Paqoo Opublikowano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 Tworzę mmo strzelankę. :P Nareszcie udało mi się zrobić coś konkretnego. Gierka się odpala. Z tego jestem bardzo szczęśliwy. Jednak po testach z kolegą zauważyłem, że nie widzimy swoich pocisków.. Jak zrobić żeby każdy je widział? Wiem, że trzeba umieścić w obj_pocisk, w alarm 0 coś co odnosi się do jego pozycji.. A później jakoś to wywołać.. Ale jak?? Ktoś mógłby sprezentować kod i objaśnić? Pamiętajcie, że tych którzy mi bardzo pomogą na pewno umieszcze w CREDITS! :lol2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Firemark Opublikowano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 Kocham kopiowanie examplów bez patrzenia w nie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 10 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 Zamiast pisać nic niewnoszące posty i narzekać może byś mi pomógł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 Po prostu przy oddawaniu strzału wysyłasz innym graczom wiadomość o tworzeniu pocisku. Gracz po odebraniu tworzy pocisk w sowiej grze :P potem pozostaje tylko wysyłanie wiadomości z pozycją pocisku, ale to już chyba potrafisz :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubx Opublikowano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 Gdy strzelasz to wysyłasz wiadomość z (jeżeli kilka pocisków to: nazwę obiektu), pozycja x, pozycja y i kierunek. To te najważniejsze zmienne. U drugiego gracza wszystko dzieje się odwrotnie: odbierasz wiadomość, tworzysz pocisk o danej nazwie, ustawiasz x, y i kierunek. Tak to będzie wyglądać, chyba że gra jest kontrolowana przez serwer. To wtedy to wygląda inaczej: jeżeli chcesz strzelić wysyłasz do serwera wiadomość, że chcesz wystrzelić pocisk i podajesz jego dane, ale go nie tworzysz. Dopiero, kiedy serwer otrzyma wiadomość, sprawdza czy to możliwe i jeżeli tak to wysyła do wszystkich graczy wiadomość, aby stworzyli pocisk, i tak dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 10 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 To wydaje się być troche skomplikowane.. Może stwórzmy jakiś temat, w którym umieścimy wszystkie komendy?:o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Firemark Opublikowano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 Gdy strzelasz to wysyłasz wiadomość z (jeżeli kilka pocisków to: nazwę obiektu), pozycja x, pozycja y i kierunek. To te najważniejsze zmienne. U drugiego gracza wszystko dzieje się odwrotnie: odbierasz wiadomość, tworzysz pocisk o danej nazwie, ustawiasz x, y i kierunek. Tak to będzie wyglądać, chyba że gra jest kontrolowana przez serwer. To wtedy to wygląda inaczej: jeżeli chcesz strzelić wysyłasz do serwera wiadomość, że chcesz wystrzelić pocisk i podajesz jego dane, ale go nie tworzysz. Dopiero, kiedy serwer otrzyma wiadomość, sprawdza czy to możliwe i jeżeli tak to wysyła do wszystkich graczy wiadomość, aby stworzyli pocisk, i tak dalej. Jak wiem , nie wszystko jest wykonywanie po stronie servera ; p Np. w starym soldat typ strzału ustawiał gracz, nie server, więc jak ktoś mial 'haka' mógł strzelać rakietami przez kałasznikow :] Sztuką też jest przesłanie jak najwięcej informacji, więc często informacje przesylane są szyfrowane by zmniejszyc jak najbardziej ; p btw. jestem zmęczony moge cos pieprzyc od rzeczy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 10 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 To co mówicie mi pomaga, ale niewiele :) Ciągle nad tym myślę.. Zawsze trzeba użyć "clearbuffer();"? A jak używać "writeshort(); i writebyte();"? Czym to się różni.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 Gdy strzelasz to wysyłasz wiadomość z (jeżeli kilka pocisków to: nazwę obiektu), pozycja x, pozycja y i kierunek. To te najważniejsze zmienne. Jeśli wysyła infirmacje o położeniu gracza i jego kierunku, to nie trzeba tego samego wywsyłać z pociskiem, wystarczy że wysle informacje o strzelaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 A ja polecam poszukać na forum. O ile pamiętam ktoś dawał bardzo dobry przykład. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike_p Opublikowano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 Na klawiszu strzelającym u jednego klienta wysyłasz wiadomość, w której znajdzie się położenie, kierunek pocisku (i ewentualnie inne opcje). Wysyłasz to serwerowi, który tworzy pocisk u siebie, a następnie wysyła położenie i kierunek całej reszcie klientów. Klient odbiera to na stepie. A kodu nie ma tu co pisać bo wszystko będzie na writebyte'ach i writeshortach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 Kocham kopiowanie examplów bez patrzenia w nie... Dokładnie... Jak można robić grę online nie wiedząc jak przesyłać wiadomości i pozycje? ;'( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 11 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 A skąd wiesz, że nie wiem?? Ja po prostu nie rozumiem jak ma to wyglądać. NIE JAK TO ROBIĆ! Wiem jakie kody są.. PYTANIE: kiedy wysyłam dane do servera, a kiedy do klienta, graczy? A kiedy mam je czytać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 Ja też bym się z chęcią dowiedział o tym ( Wysyła server--->odbierają gracze ) ... bo to jak cholera pogmatwane jest :P A co do naboi to Pablo coś wspominał o parentach :3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 11 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 No nie mów, że jak zaznacze parent w naboju to bedzie on widoczny na serwerze :D Hhaahhahaha! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 Lol... Najpierw należało by wysyłać pozycje x i y... Hahaha! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 11 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 Po przeczytaniu "artykułu" w moim innym temacie stwierdzam, że dam radę =) Dzięki za zaangażowanie. Ten temat zamykam już. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi