Skocz do zawartości

Zablokowane Zabezpieczenie przed dekopilacją


Dawidds

Rekomendowane odpowiedzi

Szukałem trochę na internecie. Znalazłęm kilka programów - np. EXECryptor.

 

Niestety, jakoś jego obsługa mi nie wychodzi :P Wywala Error: no valid a file.

 

Jak wy zabezpieczacie się przed dekompilacją...?

 

PS: W sumie to mi to niepotrzebne, ale tak z ciekawości :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tak, pobrałem z neta Google nie gryzie
To może masz innego...?

 

Prędzej myśle, że po postu ściągnąłęś dekompiler do jakiegoś Java, Flash ewentualnie po prostu program do oglądania zasobów :P

 

Nie będę go upubliczniał ale podpowiem. Mój jest w Javie (*.jar).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę go upubliczniał ale podpowiem. Mój jest w Javie (*.jar).

Mój też i zaraz uruchomię bo do tego trzeba specjalnego programu a jego nazwa to... nie powiem bo to raczej nie jest zgodne z regulaminem. :)

 

EDIT: I tak nie działa, nie bójcie się o wasze gry xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadne packery nie będą działać, bo aplikacje w GM wyczytują zasoby od pewnego offseta w "sobie" (0010496Ah w GM6; 0022E491h w GM7), tak więc zaszyfrowanie aplikacji packerem skończyło by się przemieszczeniem/zmienieniem tych bajtów (zasobów). I wtedy GM wywali błąd próbując odczytać dane - "Not a valid game maker file" lub "File seems corrupted". Musielibyście zmienić pointer do tego adresu na taki, który wskazywałby nowy adres (po zaszyfrowaniu pliku) tych dodatkowych danych w aplikacji.

 

EDIT:

Eee...

EXECryptor, UPX, ASPack, Asprotect, Softwrap... - to packery.

Packer - kompresor plików wykonywalnych (aplikacji).

Pointer - wskaźnik. Wskazuje offset w pliku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, jest sposób na zabezpieczenie aplikacji :) Tylko wymagany jest GM6.

Po stworzeniu pliku wykonywalnego w GM6 przekonwertować grę tym (Vista converter). Wtedy dekompilator przy próbie dekompilacji wywali błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój też i zaraz uruchomię bo do tego trzeba specjalnego programu a jego nazwa to... nie powiem bo to raczej nie jest zgodne z regulaminem. :)

Java? T_T

EDIT: I tak nie działa, nie bójcie się o wasze gry xD

Cała procedura sprowadza się do kliknięcia "Load" i "Process". Ale jak widzę, niektórych script kiddies to przerasta. :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PE Explorer dobrze robi, (bez skojarzeń) robiłem Decompilację, m.in.. dowiedziałem się, że GM był robiony w Delphi 6 i GM zawsze ma błąd w swoim kodzie

Chyba raczej dezasemblację :blink: I GM nie ma błędu w swoim kodzie, słyszałeś o czymś takim jak SMC (Self modifing code) ? To technika zmieniania kodu na taki, który utrudni dezasemblerowanie/debugowanie aplikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż się zainteresowałem. Stwierdziłęm, że jakaś gra na pewno nie da się zdekompilować. Pierwsza, która przyszła mi do głowy to Almora.

 

Ściagnąłem, kliknąłem - nie zdekompilowało. Wywala błąd podkoniec dekompilacji.

 

A więc napewno da się zabezpieczać ;]

 

Perosiłbym uprzejmie Borka o wyjawienie, jak ukrył kod Almory ;]

 

PS: Nie że chciałem zabrać kod Almorze xD Mnie tam RPG'i nie interesują xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój też i zaraz uruchomię bo do tego trzeba specjalnego programu a jego nazwa to... nie powiem bo to raczej nie jest zgodne z regulaminem. :)

 

EDIT: I tak nie działa, nie bójcie się o wasze gry xD

Ja myślę, że autorzy dekompilatorów chcieli dobrze (jak Nobel tworząc dynamit) i chciał, żebyście nimi sprawdzali jakie zabezpieczenia mają wasze gry, a nie tak po prostu je wykradać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
Ja myślę, że autorzy dekompilatorów chcieli dobrze (jak Nobel tworząc dynamit) i chciał, żebyście nimi sprawdzali jakie zabezpieczenia mają wasze gry, a nie tak po prostu je wykradać.

 

Nie, oni chcieli zrobić konwerter GM do Javy, aby można było grać na stronach www. Odpowiedzią na to jest Instant Play na YYG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
Im chyba chodziło, aby dekompilować gry na kod

Nie chodziło, więc już nie ciągnij tematu PE Explorera, bo nie ma po co.

 

No i tak jak Snake napisał. Najlepiej by było po prostu zdekompilować ten javowy kompilator, sprawdzić jak odczytuje, a potem tak naruszyć strukture exe gma, by sam się na to nabrał i odczytał zasoby, a dekompilator nie i wywalił błąd.

 

...
Ja pierdziele, Snake, normalnie nie masz za grosz wyczucia, najlepiej pozdradzaj wszystko i wszystkim, żeby każdy miał równe szanse dostępu do cudzego kodu, nawet byle lamusy. :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...