Skocz do zawartości

Zablokowane Pocisk w grze online..


Paqoo

Rekomendowane odpowiedzi

Tworzę mmo strzelankę. :P

 

Nareszcie udało mi się zrobić coś konkretnego. Gierka się odpala. Z tego jestem bardzo szczęśliwy.

Jednak po testach z kolegą zauważyłem, że nie widzimy swoich pocisków..

 

Jak zrobić żeby każdy je widział?

Wiem, że trzeba umieścić w obj_pocisk, w alarm 0 coś co odnosi się do jego pozycji..

A później jakoś to wywołać.. Ale jak??

Ktoś mógłby sprezentować kod i objaśnić? Pamiętajcie, że tych którzy mi bardzo pomogą na pewno umieszcze w CREDITS! :lol2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy strzelasz to wysyłasz wiadomość z (jeżeli kilka pocisków to: nazwę obiektu), pozycja x, pozycja y i kierunek. To te najważniejsze zmienne.

U drugiego gracza wszystko dzieje się odwrotnie: odbierasz wiadomość, tworzysz pocisk o danej nazwie, ustawiasz x, y i kierunek.

Tak to będzie wyglądać, chyba że gra jest kontrolowana przez serwer. To wtedy to wygląda inaczej: jeżeli chcesz strzelić wysyłasz do serwera wiadomość, że chcesz wystrzelić pocisk i podajesz jego dane, ale go nie tworzysz. Dopiero, kiedy serwer otrzyma wiadomość, sprawdza czy to możliwe i jeżeli tak to wysyła do wszystkich graczy wiadomość, aby stworzyli pocisk, i tak dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy strzelasz to wysyłasz wiadomość z (jeżeli kilka pocisków to: nazwę obiektu), pozycja x, pozycja y i kierunek. To te najważniejsze zmienne.

U drugiego gracza wszystko dzieje się odwrotnie: odbierasz wiadomość, tworzysz pocisk o danej nazwie, ustawiasz x, y i kierunek.

Tak to będzie wyglądać, chyba że gra jest kontrolowana przez serwer. To wtedy to wygląda inaczej: jeżeli chcesz strzelić wysyłasz do serwera wiadomość, że chcesz wystrzelić pocisk i podajesz jego dane, ale go nie tworzysz. Dopiero, kiedy serwer otrzyma wiadomość, sprawdza czy to możliwe i jeżeli tak to wysyła do wszystkich graczy wiadomość, aby stworzyli pocisk, i tak dalej.

 

Jak wiem , nie wszystko jest wykonywanie po stronie servera ; p Np. w starym soldat typ strzału ustawiał gracz, nie server, więc jak ktoś mial 'haka' mógł strzelać rakietami przez kałasznikow :]

 

Sztuką też jest przesłanie jak najwięcej informacji, więc często informacje przesylane są szyfrowane by zmniejszyc jak najbardziej ; p

 

btw. jestem zmęczony moge cos pieprzyc od rzeczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy strzelasz to wysyłasz wiadomość z (jeżeli kilka pocisków to: nazwę obiektu), pozycja x, pozycja y i kierunek. To te najważniejsze zmienne.
Jeśli wysyła infirmacje o położeniu gracza i jego kierunku, to nie trzeba tego samego wywsyłać z pociskiem, wystarczy że wysle informacje o strzelaniu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na klawiszu strzelającym u jednego klienta wysyłasz wiadomość, w której znajdzie się położenie, kierunek pocisku (i ewentualnie inne opcje). Wysyłasz to serwerowi, który tworzy pocisk u siebie, a następnie wysyła położenie i kierunek całej reszcie klientów. Klient odbiera to na stepie. A kodu nie ma tu co pisać bo wszystko będzie na writebyte'ach i writeshortach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...