Skocz do zawartości

Mouse enter i draw


Driger

Rekomendowane odpowiedzi

Tak wiec , jakby moglby mi ktos powiedziec czy tam pomoc

 

Tak wiec , mam np dwa obiekty , np , mineraly i mineraly w roomie , i do nich mam przypisane zmienne "ilosc=20 i drugi niech bedzie ilosc=30" , powiedzmy ze w kazdym "minerale" maxilosc = 100

 

Jak zrobic takie cos ze jak najade myszka , to mi sie wyswietla pasek , gory ekranu , i poprostu na nim zawartosc np na niebiesko ile mam , no a na czarno ile mi brakuje do max

 

Jak zjade myszka to juz nie pytam bo to bedzie raczej banal dojsc potem samemu ,

 

Z gory dzieki za pomoc , pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
//MOUSE ENTER

show = 1;

GML
//MOUSE LEAVE

show=0;

GML
//DRAW

if ( show )

{

draw_rectangle ( view_xview[0]+n, view_yview[0]+n,n,n,0 );

draw_text ( x+n,y+n,'Masz teraz: ' +string(ilosc) );

draw_text ( x+n,y+n, 'Brakuje ci: ' +string(maxilosc-ilosc) ); // o to chodzilo?

//itd itp

}

 

n to wartośc którą musisz sobie dobrać.

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

script:

GML
var xx,yy,ilosc,maks, value;

xx=argument0

yy=argument1

ilosc=argument2

maks=argument3

value=ilosc/maks*32

draw_rectangle_color(xx,yy-16,xx+32,yy-8,c_yellow,c_yellow,c_yellow,c_yellow,c_black)

draw_rectangle_color(xx,yy-16,xx+value,yy-8,c_green,c_green,c_green,c_green,c_black)

 

W objekcie, event draw:

GML
if distance_to_point(mouse_x,mouse_y)<32

{

script(x,y,ilosc,maxilosc)

}

 

i zmienić objektowi depth...

Poprawnie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

script:

GML
var xx,yy,ilosc,maks, value;

xx=argument0

yy=argument1

ilosc=argument2

maks=argument3

value=ilosc/maks*32

draw_rectangle_color(xx,yy-16,xx+32,yy-8,c_yellow,c_yellow,c_yellow,c_yellow,c_black)

draw_rectangle_color(xx,yy-16,xx+value,yy-8,c_green,c_green,c_green,c_green,c_black)

 

W objekcie, event draw:

GML
if distance_to_point(mouse_x,mouse_y)>32

{

script(x,y,ilosc,maxilosc)

}

 

i zmienić objektowi depth...

Poprawnie??

Ostatni argument draw_rectangle_color to outline, który działa jeśli jest true to rysuje samo obramowanie, a jeśli false to cały prostokąt. Pozatym jak już to:

GML
if distance_to_point(mouse_x,mouse_y)<32//swistek w druga strone, poza tym ja bym ustawil np 1, a nie 32

Swoją drogą to dość prymitywna metoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry, ale w tym drugim widzę tylko wąski zielony pasek z napisem GML i paski przewijania. Jakbyś mógł edytować, bo nawet nie jestem w stanie tego skopiować do notatnika żeby przeczytać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry, ale w tym drugim widzę tylko wąski zielony pasek z napisem GML i paski przewijania. Jakbyś mógł edytować, bo nawet nie jestem w stanie tego skopiować do notatnika żeby przeczytać...

To trzeba użyc tych pasków przewijania. :jezor: Na mozilli jakby co działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...