papry11 Opublikowano 24 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 Cześć, mam taki problem... otóż robie bijatyke naruto i mam już zrobione animacje wszystko fajnie i kombosy chodziły jak nic nie miałem, tzn. naruto tylko stał i np. jak mam harem no justu jako "A" to działało, ale jak dodałem do tego chodzenie w lewo, prawo to pięknie działa ale z kolei jutsu niechce mi robić... Te justu mam zrobione z klocków... a dokładnie : press A-key ----> change the sprite a kody po kolei to create: speedFriction = 0; speedAcceleration = 0; speedGravity = 0; speedH = 0; speedV = 0; speedMaxH = 3; keyUp = vk_up; keyDown = vk_down; keyLeft = vk_left; keyRight = vk_right; animationInit(); animationStoi = animationAdd( spr_naruto_stoi, 0.1 ); animationIdzie = animationAdd( spr_naruto_bieg, 0.1 ); precision = 2; step: friction:=0.2; image_speed=0.13; image_angle:=direction; if( keyboard_check( keyLeft ) ) speedH -= speedAcceleration; else if( keyboard_check( keyRight ) ) speedH += speedAcceleration; _s = sign( speedH ) / precision; repeat( abs( speedH ) * precision ) { _pf = !place_free( x, y + 1 ); if( _pf && place_free( x + _s, y + 2 ) ) { x += _s; y += 2; } else if( _pf && place_free( x + _s, y + 1 ) ) { x += _s; y += 1; } else if( place_free( x + _s, y ) ) { x += _s; } else if( _pf && place_free( x + _s, y - 1 ) ) { x += _s; y -= 1; } else if( _pf && place_free( x + _s, y - 2 ) ) { x += _s; y -= 2; } else { animationPlay( animationStoi ); speedH = 0; break; } } var _s, _pf; { speedFriction = 0.4; speedAcceleration = 0.5; speedGravity = 0; } if( abs( speedH ) > speedMaxH ) speedH = speedMaxH * sign( speedH ); speedV += speedGravity; speedH = max( 0, abs( speedH ) - speedFriction ) * sign( speedH ); end step: if( speedH != 0 ) image_xscale = sign( speedH ); { if( speedH = 0 ) animationPlay( animationStoi ); else animationPlay( animationIdzie ); } a i jeszcze mam animation end i change the sprite i pierwotna postać pliss pomocy! z góry thx i sory za takiego posta długiego.( mój pierwszy na tym forum:P ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaara Opublikowano 24 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 Qrde mamy cały kod analizować? hmm bedzie cizko szkoda ze nie ma nawet jakiś komętarzy ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papry11 Opublikowano 24 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 może przesłać projekt? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 24 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 taa kaara bo akurat coś pomożesz :P nie znamy tych skryptów animation... :P lepiej przyznaj się i pisz do Tymona :P albo podaj tu te skrypty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 24 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 Mozesz mi przeslac projekt odezwe sie na gadu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 24 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 To skrypty Tymona z przykładu platformówki więc klocek "change a sprite" nic tu nie pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 24 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 GML w create: animationInit(); //inicjujesz skrypt // dodajesz animacje animationIdzie = animationAdd( spr_HeroStoi, 0.5 ); // arg0 - sprite; arg1 - prędkość animacji animationIdzie = animationAdd( sGraczIdzie, 0.4 ); animationSkacze = animationAdd( sGraczSkacze, 0.6 ); //wywołanie animacji: animationPlay( animationStoi ); //arg0 - animacja w press A key wsadź animationPlay( animationAtak ); :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papry11 Opublikowano 24 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 kurczę niedziała ten kod... liczę na wypowiedź Tymona w końcu to było robione na podstawie jego przykładu... EDIT:Już jest dobrze, sory za zamieszanie, temat do zamnknięcia :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się