Skocz do zawartości
JuliuszMakeGames

Tekstury na jednym sprite

Rekomendowane odpowiedzi

Witam twoze minecraft 2d i troche jest uciazliwe robienie 50 sprites i z tad moje pytanie czy da sie by tekstury byly na jednym sprite wiem ze jest :

 

 

GML
draw_sprite_part

 

 

 

ale jej nie rozumiem (jestem nowicjuszem)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Do obiektów najczęściej wykorzystuje się sprite.

 

Teł TileSety, albo backgroundy

 

A co do raw_sprite_part polecam lekturę:

Dokumentacja

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Do obiektów najczęściej wykorzystuje się sprite.

 

Teł TileSety, albo backgroundy

 

A co do raw_sprite_part polecam lekturę:

Dokumentacja

 

 

Dzienki

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Co jest uciążliwego w robieniu 50 spritesów? Zrobisz sobie podfolder w projekcie, żeby ładnie wyglądało i sobie wczytujesz grafiki. A jak Ci tak bardzo zależy to draw_sprite_part() działa w prosty sposób. Podajesz lewy górny róg, a potem szerokość i długość. Wychodzi Ci kwadracik. I to co w tym kwadraciku, to to jest rysowane.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Można przy dodawaniu sprite pociąć dużą grafikę na mniejsze i samo podzieli na klatki - "add from strip" albo coś takiego będzie w menu z listą klatek sprite'a.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×