Yoda Opublikowano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 Mam głupi problem, otóż mam wyświetlanie paska exp: experience=2*((global.experience-global.prevexp)*100/global.maxexp) ... draw_rectangle(x+68,y+86,x+68+experience,y+91,false) tak wyglada level up: if ( global.experience >= global.maxexp ) { global.level+=1; global.prevexp=global.maxexp; global.maxexp=round(global.maxexp*2); ... } I problem jest taki ze póki nie osiągnę 2 levela, to pasek działa ok, ale jak już zbieram exp'a na 3 poziom to pasek działa "do połowy" tzn, pasek jest o połowę krótszy ;[ Wydaje mi się że winowajcą jest zmienna global.prevexp, bo do czasu osiągnięcia 2 levelu wynosi 0 i pasek działa ok ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 Mialem ten sam problem, dlatego jak narazie nie mam paska exp w miniPRG :jezor: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 sekundkę :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 6 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 No to czekamy, czekamy ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shockah Opublikowano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 Yoda, a może zrobisz to inaczej? Pisałem ci w temacie o twojej grze jak to zrobić. Masz link. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 Mam nadzieję że o to chodziło :) https://gmclan.org/up1558_11_experiance.html oczywiście wymagany exp można przypisać do tablic ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shockah Opublikowano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 Albo mi się zdaje, albo ci się nie wgrało na Upa. Tylko otwiera twój Up. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 sorka drobna modyfikacja kodu :) tez już jest ok. https://gmclan.org/up1558_11_experiance.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 6 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 Tylko mi chodzi żeby nie zerowało exp'a ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 https://gmclan.org/up1717_11_Paski.html A co do Expa to od aktualnego expa odejmij maksymalny exp i dopiero ustawiaj max expa ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 woops... w takim razie ze stepa usuń: _exp = 0 i gitara B) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 6 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 Tak? bedzie działac dalej? a, jesli tak to ok :D No właśnie - teraz jest tak jak u mnie było dotychczas - czyli pasek się nie zeruje :) Ech, i nadal problem nie rozwiązany - nie da się jakoś zmodyfikowac tego mojego sposobu ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 chyba powoli łapię o co Ci chodzi :P ma być tak ze exp się nie zeruje, ale szary pasek rysuje się od początku ;p ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 6 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 Tak - dokładnie - ale poczekaj, bo chyba se dam radę dodając jeszcze jedną zmienna - wait ludzie ;p No nie - nie dałem rady - chodzi o to żeby zmienna global.experience sie nie zerowała - tylko pasek ma sie zerować ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 Cii... Panowie, zrobiłem, ostatnie poprawki :D a niech mnie xD https://gmclan.org/up1558_11_experiance_jak_lineage.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 6 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 no to dawaj przykłada :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 toć dałem https://gmclan.org/up1558_11_experiance_jak_lineage.html pasuje ? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 sprawdzalem ten przyklad i jesli dobrze zauwarzylem to pasek nie uwzglednia punktow expa ktore przekroczyly granice poziomu w chwili jego przekrocznia... nie wiem czy wypowiedzialem sie jasno wiec pokaze to na liczbach: 0/10 mamy zero expa potrzebujemy dziesiec, zabijamy 3 potworki po 3 expa kazdy mamy wiec 9/10 9 expa i potrzebujemy jeszcze jednego no ale zabijamy potworka ktory jest wart 5 expa przekroczylismy wiec pasek o 4, powiedzmy ze po przekroczeniu poziomu musimy zdobyc teraz 20 expa sytuacja wyglada wiec tak: 14/20 pasek wiec powinien byc wypelniony do prawie polowy, czy twoj skrypt czasem nie kasuje tej nadwyzki i nie robi z tego 10/20 czyli przywraca liczbe do 'startu' i znowu musimy zdobywac 10 expa? przez to mozemy tracic troche tego expa z potworkow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 6 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 @upup: wiem ;p Tylko troche długo testowanie trwało bo Island sie teraz kurde 5 minut ładuje -.- - ale działa - działa ten zasrany pasek wreszcie :D dzięki Marek.S -nie wiem co bym zrobił gdyby nie ty ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 pozostaje przeniesienie części expa pod zmienną tymczasową np. tak jak zrobiłem to w autoprzeładowaniu https://gmclan.org/up1558_11_auto_ladwanie_strzelanie.html powodzenia :P jak znajdę czas i może chęci to dorobię :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 6 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 Sądzę żę można to zrobić tak: if (_exp >= _maxexp) { dodexp=_exp-_maxexp //level up;p if dodexp > 0 _exp+=dodexp //koniec kodu dodexp=0 } Chyba powinno działac zaraz sprawdze u siebie ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 dupa pingwina https://gmclan.org/up1558_11_experiance_jak_RPG.html ufff.... aż się spociłem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 6 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 Nom coś nie tyra :D Zaraz obadam twój przykład ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 David Dark miłego testowania, sam osobiście testowałem pod wszelką ewentualność ;) Jedynym błędem jest jak dostaniemy więcej expa niż mamy max do zdobycia lvl, myślę że to nie będzie przeszkodą bo kto zabijając pierwszego moba w grze dostanie 200 expa na 100 do lvl xD może potem jeszcze poprawię :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 6 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 Ok Marek działa xD Nareszcie, wypasik - masz creditsy :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 może jutro popracuje nad tym co napisałem powyżej :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się