papry11 Opublikowano 30 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2008 Jak w tytule, w strzelance z widokiem z góry co zrobić żeby wróg niezauważał Cię przez ściany i co zrobić żeby on obracał się naturalnie o 360 stopni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 30 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2008 GML if not collision_line(player.x,player.y,przeciwnik.x,przeciwnik.y,sciana,0,0) { //widzi } else { //nie widzi } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papry11 Opublikowano 31 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2008 dzięki działa a jak jeszcze zrobić żeby wróg jak cię zobaczy np. z odległości 200 pikselów to obracał się w twoim kierunku i strzelał (kierunek 360 stopni) z góry thx. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 31 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2008 GML //u przeciwnika if distance_to_object(player) < 200 { direction = point_direction(x,y,plyer.x,player.y) if alarm[0] = 0 { poc = instance_create(x,y,pocisk) poc.direction = point_direction(x,y,player.x,player.y) poc.speed = 5 //ile tam sobie chcesz // to predkosc pocisku alarm[0] = 30 //tu tez ile chcesz - to czestotliwosc strzelania } } Nie wiem ale chyba jest dobrze - nie sprawdzałem Musisz sobie zrobić obiekt pocisk ale nie nadawaj mu kierunku ani prędkości ;) Jak nie zadziała to poprawie :) Pozdrawiam Uzjel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papry11 Opublikowano 31 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2008 hmm... niewiem coś niedziała ale dzięki za wszystko, ok to taki problem ogromny niejest żeby niedało się grać ;] niedługo zamieszcze demówke gierki to zobaczycie i wypiszecie wszystkie bugi :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 31 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2008 a w alarm[0] ustawiłeś tworzenie pocisku? Coś takiego: GML instance_create(przeciwnik.x, przeciwnik.y,pocisk) alarm[0]=30 i w create pocisku musisz jeszcze dać: GML direction=przeciwnik.direction speed=5 i teraz musisz mieć dobrze :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 31 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2008 w create pocisku nie można ustalać kierunków i prędkości skoro jest: GML poc = instance_create(x,y,pocisk) poc.direction = point_direction(x,y,player.x,player.y) poc.speed = 5 //ile tam sobie chcesz // to predkosc pocisku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 31 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2008 A no prawda nie zauważyłem tego : if alarm[0] :P sorki za błąd :P A kod wydaje się być dobry więc nie wiem z czym jest problem. Jak już to pokaż Swój projekt to coś się z nim zrobi ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papry11 Opublikowano 31 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2008 Kurcze :P niedziała... Wróg stoi i nic nierobi...:( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 31 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2008 Wrzuć swój projekt to się zrobi ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papry11 Opublikowano 31 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2008 https://gmclan.org/up4112.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 31 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2008 Ehh nie mogę zapisać do gm6 :/ Ale to co podał Ci Ujzel działa bo sprawdzałem, tylko wstaw to do stepa wroga ;) I pozmieniaj oczywiście nazwy I w kodzie wszędzie gdzie jest alarm[0] wstaw alarm[3] bo widzę że już mam alarm[0] w kodzie i mogą być błędy ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 31 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2008 Boże gdzie ty ten kod dałeś xD. w obiekcie "obj_wrog" event "alarm 1" wywal wszystko co tam masz i zastąp tym: GML // Strzel. if not collision_line(obj_gostek.x,obj_gostek.y,x,y,obj_blok,0,0) { if distance_to_object(obj_gostek) < 200 { direction = point_direction(x,y,obj_gostek.x,obj_gostek.y) if alarm[1] = 0 { poc = instance_create(x,y,obj_pocisk_wroga) poc.direction = point_direction(x,y,obj_gostek.x,obj_gostek.y) poc.speed = 20 //ile tam sobie chcesz // to predkosc pocisku alarm[1] = 75 //tu tez ile chcesz - to czestotliwosc strzelania } } } else { alarm[1] = 75 //tu tez ile chcesz - to czestotliwosc strzelania } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papry11 Opublikowano 31 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2008 dzięki xD spoko ale czy da się żeby wróg obracał się w mój kierunek gdy mnie zauważy? I jest mały problem bo po zabiciu jednego czy dwóch wrogów reszta mnie nie atakuje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 31 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2008 No co ty gadasz u mnie jest wszystko w porządku musiałeś znowu coś pokręcić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papry11 Opublikowano 31 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2008 hm... prześlij mi projekt ten w którym jest u ciebie wszystko dobrze... :P porównam i jak by co to dodam Cię do Creditsów ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się