M1513Q Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 czemu nie dam rady uruchomic gry (tej co robie ;p) gdy mam 2 backgrounty, pierwszy 1280/1024 (tytułowy) i 3000/3000 (mapka miasta), jak daje inna mniejsza mapke miasta to chodzi a ta nie, nie chce sie zaladowac jak wlanczam, dlaczego? wiem ze da sie dawac takie duze mapki bo duzo osub tak robi. Mozliwe ze to przez moja karte graficzna? aha nie chgce sie zaladowac i wyskakuje komunikat : unexpected error occord-(jakos tak chyba) when running the game. POMOCY! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 Backgroundy nie mogą być większe niż 1400x1400 czy jakoś tak ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 więc można tak: https://gmclan.org/up1558_11_background_part.html =) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M1513Q Opublikowano 10 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 czyli podzielic backgrounda na czesci? a jak je potem sklejic?:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 <killer> czytałeś wyżej ? :blink: możesz też to powsadzać za pomocą titles'ow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawcio3018 Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 to pomaga co powiedział Marek bynajmniej w moim wypadku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M1513Q Opublikowano 11 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 a mi dlaej wyskakuje taki komunikat : "Unexpected error occured when running the game" a zrobilem tak: skopiowalem ten kod co byl tam w obiekcie i w evencie CREATE i dodalem ten objekt na mape do roomu i nie dziala co zrobilem zle? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M1513Q Opublikowano 11 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 Pomoże mi ktos?! pomuzcie bardzo mi to potrzebne! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 SPRAWDŹ CZY NAZWY BACKGROUNDÓW SĄ W PORZĄDKU! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M1513Q Opublikowano 11 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 zrobilem tak... i dalej nic nie dziala.... nie wiem moze ja coas zle robie, poprawil bys mi to jak bym ci dal linka do tego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M1513Q Opublikowano 11 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 moglibyscie w miare szybko odpisywac.... Dwa double posty w tym temacie. Warn. A tak czekałem, żeby komuś na koniec dnia go dodać... gnysek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 Sorka, że się wtrące, ale nie lepiej robić normalnego backgrounda, tyle, że z pliku...? Był na forum przykład ładowania obrazków z folderu z grą. Nawet bez uużycia backgrounda możesz zrobić tak: tworzysz obj_tlo. Dajesz mu depth równe 99999999. I w draw obj_tlo GML draw_sprite_ext(get_resource(moj_plik.png)) // troszkę skróciłem użycie funkcji draw_sprite_ext :P ale to przykład :P Edit: Tymon jaka sygnatura xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 daj ten przykład... przypominam, ze background'a musisz mieć dodanego jako background a nie jako sprita ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 11 Lutego 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 GML draw_sprite_ext(get_resource(moj_plik.png)) // troszkę skróciłem użycie funkcji draw_sprite_ext :P ale to przykład :P Czy ja dobrze rozumiem, czy ty chcesz w każdym stepie wczytywać plik do gry ? Jeśli już nawet skracasz, to sprita z pliku dodajesz w create, a potem odwołujesz się do niego jako do zmiennej, bo draw przecież jest wykonywany tak samo często jak step, a 30 lub 60 wczytań pliku na sekundę przerośnie nawet dobrego kompa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M1513Q Opublikowano 12 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 nic nie dziala...... nie wiem, moze ja cos zle robie ale nie dziala! :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 w zakładce room przy edytowaniu rooma musisz zaznaczyć visable when room start. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M1513Q Opublikowano 12 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 Tylko ze jak dam backgroud'a to nie moge dac innych obiektow............ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 że co ?? pewnie dajesz go jako obiekt :boxed: :o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M1513Q Opublikowano 12 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 No bo kurw... Dawidds mi mowil zebym tak zrobil...., no to jak ja mam to zrobic? pomuz, kurcze bardzo mi zlaezy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 jak robisz tak jak napisał dawids nie możesz przy tworzeniu (w ramce) ustawiać sprita bo przy dodaniu go do rooma pokasuje inne obiekty. - (musiał byś odznaczyć delete unterlying.) Czemu nie zrobisz tak jak w moim przykładzie ?. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M1513Q Opublikowano 12 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 zrobilem tak nawet dla sprawdzenia skopiowalem tego backgrounda do twojego przykladu i tam probowalem uruchomic i tez nie ruiszylo.... :(:( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 Czy ja dobrze rozumiem, czy ty chcesz w każdym stepie wczytywać plik do gry ?Jeśli już nawet skracasz, to sprita z pliku dodajesz w create, a potem odwołujesz się do niego jako do zmiennej, bo draw przecież jest wykonywany tak samo często jak step, a 30 lub 60 wczytań pliku na sekundę przerośnie nawet dobrego kompa. Nawet przyjrzałem się tamtemu przykładowi - to nie działa tak. Tam był obj_loader, który w create ładował te pliki - a odwołanie się prez get_resource() odwołuje się do pamięci gry... Fakt, możnaby dać backgrounda, ale, skoro da się sprite, to po co się męczyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się