Skocz do zawartości

Problem z ladowanie backgrountow


M1513Q

Rekomendowane odpowiedzi

czemu nie dam rady uruchomic gry (tej co robie ;p) gdy mam 2 backgrounty, pierwszy 1280/1024 (tytułowy) i 3000/3000 (mapka miasta), jak daje inna mniejsza mapke miasta to chodzi a ta nie, nie chce sie zaladowac jak wlanczam, dlaczego? wiem ze da sie dawac takie duze mapki bo duzo osub tak robi. Mozliwe ze to przez moja karte graficzna? aha nie chgce sie zaladowac i wyskakuje komunikat : unexpected error

occord-(jakos tak chyba) when running the game. POMOCY!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorka, że się wtrące, ale nie lepiej robić normalnego backgrounda, tyle, że z pliku...?

 

Był na forum przykład ładowania obrazków z folderu z grą.

 

Nawet bez uużycia backgrounda możesz zrobić tak:

 

tworzysz obj_tlo. Dajesz mu depth równe 99999999.

I w draw obj_tlo

GML
draw_sprite_ext(get_resource(moj_plik.png)) // troszkę skróciłem użycie funkcji draw_sprite_ext :P ale to przykład :P

 

Edit: Tymon jaka sygnatura xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
GML
draw_sprite_ext(get_resource(moj_plik.png)) // troszkę skróciłem użycie funkcji draw_sprite_ext :P ale to przykład :P

 

Czy ja dobrze rozumiem, czy ty chcesz w każdym stepie wczytywać plik do gry ?

 

Jeśli już nawet skracasz, to sprita z pliku dodajesz w create, a potem odwołujesz się do niego jako do zmiennej, bo draw przecież jest wykonywany tak samo często jak step, a 30 lub 60 wczytań pliku na sekundę przerośnie nawet dobrego kompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja dobrze rozumiem, czy ty chcesz w każdym stepie wczytywać plik do gry ?Jeśli już nawet skracasz, to sprita z pliku dodajesz w create, a potem odwołujesz się do niego jako do zmiennej, bo draw przecież jest wykonywany tak samo często jak step, a 30 lub 60 wczytań pliku na sekundę przerośnie nawet dobrego kompa.

Nawet przyjrzałem się tamtemu przykładowi - to nie działa tak. Tam był obj_loader, który w create ładował te pliki - a odwołanie się prez get_resource() odwołuje się do pamięci gry...

 

Fakt, możnaby dać backgrounda, ale, skoro da się sprite, to po co się męczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...