Skocz do zawartości

Zablokowane Jak zrobić RPG w 3d (GM 7.0)


widzew

Rekomendowane odpowiedzi

Z tym jest od cholery roboty, najpierw musisz stworzyc silnik 3d, dopiero podpinac go pod silnik online. Czy ty masz wogole jakies pojecie o programowaniu 3d? Do tego trzeba miec conajmniej dobre, bo inaczej gra nie wyjdzie. A i radze nie robic jej w gm jesli chcesz miec z dobra grafika, bo gm jest na taka za slaby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Jestem nowy i był bym bardzo zadowolony gdybyście mi napisali dokładnie jak zrobić RPG w 3d. W 2d gre umiem zrobić. A chciałbym zrobić typowego RPG w 3d. z Góry thx.

 

Sam powiedziałaś że jesteś nowy... Nie da się powiedzieć jak zrobić 'typowego RPG w 3D', ponieważ to jest kilka tygodni-miesięcy pracy

 

Wątpię żeby ci ktoś jeszcze odpowiedział chyba że pod tym względem co mój post

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak c++ to polecam biblioteke OpenGL - szybki rendering i latwe ladowanie modeli 3ds

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do RPG 3D

Polecam jakąś bibliotekę grafiki np. Direct3D lub OpenGL.

Można od razu iść na łatwiznę i zamiast pisać swój silnik 3D przez ok. 3 lata wsiąść jakiś na początek darmowy silnik taki jak Ogre3D ( Od cholery efektów... ale wolny :D ), Irrlicht ( Łatwy w obsłudze, obiektowy, i bardzo szybki w renderowaniu grafiki ;p ) A bibliotekę internetową polecam RakNet specjalnie został stworzony do gier ;p

Ps. Polecam także Newtona do fizyki gry ;p

EDIT:@UP: Ależ jasne że można ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grafe to se zrób, a ja moge dać tylko kodzik na chodzenie ala RPG Maker:

GML
if (keyboard_check(vk_right)&&alarm[0]=-1)

{alarm[0]=4;

sprite_index=spr_prawo

image_speed=1

speed=4;

direction=0;};

if (keyboard_check(vk_up)&&alarm[0]=-1)

{alarm[0]=4;

sprite_index=spr_up

image_speed=1

speed=4;

direction=90;};

if (keyboard_check(vk_left)&&alarm[0]=-1)

{alarm[0]=4;

sprite_index=spr_lewo

image_speed=1

speed=4;

direction=180;};

if (keyboard_check(vk_down)&&alarm[0]=-1)

{alarm[0]=4;

sprite_index=spr_down

image_speed=1

speed=4;

direction=270;};

Daj to w event step

A w evencie alarm 0 daj :

GML
speed=0;

image_single=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wam polecam przestać gadać to co wam się nawinie na język

 

A widzewowi polecam dać sobie spokój z programowaniem czy zabawą w programowanie, zająć się jakimś kolekcjonowaniem kamieni, a na wiek nastu lat zatrudnienie się do jakiejś fabryki składającej np. krzesła z gotowych prefabrykatów.

 

Tłumacząc co mam na myśli...

Programowanie to nie miejsce na gotowe schematy, trzeba myśleć - i to dużo. Nie ma gotowego przepisu na grę, choć może i są... cyklu "for dummies".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...