warcrawt Opublikowano 27 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2007 Jak zrobić nowe funkcje w game maker. Wiem że jakoś na DLL ale mi chodzi o pisanie scryptu w zasobach i puźniej ich używać. Np. chce żaby poz_x było zamiast x. próbowałem x=poz_x i pisać ile się ruwna poz_x ale coś nie tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 27 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2007 Jak zrobić nowe funkcje w game maker. Wiem że jakoś na DLL ale mi chodzi o pisanie scryptu w zasobach i puźniej ich używać. Np. chce żaby poz_x było zamiast x. próbowałem x=poz_x i pisać ile się ruwna poz_x ale coś nie tak. Tworzysz nowy script. I taką nazwę jaką mu nadasz to jest nazwa funkcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 27 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2007 Jezu! Wbudowane zmienne ( bo o to ci chodzi ), nic nie robią! Game Maker w Draw dodaje np. linijkę: draw_sprite_ext( sprite_index, image_index, x, y .. itd ); A ty to sobie zmienisz na: draw_sprite( obrazek, klatka, pozycja_x, pozycja_y ); Tak samo w step: x += lengthdir_x( speed, direction ); y += lengthdir_y( speed, direction ); Można zmienić na: pozycja_x += lengthdir_x( szybkość, kierunek ); pozycja_y += lengthdir_y( szybkość, kierunek ); Programisty z ciebie nie będzie, zanim założysz temat, pomyśl z 10 razy. Zapoznaj się także z pojęciami: zmienna, funkcja, stała, bo inaczej nikt cię nie zrozumie ;/ . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warcrawt Opublikowano 27 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2007 Wiem że tam można zrobić ale wźiołem przykładowo x. A mi chdzi o nowe funkcje żeby nie pisać nowego długiego kodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 27 Grudnia 2007 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2007 skrypty. i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warcrawt Opublikowano 27 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2007 ALe mam np. Scrypt o nazwie skok i mam jakiś kod ale tam są np wysokość skoku i jak puźniej przy wpisywaniu kodu skok(x,y,maxx,maxy,obj) <-przykładowo bo nie chcę mieć tylko samego przechowywania kodu tylko stworzyć z tego nową funkcje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 27 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2007 Piszesz tak, że też cię nie rozumiem. Funkcja to nie zmienna! Ludzie! Ja ci podałem kod! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 27 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2007 ALe mam np. Scrypt o nazwie skok i mam jakiś kod ale tam są np wysokość skoku i jak puźniej przy wpisywaniu kodu skok(x,y,maxx,maxy,obj) <-przykładowo bo nie chcę mieć tylko samego przechowywania kodu tylko stworzyć z tego nową funkcje. Np. robisz funkcje skok i skoro tak to pewnie chcesz coś takiego: skok(szybkość_wznoszenia,czas_wznoszenia,alarmkończącyskok). Więc w skoku robisz: gravity=0; vspeed=argument0; alarm[argument2]=argument1; Tyle. Potem w alarmie odpowiednim dajesz vspeed=0; i gravity=<iletamchcesz>. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 27 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2007 Ah, to jednak o funkcje ci chodzi. Przeczytaj art Ranmusa, ale najpierw musisz wiedzieć co to są argumenty funkcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się