
x += _s;
y += 2;
}
else
if( _pf && place_free( x + _s, y + 1 ) )
{
x += _s;
y += 1;
}
else
if( place_free( x + _s, y ) )
{
x += _s;
}
else
if( _pf && place_free( x + _s, y - 1 ) )
{
x += _s;
y -= 1;
}
else
if( _pf && place_free( x + _s, y - 2 ) )
{
x += _s;
y -= 2;
}
else
{
animationPlay( animationStoi );
speedH = 0;
break;
}
}
var _s, _pf;
{
speedFriction = 0.4;
speedAcceleration = 0.5;
speedGravity = 0;
}
if( abs( speedH ) > speedMaxH )
speedH = speedMaxH * sign( speedH );
speedV += speedGravity;
speedH = max( 0, abs( speedH ) - speedFriction ) * sign( speedH );
end step:
if( speedH != 0 )
image_xscale = sign( speedH );
{
if( speedH = 0 )
animationPlay( animationStoi );
else
animationPlay( animationIdzie );
}
a i jeszcze mam animation end i change the sprite i pierwotna postać
pliss pomocy! z góry thx i sory za takiego posta długiego.( mój pierwszy na tym forum:P )