sfinkss Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 Mam rooma, którym jest jakiś labirynt, ja tj. mój hero stoi na jednym końcu i rzecz jasne ja nim steruje tak aby dojść do jakiegoś punktu który jest w środku, a z drugiego końca stoi... AI. Pytanie, jak zrobic takie AI , aby on sam doszedł do tego punktu? Tym samym nie odbijając się ciągle od jednej ściany itp. Ale także nie żeby od razu doszedł, tylko robił jakieś błędy. proszę o pomoc ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 'AI' w wygaszaczu ekranu labirynt, było takie, że zawsze skręcało w prawo lub lewo. Takim sposobem zawsze dojdziesz do końca. Zrób tak, że jeżeli po prawej nie ma ściany koleś się obróci o 90 stopni, a gdy w polu widzenia będzie miał ten punkt, od razu do niego podejdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sfinkss Opublikowano 31 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 wolałbym z kodami ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 Ja najczęściej podaję tylko algorytmy :P Czasem zdarza się, że podam swój, za to poprawię czyiś jeżeli jest błąd (o ile nie daje całego przykładu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sfinkss Opublikowano 31 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 więc podaj proszę^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 Spróbuj to zrobić sam. Więcej się nauczysz. Algorytm jest dość prosty: każesz ludzikowi (czy co to tam jest) iść do przodu, a jeśli zderzy się ze ścianą, obracasz go w prawo, aż trafi na kierunek, w którym może się udać. I tak w kółko, aż do skutku. Oczywiście wada jest taka, że ludzik będzie chodził kompletnie po omacku, więc można zdradzić mu jego położenie względem punktu, do którego dąży, żeby mógł się trochę nakierować. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 @offtop: sfinkss czytaj (głównie pkt. 6 :) ) :) http://wiki.gamedev.pl/Jak_nie_lami%C4%87 to się odnosi do tego postu: więc podaj proszę^^ I wolałbym z kodami smile2.gif @topic: zrób objekt (nie widoczny oczywiście... i żeby się poruszał w losowym kierunku) i ustaw temu twojemu wrogowi czy jakoś tak :P, żeby sprawdzał który z tych objektów jest najbliżej, po czym podchodził do tego objektu :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 A nie lepiej ustawić mp_potential_step? Szybszy i ładniejszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 A może jednak nie? On nie chce, żeby ten koleś od razu doszedł do punktu... <_< A pomysł z kolizją ze ścianą też odpada, bo gdy będzie 'skrzyżowanie', AI nie poprowadzi ludzika przez nie, tylko ciągle będzie chodził do przodu... @topic: place_free() może Ci się przydać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 O to chodzi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moldis Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Nie, nie chodzi mu o to :P Spróbuj losować liczbę od 0 do 2 i w zależności od tego co wypadnie, iść, czyli jest szansa 1 do 3 że skręci w dobrą stronę... Lub ustaw jak chcesz xD No w ten np. jeśli wylosuje 0 to każesz mu skręcić w stronę tego obiektu do którego chcesz aby doszedł a jak wylosuje 1 lub 2 to każesz mu iść w inną stronę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Przecież to można zrobić na zmiennych. Stworzyć dwa obiekty takie same jak zakręty, i ustawiać zamiast zakretów. Kolizje = zmiana zmiennej zakręt na np. 1. Potem warunki, jeżeli zakręt=1 wtedy skręć w prawo, jeżeli 2 to skręć w lewo. Proste Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Po kilku grach gracz zauważyłby, że ten koleś zawsze chodzi tak samo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 To wtedy random i place_free jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Pisałem tutaj o place_free. ^_^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sfinkss Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 będę próbować to zrobić ;] a tym czasem ten przykład co dał Uzjel, nie działa, wyskakuje error: ERROR in action number 1 of Draw Event for object __newobject8: Error in function logn(). w czym problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 A masz ten obiekt? Podmien newobject8 na twój obiekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamilek Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Powinno sie przydac :D http://www.gamedev.pl/articles.php?x=view&id=254 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Jest jakiś błąd w funkcji logn. Sprawdź, gdzie jest ten błąd i go popraw :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sfinkss Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Dzięki Kamilek, przyda się. Ale może mi jeszcze ktoś pomóc z tym errorem? ja nie mogę tam nigdzie znaleźć żadnego 'czegoś' co by miała w kodzie 'logn'. MOże ktoś ściągnąć ten przykład(wyżej jest) i 'looknąć'? z góry dzięki;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się