Driger Opublikowano 15 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2008 Tak wiec , jakby moglby mi ktos powiedziec czy tam pomoc Tak wiec , mam np dwa obiekty , np , mineraly i mineraly w roomie , i do nich mam przypisane zmienne "ilosc=20 i drugi niech bedzie ilosc=30" , powiedzmy ze w kazdym "minerale" maxilosc = 100 Jak zrobic takie cos ze jak najade myszka , to mi sie wyswietla pasek , gory ekranu , i poprostu na nim zawartosc np na niebiesko ile mam , no a na czarno ile mi brakuje do max Jak zjade myszka to juz nie pytam bo to bedzie raczej banal dojsc potem samemu , Z gory dzieki za pomoc , pozdro :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 15 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2008 GML //MOUSE ENTER show = 1; GML //MOUSE LEAVE show=0; GML //DRAW if ( show ) { draw_rectangle ( view_xview[0]+n, view_yview[0]+n,n,n,0 ); draw_text ( x+n,y+n,'Masz teraz: ' +string(ilosc) ); draw_text ( x+n,y+n, 'Brakuje ci: ' +string(maxilosc-ilosc) ); // o to chodzilo? //itd itp } n to wartośc którą musisz sobie dobrać. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 15 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2008 w events->mouse jest opcja mouse enter/leave - co ma sie stac po wejsciu/wyjsciu kursora na obiekt, ale czasem to dziala bardzo nieprecyzyjnie @UP ech za wolny jestem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 15 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2008 ale czasem to dziala bardzo nieprecyzyjnie Też to odczuwam ;) Lepiej napisać swój enter/leave opierając się na kwadratowej 'masce' ( nie mam tu na myśli maski GM'owej ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 15 Stycznia 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2008 Też to odczuwam ;) Lepiej napisać swój enter/leave opierając się na kwadratowej 'masce' ( nie mam tu na myśli maski GM'owej ) coliision rectangle ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 15 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2008 Nie, przy pomocy sprawdzania pozycji względem orginu obiektu :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeeGee Opublikowano 15 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2008 W każdym kroku? To dość kosztowne. Zwłaszcza jak chcesz tak sprawdzać pozycję wielu obiektów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 W każdym kroku? To dość kosztowne. Zwłaszcza jak chcesz tak sprawdzać pozycję wielu obiektów.Dokładnie. A zwłaszcza, jeśli jest już w GMie takie coś jak collision_rectangle :D (już to pisał gnysek.....) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeoTN Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 script: GML var xx,yy,ilosc,maks, value; xx=argument0 yy=argument1 ilosc=argument2 maks=argument3 value=ilosc/maks*32 draw_rectangle_color(xx,yy-16,xx+32,yy-8,c_yellow,c_yellow,c_yellow,c_yellow,c_black) draw_rectangle_color(xx,yy-16,xx+value,yy-8,c_green,c_green,c_green,c_green,c_black) W objekcie, event draw: GML if distance_to_point(mouse_x,mouse_y)<32 { script(x,y,ilosc,maxilosc) } i zmienić objektowi depth... Poprawnie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 script: GML var xx,yy,ilosc,maks, value; xx=argument0 yy=argument1 ilosc=argument2 maks=argument3 value=ilosc/maks*32 draw_rectangle_color(xx,yy-16,xx+32,yy-8,c_yellow,c_yellow,c_yellow,c_yellow,c_black) draw_rectangle_color(xx,yy-16,xx+value,yy-8,c_green,c_green,c_green,c_green,c_black) W objekcie, event draw: GML if distance_to_point(mouse_x,mouse_y)>32 { script(x,y,ilosc,maxilosc) } i zmienić objektowi depth... Poprawnie?? Ostatni argument draw_rectangle_color to outline, który działa jeśli jest true to rysuje samo obramowanie, a jeśli false to cały prostokąt. Pozatym jak już to: GML if distance_to_point(mouse_x,mouse_y)<32//swistek w druga strone, poza tym ja bym ustawil np 1, a nie 32 Swoją drogą to dość prymitywna metoda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeoTN Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 sorry, ale w tym drugim widzę tylko wąski zielony pasek z napisem GML i paski przewijania. Jakbyś mógł edytować, bo nawet nie jestem w stanie tego skopiować do notatnika żeby przeczytać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 No bo jak się używa IE to tak jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 sorry, ale w tym drugim widzę tylko wąski zielony pasek z napisem GML i paski przewijania. Jakbyś mógł edytować, bo nawet nie jestem w stanie tego skopiować do notatnika żeby przeczytać... To trzeba użyc tych pasków przewijania. :jezor: Na mozilli jakby co działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 Widać tylko kilka pikseli w wysokości, udało mi się tylko to skopiować if distance_to_point(mouse_x,mouse_y)<32//swistek w druga strone, poza tym ja bym ustawil np 1, a nie 32 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 Global Left Pressed GML /* dx - pozycja x rysowanego obrazka dy - pozycja y rysowanego obrazka dw - szerokość rysowanego obrazka dh - wysokość rysowanego obrazka */ if (mouse_x>dx && mouse_x<dx_dw && mouse_y>dy && mouse_y<dy+dh) zrobTo(); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeoTN Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 Swoją drogą to dość prymitywna metoda. Ot, taka dla początkujących Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się