OriPL Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 witam potrzebuje takiego skryptu ze mam np. 3 obiekty bon1, bon2 ,bon3 i chce żeby któryś z tych "bonow" pojawiło sie na mapie(roomie) w losowym miejscu i co jakis losowy czas PS. korzystając z okazji potrzebuje jeszcze skrypt na to zeby w roomie pojawił sie losowy background tzn... wchodzę z menu do romu o nazwie "game" i mam background.... wracam do menu i gdy znowu wejdę do "game" chciałbym żeby był inny background. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 GML obiekt = choose(bon1,bon2,bon3) instance_create(random(room_width),random(room_height),obiekt) :) PS. GML background_index[0] = choose(back1,back2,back3,back4,back5) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 13 Marca 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 create: GML alarm[0]=round(random(500))*room_speed; //losowa ilość sekund od 0 do 500 alarm0: GML var xx,yy; xx=round(random(room_width)); yy=round(random(room_height)); instance_create(xx,yy,choose(bon1,bon2,bon3)); PS: GML background_index[0]=choose(bg1,bg2,bg3,bg4); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OriPL Opublikowano 13 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 obiekt = choose(bon1,bon2,bon3) instance_create(random(room_width),random(room_height),obiekt) co do tego skryptu... obiekty pojawiaja sie losowo ale nie pojawiaja sie losowo co jakis czas.... jak to zobic?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Użyj skryptu gnyska. GML alarm[0]=round(random(500))*room_speed; //losowa ilość sekund od 0 do 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OriPL Opublikowano 13 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 <placze> nic mi nie chce dzialac!!:/ badzcie dobrymi ludzmi i zrubcie mi jakis mini przyklad jak to ma wygladac... jak wstawiam kod na bon1,bon2,bon3 to one pojawiaja sie za roomem...(niektore pojawiaja sie w) a jak wstawiam w create kod na background to nic nie chce dzialac:/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Zamień room_width na szerokość room'u, a room_height na wysokość room'u. A umieściłeś obiekt w roomie? Napisz dokładnie, o co ci chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Zamień room_width na szerokość room'u, a room_height na wysokość room'u. Ech... room_width i room_height, to zmienne, w których jest zapisana wysokość i szerokość roomu <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 No tak, ale obiekty wyjeżdżają mu za ekran, a po zamianie przestaną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Nie, wyjdzie na to samo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 No to przepraszam. Ale to dziwne, że mu wychodzą za ekran, skoro mi nie. Coś kręci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OriPL Opublikowano 13 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 ehhhh raz dziala a raz niee ja potrzebuje ze po wejsciu do rooma co jakis czas benda pojawialy sie bonysy na mapie w losowym miejscu plz help me!!:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Zamień room_width na view_width :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Wtedy będą mu się pojawiać bonusy tylko we viewie a nie na całej mapie <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Wtedy będą mu się pojawiać bonusy tylko we viewie a nie na całej mapie dry.gif Może on przez to rozumie view a mówi o roomie i nie możecie się dogadać. Jeżeli podstawiłeś room_width/height to nie możliwe że pojawiają się za roomem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OriPL Opublikowano 14 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 ok problem z bonusami zostal rozwiazany skryptem: alarm[4]=round(random(100))*room_speed; //losowa ilość sekund od 0 do 500 if alarm[4] = 0 { obiekt = choose(bon1_bigball,bon2_slowtime) instance_create(random(room_width),random(room_height),obiekt) } teraz musze tylko rozkminic ten skrypt z Backgroundem...... wsadzam to w create i nic null:/ kto mi pomoze?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 Zrób jakiś objekt, a w nim w create GML background_index[numerbg]=choose(bg1,bg2,bg3,bg4,...); Gdzie bg1, 2, 3 itd to nazwy backgroundów, a numerbg to numer backgrounda w roomie. Musi mieć włączone visible when room starts ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się