Skocz do zawartości
  • 0
exide

system ataku salwami oraz mapy

Pytanie

Witam, mam problem z mapami w grze oto ich rozmiar.

  • x = 20 800 y =12 800 zwykłe mapy 
  • x = 41 600 y = 25 600 mapy pvp oraz specjalne.

Problem w tym, że nie potrafię stworzyć tła, które mają rozmiary 2100 × 1310, ale nie jakieś tam rozciąganie do mega rozmiarów wtedy wyglądałoby to okropnie.
Dodatkowo chcę stworzyć efekt star dust (czyli gwiezdny pył) poruszający się z małą prędkością.

inny mój problem to stworzenie systemu ataku salwami przykładowo w grze występuje kilka statków, każdy z nich posiada 3 stany uzbrojenia:

  • pierwszy atak 1 laserem (nic specjalnego wychodzi z gracza )
  • drugi dwa tylne lasery (tutaj nie wiem jak to zrobić, żeby przy każdej z 32 klatek laser wychodził z prawidłowego miejsca)
  • trzeci pełne uzbrojenie (dwa lasery z przodu lewy prawy wystrzał dwa lasery z tyłu lewy prawy wystrzał i znów przednie )

 

Układ laserów oraz ilość może być rózna zależy od statku.

Edit

Dodam iż korzystam z game maker 8.0 pro.


 

Edytowane przez exide
zapomniałem dodać

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

5 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1

Pierwsze co się aż prosi o podpowiedź: Nie używaj GM 8.0 - możliwe że to na wstępie usunie część problemów

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Mapa nie musi być tak wielka. Wystarczy 1920x1080 i przesuwanie obiektów/tła zamiast widoku :)

 

Co do robienia czegoś turowo, czy jedno po drugim:

// create

round = -1;
round_time = 100;


// step

if (round == 1) {
	if (round_time > 100) {
		/// jakieś dowolne akcje
		round_time--;
	} else {
		round++;
		round_time = 100;
	}
} elseif (round == 2) {
	...
	/// kod jak wyżej
} elseif (round == 99) { // oczywiscie moze byc mniej
	round = -1; // konczymy wykonywanie akcji
}

// wyzwolenie rund z dowolnego obiektu, np. event klawisza albo myszki:
obj_rounds.round = 1;

Oczywiście w GM8, zamiast -- i ++ piszemy -= 1 i +=1, ale używanie GM 8 to jak używanie Windowsa 95. Nie tylko nie zalecamy, ale jego nie da się już aktywować, więc mam prawo przypuszczać, że używasz pirata i nie jest to do końca legalne... nie chcemy być złośliwi i tego zgłaszać służbom, ale bądź ostrożny.

  • Super (+1) 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

A tak poza tym Gm8 nie działa na win10 więc i gierki z niego nie odpalą się.

  • Super (+1) 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Jak taki ruch miał, by działać, bo zawsze robiłem taki duży room po prostu.
Ruch odbywa się za pomocą myszki lewy przycisk, a prędkość zależy od statku.

Edit: Coś zepsulem nie tak mialo to działać :D

1kKVAcv.png

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×