Skocz do zawartości
  • 0
Rubin

[ZLECENIE] Prosta gra tekstowa MMO

Pytanie

Witam. Chciałbym zlecić komuś wykonanie prostej gry (tekstowej strategii) w GM:S 2. Serwer i klient. Proszę o kontakt w prywatnej wiadomości, jeśli ktoś jest w stanie wykonać taki projekt. Szacowany budżet 800PLN, jednak może ulec zmianom w trakcie wyjaśniania dalszych szczegółów projektu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

26 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2

no np. ja nie umiałbym zrobić fpsa, ale jakbym dostał gotowy silnik, to raczej potrafiłbym zrobić grę na nim opartą i pewnie o to chodzi rubinowi. ale są złośliwe skrzaty z was

  • Super (+1) 2
  • Lubię (+1) 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 1

No ej, każdy nowicjusz potrafi przecież zrobić przeglądarkowe MMO, jak dostanie silnik czatu w GM.

 

1) nie da się tego zrobić w samym GM i nie opłaca. Jak robisz taką grę, to często musi mieć aktualizacje, więc za kazdym razem musisz na nowo generować całe pliki JS i pliki graficzne, będą duże problemy z cache w przeglądarce, oraz za kazdym razem użytkownik musi pobierać kilkanaście MB danych na nowo

2) lepiej pisać to w czystym JS + PHP/node/ruby/cokolwiek, bo i tak spora część pracy musi być po stronie serwera i tego w ogóle w GM nie napiszesz. GM nie potrafi działać po stronie serwera. Chyba, że masz za dużo pieniędzy i stać cię na graficzny serwer z windowsem za 200-300zł miesięcznie.

3) a nie myślisz, że skoro ktoś KILKA(NAŚCIE) MIESIĘCY pisał te dziurawe skrypty, to napisać coś w kilka dni będzie jeszcze bardziej dziurawe? Stawiam zgrzewkę Lecha, że wszystko tam jednak działało, ale miałeś złą wersję PHP na serwerze, albo nie włączone jakieś rozszerzenie, a na podstawie treści błędu nie umiesz wydedukować co jest źle, bo masz niemal zerowe pojęcie o programowaniu. I to jest dowód na to, że nie rozszerzysz tego co byśmy stworzyli, skoro (zapewne) głupiego błędu w czyimś skrypcie nie potrafisz zlokalizować, zdebugować, a już nie mówię naprawić.

  • Super (+1) 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Robiłem mniejsze rzeczy za więcej kasy, wiesz że 8 stów to projekt do wykonania w tydzien lub mniej?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

To tylko wstępny budżet. Jeśli da się to wykonać w mniej, niż tydzień, to nawet lepiej. A czy to duży projekt? Wątpię raczej. W zasadzie powiedziałbym, że nawet dość prymitywny. Liczę się też z tym, że MMO musi mieć swoje zabezpieczenia itd., ale chodzi o naprawdę banalnego MMO'sa, gdzie jest serwer na kompie i setki graczy z każdym "odświeżeniem" stanu pobierają odpowiednie zmienne z serwera.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Znaczy chcesz zrobić czat ? :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0
12 godzin temu, Markuz napisał:

Jeśli miałbym przybliżyć możliwie najbardziej szkic ogólny tego projektu, to chodzi mi o wykonanie gry typu Plemiona, Ogame, Travian w wersji GMS 2. Nie chodzi mi o zwykły czat. Nie mam też zbytnio czasu na zagłębianie się w networking GM'a, stąd też chciałbym to zlecić komuś, kto to zrobi "za pstryknięciem palców", bo wiem, że jest tu ktoś na tyle doświadczony i dobry w te klocki. A kwota 800 PLN za wykonanie podstaw, które dalej sami sobie rozwiniemy, wydaje się być zadowalająca, acz może się zmienić oczywiście

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Robienie w GM gry przeglądarkowej to jak wożenie piasku matizem. Można, ale po co? Są gotowe skrypty PHP ala Ogame w sieci, pobierz, zainstaluj na serwerze i gotowe. Wydasz 20zł za hosting, a nie 800zł.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

