Skocz do zawartości

błąd z kombosami


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam taki problem... otóż robie bijatyke naruto i mam już zrobione animacje wszystko fajnie i kombosy chodziły jak nic nie miałem, tzn. naruto tylko stał i np. jak mam harem no justu jako "A" to działało, ale jak dodałem do tego chodzenie w lewo, prawo to pięknie działa ale z kolei jutsu niechce mi robić... Te justu mam zrobione z klocków... a dokładnie :

press A-key ----> change the sprite

 

a kody po kolei to

 

create:

speedFriction = 0;

speedAcceleration = 0;

speedGravity = 0;

 

speedH = 0;

speedV = 0;

 

speedMaxH = 3;

 

keyUp = vk_up;

keyDown = vk_down;

keyLeft = vk_left;

keyRight = vk_right;

 

animationInit();

animationStoi = animationAdd( spr_naruto_stoi, 0.1 );

animationIdzie = animationAdd( spr_naruto_bieg, 0.1 );

 

precision = 2;

 

step:

friction:=0.2;

 

image_speed=0.13;

 

image_angle:=direction;

 

if( keyboard_check( keyLeft ) )

speedH -= speedAcceleration;

else

 

if( keyboard_check( keyRight ) )

speedH += speedAcceleration;

 

_s = sign( speedH ) / precision;

repeat( abs( speedH ) * precision )

{

_pf = !place_free( x, y + 1 );

 

if( _pf && place_free( x + _s, y + 2 ) )

{

x += _s;

y += 2;

}

else

if( _pf && place_free( x + _s, y + 1 ) )

{

x += _s;

y += 1;

}

else

if( place_free( x + _s, y ) )

{

x += _s;

}

else

if( _pf && place_free( x + _s, y - 1 ) )

{

x += _s;

y -= 1;

}

else

if( _pf && place_free( x + _s, y - 2 ) )

{

x += _s;

y -= 2;

}

else

{

animationPlay( animationStoi );

 

speedH = 0;

break;

}

}

var _s, _pf;

{

speedFriction = 0.4;

speedAcceleration = 0.5;

speedGravity = 0;

}

 

 

if( abs( speedH ) > speedMaxH )

speedH = speedMaxH * sign( speedH );

 

speedV += speedGravity;

 

speedH = max( 0, abs( speedH ) - speedFriction ) * sign( speedH );

 

end step:

 

if( speedH != 0 )

image_xscale = sign( speedH );

{

 

 

if( speedH = 0 )

animationPlay( animationStoi );

else

 

animationPlay( animationIdzie );

}

 

a i jeszcze mam animation end i change the sprite i pierwotna postać

 

pliss pomocy! z góry thx i sory za takiego posta długiego.( mój pierwszy na tym forum:P )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
w create:

animationInit(); //inicjujesz skrypt

// dodajesz animacje

animationIdzie = animationAdd( spr_HeroStoi, 0.5 ); // arg0 - sprite; arg1 - prędkość animacji

animationIdzie = animationAdd( sGraczIdzie, 0.4 );

animationSkacze = animationAdd( sGraczSkacze, 0.6 );

 

//wywołanie animacji:

animationPlay( animationStoi ); //arg0 - animacja

 

w press A key wsadź animationPlay( animationAtak ); :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...