warcrawt Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 Zaczołem robić w c++ i nawet całkiem całkiem ale nie wiem jak zrobić że naprzykłąd wyswietla się tekst na ekranie ale w aplikacji windowsa a nie jakieś konsoli czyli kod w game maker jest taki GML draw_text(x,y,'Napis'); a nie wiem jak zrobić żeby było tak w c++. Jak ktoś zna jakieś kody do innych żeczy prosze podać. PS. Jak coś to pracuje w Dev-C++ 5.0 czy jakoś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 Pff. To nie takie proste. Zobacz WinAPI, albo jakąś bibliotekę graficzną, np. SDL. A jak chcesz sobie ułatwić życie to zainteresuj się Delphim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 Polecam SDLa użyć - i biblioteka SDL_ttf - do obsługi true type fonts - ja sobie tym całkiem ładne teksty wyświetlam =) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vardi Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 Dla ułatwienia to w sam raz buildery albo formy w .NET. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pager Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 ja też "ZACZOŁEM" :lol: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 @UP: Wyczerpująca odpowiedz ;) Jest to kod Irrlichta na statyczny tekst: //! Class StaticText ------------------------------------------- class CStaticText { public: // Variables core::stringw String; // Node Create gui::IGUIStaticText* Node; // Object Create CStaticText(unsigned _id,core::stringw _text,core::rect<s32> _rect,bool _border,bool _wwrap,bool _fbac) { Node=guienv->addStaticText(_text.c_str(),_rect,_border,_wwrap,0,_id,_fbac); } // Refresh void Refresh() { Node->setText(String.c_str()); } }; A tu jak użyć: // Tworzenie CStaticText Text_FPS(0,L"FPS:",core::rect<s32>(5,5,100,15),false,false,false); // Tworzenie obiektu Text_FPS.Node->setOverrideColor(video::SColor(255,255,0,0)); // Ustawianie koloru tekstu;p ( ten pierwszy argument w kolorach to alpha ) // A tu w pętli while Text_FPS.String="FPS: "; Text_FPS.String+=Fps.FPS; Text_FPS.Refresh(); ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 TextOut( HDC hdc, int x, int y, LPCTSTR lpString, int iLengtht ); Czyli: PAINTSTRUCT ps; HDC hdc; std::string napis = "Hello World!"; hdc = BeginPaint( uchwyt_okna, &ps ); TextOut( hdc, 20, 20, napis.c_str(), napis.length() ); EndPaint( uchwyt_okna, &ps ); W zdarzeniu WM_PAINT. A czcionki to w Windows GDI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warcrawt Opublikowano 6 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 Dzięki. Yoda czy mozesz napisać dokładną nazwe tej biblioteki i tego drugiego ? i czy możie mi pokoleji wszystko wytłumaczyć co, gdzie i jak bo w c++ stworzyłem tylko program hello i okno z zmienionym napisem u góry i ustawieniem wielkości okna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 Biblioteka graficzna SDL - prosta, praca na niej przypomina mi GM :lol2: http://lazyfoo.net/SDL_tutorials/index.php :u Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matt Opublikowano 21 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 ja bym raczej proponowal odrazu OGL/DX no chyba ze wolisz isc na latwizne to zacznij od SDL ;)) a tak w ogole, to C++ to nie tylko hello world... Najpierw napisz powiedzmy kolko&krzyzyk w oknie konsoli, a potem wez sie za Api... Matt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 21 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 Tak, wasze rady są ekstra. Ja proponuję kupić Symfonię, najlepiej obydwa tomy, i nauczyć się programowania zorientowanego obiektowo, na początku podstawy, czyli wywoływanie metod konkretnych klas, tworzenie obiektów, oraz adresowanie wskaźników. Później coś o przeładowaniu operatorów, a potem prawdziwy C++, czyli głównie szablony i obsługa sytuacji wyjątkowych. Bo to, że po dniu nauki napiszę kółko i krzyżyk... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matt Opublikowano 21 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 lol pisalem to zakladajac ze ma juz jakas konkretna wiedze na temat C++ a ten sie czepia heh...A z tym kolko i krzyzyk, to proponowalem mu, aby zanim sie przeniesie na jakies API zrobi cos w konsoli heh... A twoja rada jest naprawde EKSTRA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 21 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 Konkretna, po prostu, pisz sobie co chcesz, ale kółko i krzyżyk to ja ci mogę w batchu napisać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 21 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 Tak, wasze rady są ekstra. Ja proponuję kupić Symfonię, najlepiej obydwa tomy, i nauczyć się programowania zorientowanego obiektowo, na początku podstawy, czyli wywoływanie metod konkretnych klas, tworzenie obiektów, oraz adresowanie wskaźników. Później coś o przeładowaniu operatorów, a potem prawdziwy C++, czyli głównie szablony i obsługa sytuacji wyjątkowych. Bo to, że po dniu nauki napiszę kółko i krzyżyk... A ja proponuje przemyśleć swoje cele i najpierw przeczytać Megatutorial i co nieco o samym języku, następnie określić na co Cię stać i jak bardzo jesteś zdeterminowany a dopiero potem szastać kasą. Bo inaczej zostaniesz kolejnym eks masterem w c++ a uwierz mi to wcale nie będzie wspaniałe ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 21 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 Zakładam, że już się zastanowił, a bez książki się nie obejdzie i nic z tego nie będzie, wierz mi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 21 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 Megatutorial to też książka(ebook), ale jest za darmo po co marnować kasę jak po kilku miesiącach stwierdzi, że to za trudne i już nie chce się w to bawić bo np: spodobał mu się pascal.. Znam wiele takich osób.. co prawda dzięki temu mam troszkę więcej książek ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matt Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 Moj kolega kupil Symfonie C++, przeczytal 1 rozdzial, i ksiazka lezy u mnie ;)) Polecam ja, bo dzieki niej mozesz w LATWY sposob nauczyc sie C++, ale jak masz dobry mozdzek to mozesz sie nauczyc nawet z jakis tutkow w necie xD Matt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 Ja osobiście z książek wolę Thinking In C++ -> przejrzysta, zrozumiała, tylko nie polecam jej początkującym, bo żeby do niej siąść, trzeba mieć pewną wiedzą o programowaniu (niekoniecznie o c++). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 Ty Marmot to ja się nienadaje? :< ;D Ja mam zamiar sobie jakąś kupić tylko nie wiem jaką. Pewnie Symfonie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się