Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

GML
if !x=celx or !y=cely

{

speed=5

direction=point_direction(x,y,celx,cely)

image_angle=direction

}

else

{

speed=0

}

co jest źle z tym warunkiem? bo warunek nie działa.. ten if !x=celx[...]

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

x!= oraz y!=

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

GML
if x!=celx or y!=cely

{

 

(...)

 

}

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Co chciałeś uzyskać?Jak mamy Ci pomóc jak nie wiemy w czym?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@UP: Przeciez dostal juz odpowiedz(i) :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie musi wcale go zamykać a otwarty temat nie jest powodem i zachętą do offtopu więc zakończmy tą czczą dyskusję :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Czemu używacie:

if( 'aa' = 'bb' )

? ;o

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Że niby co?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

if (!x=celx) and (!y=cely)
{
speed=5
direction=point_direction(x,y,celx,cely)
image_angle=direction
}
else
{
speed=0
}

 

Powinno działać

Sam kiedyś miałem taki problem xD

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@UP: ten zapis jest błędny. Przeczytaj go: Jeśli przeciwieństwo X jest równe celx.. A ma być: Jeśli x jest różne od celx :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

!x ma zawsze dwie wartości - 1 lub 0 (true lub false). Nie wiem jak jest w GM, ale powinno być tak, że false to 0, true to reszta, zatem !x będzie true tylko dla 0 (bo !0 = 1). Poprawcie mnie, jezeli false jest też dla wartości innych od 0. Idąc dalej jeżeli x = 200, to !x = 0, zatem (!x = celx) będzie prawdziwe, gdy celx = 0 a x<>0;

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

"!" trzeba dać przed całym warunkiem (nawiasem):

if !(x=celx)...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ludzie, przeciez dostal odpowiedz :D

if x!=celx or y!=cely

wiec po co kombinowac? :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Że niby co?

Że niby tak się nie porównuje? ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wiem to moja wina bo próbowałem pomyśleć doczego ten skrypt się odnosi. I tak doszedłem do tego że chodzi tu o jakiś rodzaj BOT'a i ma on za zadanie iść do "cel" a z tego co podał PsichiX to ten "BOT" przestał by iść gdyby znalazł się na róbni z celem po wzglądem ALBO x ALBO y.

 

Więc przerobiłem go by "BOT" zatrzymał się po dotarciu do celx i cely

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
!x ma zawsze dwie wartości - 1 lub 0 (true lub false). Nie wiem jak jest w GM, ale powinno być tak, że false to 0, true to reszta, zatem !x będzie true tylko dla 0 (bo !0 = 1). Poprawcie mnie, jezeli false jest też dla wartości innych od 0.
Też tak sądziłem, ale Tymon stwierdził, że GM nie sprawdza !=0 a >0.

 

I, kurde, miał rację :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×