xD

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Panie gnysek, prosze mi dać przewieźć ten piasek Matizem xd... A tak serio. Próbowałem już wiele razy z tymi całymi "silnikami" Ogame. 2moons, xnova i masę innych. KAŻDY był dziurawy, a ostatnio okłamywałem się po wielu miesiącach przerwy od takich prób, że w końcu znalazłem gotowy i napisany od A do Z silnik. Ten też był od 2moons. I głupia próba przeglądnięcia drugiej galaktyki wysypała błąd. A nie znam się na tym i nawet zostawiłem domyślne ustawienia przy konfiguracji uniwersum. Dlatego mam już serdecznie dosyć takich "gotowców". Nie wiem, jak Ci programiści to pisali, że tak istotnej rzeczy nie przetestowali ani razu, jak przegląd galaktyki... gdzie to jest bardzo często używana funkcja w grze. W innych silnikach znowu surowce brały się z odbytu... Jeszcze w innym nie dało się tworzyć kolejnych uniwersów, w kolejnym były jakieś dziwne akcje z kolejkami budowania. Chciałbym postawić grę, która zawsze będzie darmowa, najlepiej typu OGame, bo dzisiejszy OGame to ścierwo komercyjne, jakich wiele, a chciałbym dać ludziom alternatywę, która zawsze będzie darmowa. Pomoże ktoś z tym Matizem? :). Mogę nawet podnieść do 1000PLN, jeśli jest jakiś silnik, który działa w 100% i jest typowym php'em, acz wolałbym GM'ową wersję, bo dużo szybciej i łatwiej będzie nam się to modyfikowało

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0
1 minutę temu, Rubin napisał:

Nie wiem, jak Ci programiści to pisali

Pewnie za 800 zł, he he.

  • Lubię (+1) 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

ale wy jestescie nieczuli tej, brzmicie jak pako ktoremu za 100 zl to sie nawet nie chce

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0
10 godzin temu, Nikas napisał:

Pewnie za 800 zł, he he.

xD

 

ja się nie znam, ale silnik gry tekstowej to chyba można zrobić w mniej niż tydzień. o ile dobrze rozumiem i chodzi tylko o silnik

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0
2 godziny temu, exp napisał:

xD

 

ja się nie znam, ale silnik gry tekstowej to chyba można zrobić w mniej niż tydzień. o ile dobrze rozumiem i chodzi tylko o silnik

Tak, o podstawową wersję, którą sam sobie dalej rozwinę ;)

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0
4 godziny temu, I am vader napisał:

Skoro nie umiesz napisać PODSTAW to jak je ROZWINIESZ?

pozmienia jak się nazywają rasy i skopiuje drugiego kupca z innymi itemkami, proste

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

aha, rubin pisał o grze tekstowej mmo, więc cały czas miałem w głowie coś takiego

 

mud1.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

exp, właśnie coś takiego mam na myśli, żeby dostać podstawy i je rozwinąć poznając co jest do czego. Co to za problem nauczyć się co do czego służy. GML'a znam, tylko nie ogarniam networkingu, stąd potrzebuję "silnik" z podstawami już gotowymi. Jeśli chodzi o screena, którego przytoczyłeś, to nawet mogłoby to tak wyglądać, acz wolałbym, żeby była jakaś grafika, bo nie każdy jest aż tak retro, żeby godził się na sam tekst. Czy 1000PLN za coś takiego to mało? Gdybym chciał poważniejszą grę MMO na PHP i html'e, to wiadomo, że musiałbym wyłożyć przynajmniej 5000PLN, o ile nie więcej, a wiem to, bo zbadałem już wycenę takowego projektu i pytałem freelancerów. Pomoże mi ktoś, bo czas leci i leci, a ja stoję w miejscu z projektem

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Już tego próbowałem i mi nie działa. Poza tym nie mam czasu zaczynać od zera w tym temacie. A temat założyłem po to, żeby zlecić wykonanie, a nie żeby nauczyć się pisać te podstawy

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

No to chyba jednak chcesz co innego niż mówisz :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Chcę stworzyć prostszą wersję OGame, ale w wersji GML. Jak można to inaczej źle zrozumieć

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Napisałeś, że chcesz kod do gry tekstowej. Podesłałem Ci gotowy i darmowy przykład wysyłania danych między graczami (w tym tekstu). Brakuje tylko wyświetlania/zapamiętania tego tekstu. A wystarczy zrobić:

 

global.text = '';

 

i potem tam gdzie odbierasz pakiet

 

global.text += "\n" + string(_odebranyPakiet);

 

i w draw:

 

draw_text(5,5,global.text);

 

Wszystko jest już gotowe :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

No nie jest gotowe, bo ani nie wiem, jak wysłać ten string, ani jak odebrać. Jakiś pełny przykład serwer/klient? Wiem, jak się wyświetla tekst, nie o to mi chodzi, a o esencję tego odbierania i wysyłania. Pozdrawiam i podejrzewam, że takiego przykładu krok po kroku nie dostanę :/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

No stringa się wysyła tak jak inta, tylko wysyłasz stringa ;) Serwer-klient też tam jest z tego co widzę, bo w końcu to przykład gry online. Przykładu krok po kroku nie dostaniesz, bo takowe na marketplace są, trzeba je tylko pobrać i wypróbować.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×