Skocz do zawartości

Poważny kłopot z wymyśleniem kodu


Rekomendowane odpowiedzi

siema dziś nieco trudniejsze zagadnienie niż poprzedniejsze otóż mam taki kod gdy mój bohater nie ma żadnej broni:

GML
mabron0=[0]

tu jest okej a teraz kod jeśli podniesie Colta 1911:

GML
mabron0=[1]

i tak dalej jeśli chodzi o bronie ale nie mam pojęcia jak zrobić żeby po podniesieniu kilku broni można było je zmieniać :

próbowałem robić zmianę "mabron0" ale to wtedy nawet bez podnoszenia broni miałem daną broń

jeszcze jedno niech bronie zmienia się rolką myszki lub cyferkami.

Za pomoc gotów jestem dać credits pnieważ jest to jeden z dwóch najpoważniejszych problemów mojej gry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Ty se jaja robisz prosząc już po raz N-ty o pomoc! Czy Ty w ogóle myślisz jak cokolwiek piszesz? Składasz grę z podanych przez forumowiczów prefabrykatów i oczekujesz od nich cały czas na podawanie wygodnych rozwiązań!

 

Nie da się zrobić tak, by można było zrobić trzymanie kilku broni bez zmian w kodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
siema dziś nieco trudniejsze zagadnienie niż poprzedniejsze otóż mam taki kod gdy mój bohater nie ma żadnej broni:

GML
mabron0=[0]

tu jest okej a teraz kod jeśli podniesie Colta 1911:

GML
mabron0=[1]

i tak dalej jeśli chodzi o bronie ale nie mam pojęcia jak zrobić żeby po podniesieniu kilku broni można było je zmieniać :

próbowałem robić zmianę "mabron0" ale to wtedy nawet bez podnoszenia broni miałem daną broń

jeszcze jedno niech bronie zmienia się rolką myszki lub cyferkami.

Za pomoc gotów jestem dać credits pnieważ jest to jeden z dwóch najpoważniejszych problemów mojej gry

 

chyba

GML
mabron[0]=0;

poczytaj co to jest tablica...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustalasz ile miejsc chcesz miec w ekwipunku np. 6

GML
for(i=0;i<6;i+=1)

{

global.ekwipunek="" // pusty ekwipunek

uzywana bron = 0 // miejsce ekwipunku

}

 

kolizja broni z bohaterem :

GML
for(i=0;i<6;i+=1)

{

if global.ekwipunek = ""

{

global.ekwipunek = "jakis pistolet"; //wypelnia pierwsze wolne miejsce

instance_destroy();

exit;

}

}

 

teraz ustalasz jak chcesz zmieniac bronie np. strzałkami i odpowiednio odejmujesz/dodajesz wartosc zmiennej aktualna bron.

 

podczas strzału potem tylko sprawdzasz :

GML
if global.ekwipunek[uzywana_bron] == "b_pistolet" { instance_create(x,y,pocisk01); }

if global.ekwipunek[uzywana_bron] == "b_strzelba" { instance_create(x,y,pocisk02);}

i tak dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...