Skocz do zawartości

Kody z GM przełożone na c++


warcrawt

Rekomendowane odpowiedzi

Zaczołem robić w c++ i nawet całkiem całkiem ale nie wiem jak zrobić że naprzykłąd wyswietla się tekst na ekranie ale w aplikacji windowsa a nie jakieś konsoli czyli kod w game maker jest taki

GML
draw_text(x,y,'Napis');
a nie wiem jak zrobić żeby było tak w c++. Jak ktoś zna jakieś kody do innych żeczy prosze podać.

PS. Jak coś to pracuje w Dev-C++ 5.0 czy jakoś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@UP: Wyczerpująca odpowiedz ;)

Jest to kod Irrlichta na statyczny tekst:

//! Class StaticText  -------------------------------------------
class CStaticText
{
public:
   // Variables
   core::stringw String;
   // Node Create
   gui::IGUIStaticText* Node;
   // Object Create
   CStaticText(unsigned _id,core::stringw _text,core::rect<s32> _rect,bool _border,bool _wwrap,bool _fbac)
   {
      Node=guienv->addStaticText(_text.c_str(),_rect,_border,_wwrap,0,_id,_fbac);
   }
   // Refresh
   void Refresh()
   {
      Node->setText(String.c_str());
   }
};

A tu jak użyć:

// Tworzenie
CStaticText Text_FPS(0,L"FPS:",core::rect<s32>(5,5,100,15),false,false,false); // Tworzenie obiektu
Text_FPS.Node->setOverrideColor(video::SColor(255,255,0,0)); // Ustawianie koloru tekstu;p ( ten pierwszy argument w kolorach to alpha )
// A tu w pętli while
Text_FPS.String="FPS: ";
Text_FPS.String+=Fps.FPS;
Text_FPS.Refresh();

;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TextOut( HDC hdc, int x, int y, LPCTSTR lpString, int iLengtht );

Czyli:

PAINTSTRUCT ps;
HDC hdc;
std::string napis = "Hello World!";
hdc = BeginPaint( uchwyt_okna, &ps );
TextOut( hdc, 20, 20, napis.c_str(), napis.length() );
EndPaint( uchwyt_okna, &ps );

W zdarzeniu WM_PAINT. A czcionki to w Windows GDI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Tak, wasze rady są ekstra. Ja proponuję kupić Symfonię, najlepiej obydwa tomy, i nauczyć się programowania zorientowanego obiektowo, na początku podstawy, czyli wywoływanie metod konkretnych klas, tworzenie obiektów, oraz adresowanie wskaźników. Później coś o przeładowaniu operatorów, a potem prawdziwy C++, czyli głównie szablony i obsługa sytuacji wyjątkowych. Bo to, że po dniu nauki napiszę kółko i krzyżyk...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wasze rady są ekstra. Ja proponuję kupić Symfonię, najlepiej obydwa tomy, i nauczyć się programowania zorientowanego obiektowo, na początku podstawy, czyli wywoływanie metod konkretnych klas, tworzenie obiektów, oraz adresowanie wskaźników. Później coś o przeładowaniu operatorów, a potem prawdziwy C++, czyli głównie szablony i obsługa sytuacji wyjątkowych. Bo to, że po dniu nauki napiszę kółko i krzyżyk...

 

A ja proponuje przemyśleć swoje cele i najpierw przeczytać Megatutorial i co nieco o samym języku, następnie określić na co Cię stać i jak bardzo jesteś zdeterminowany a dopiero potem szastać kasą. Bo inaczej zostaniesz kolejnym eks masterem w c++ a uwierz mi to wcale nie będzie wspaniałe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megatutorial to też książka(ebook), ale jest za darmo po co marnować kasę jak po kilku miesiącach stwierdzi, że to za trudne i już nie chce się w to bawić bo np: spodobał mu się pascal.. Znam wiele takich osób.. co prawda dzięki temu mam troszkę więcej książek ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...