Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 26.01.2019 uwzględniając wszystkie działy

  1. HamsterMan

    Nowy level, nowy room

    Nie wiem czy występował we wcześniejszych wersjach, odkryłem to niedawno xD Ale też nie wiadomo, czy ja jakiegoś błędu tam nie popełniam, dlatego wrzucam ten przykład na forum. Ogólnie to można powiedzieć, że GameMaker jest już na tyle legacy, że jest/musi być stabilny i nie ma się czym przejmować . No i przypadek dotyczy korzystania z json_decode, a nie z korzystania ze struktur danych samych w sobie. Tak jak pisałem wcześniej, rozwiązanie jest takie, że albo sobie implementujemy własny parser JSONa, albo korzystamy z TJSON z marketplace. Tak jak Gnysek pisał - lepiej jest robić grę i nie dokładać sobie nadmiarowej pracy. Wiadomo, warto też częściowo trzymać się mnemoniki SOLID i ogólnych zasad Clean Code - wtedy, w dużym uproszczeniu, jak natrafisz na jakiś mega duży problem to rozwiążesz go poprzez dodanie kodu, a nie modyfikowanie starego. Nie ma też co się przejmować wyciekami pamięci i tego typu sprawami, jeżeli np. jeszcze nie mamy opracowanego minimal viable product, tak przynajmniej uważam :).
    1 punkt
  2. gnysek

    Nowy level, nowy room

    Dobrze zarządzane struktury nie powodują memory leaków, a wczytywanie roomów spoza gry to sztuka dla sztuki i stracony czas. Naprawdę, to jest minimalny narzut, a zyskasz kilka tygodni roboty i łatwość zarządzania.
    1 punkt
  3. SimianVirus7

    Celownik, shooter 2d

    Pierwsze co przychodzi na myśl, to lengthdir'y. Proste i użyteczne. Do x celownika dopisujesz x gracza + lengthdir_x(odległość, kierunek); Do y celownika dopisujesz y gracza + lengthdir_y(odległość, kierunek); Tu masz przykład jak to zrobić w DRAW w obiekcie gracza, który po prostu rysuje sprite celownika. Tym samym sposobem możesz tworzyć obiekty pocisków wystrzeliwane przez gracza draw_sprite(sCross, 0,x + lengthdir_x(150, image_angle),y + lengthdir_y(150, image_angle));
    1 punkt
  4. Wojo

    Seid-Chronicles

    Nigdy nie sądziłem, że przeczytam creepypaste o gmclanie.
    1 punkt
  5. Chell

    CA 2018 - Dyskusja/Nominacje

    stawiam, że albo jakieś multikonto z okazji bana, albo zabawy Woja to ode mnie: Gra roku - Wojzax - Ships Unite Artykuł / Tutorial / Silnik roku - Gnysek - Maskowana tekstura Nirvan - Hybrid Procedural Animation Rigs Nirvan - Procedural look at animation Screen / Film / GIF roku - Nikas - 18+ Namiętny pocałunek [direct] Czołg Krymski - Hestia [direct] Nikas - 18+ Kobiece pepperoni [direct] Wojzax - Kołogłowie [direct] Penguin - Pożar [direct] Wojzax - Zew przestworzy [direct] Czołg Krymski - Parkowanie prostopadłe (#3) [direct] Cytat roku - Wojo - [url] Gnysek - [url] I am Lord - [url] Exp Wojo to godzinne przeglądanie wszystkich postów z minionego roku to mój ulubiony czas na gmclanie
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...