Skocz do zawartości

Obracanie


Pablo-GM

Rekomendowane odpowiedzi

image_angle=direction... -.-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory za double posta ale nie wiem czy wiecie ocb. Mam potworka ktorego sprite jest odwrocony w prawo i nie chce mi sie robic 100 spritow zeby zrobic jednego potwora no to mam sprita i ma sobie chodzic w prawo w lewo na ukos itp zmieniajac sprita sam sie obraca tak jak koles w przykladzie chodzenie ala almora dalem taki kod ale on nie pyka :

 

speed = 2;
if direction=90
sprite_index=image_angle

 

Itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

speed = 2;
if direction=90
sprite_index=image_angle

 

Cos ty tu napisal?

 

wybierz ktora wersja ci pasuje:

1.

if(direction=0)image_index=0
if(direction=90)image_index=1
if(direction=180)image_index=2
if(direction=270)image_index=3

2.

direction=image_angle

lub

image_angle=direction

chodzi o to ze jesli masz zarejestrowana wersje to wystarczy ci to z pkt.2, a jesli nie to z pkt.1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw należałoby sprawdzić dystans od monstera do bohatera

STEP Monstera

if(distance_to_object(objGracz)<100) // Sprawdzamy dystans

później musimy wykonać akcję obrotu i ruchu

Dalej STEP Monstera:

{
  speed=3;
  direction=point_direction(x,y,objGracz.x,objGracz.y);
}

Następnie zatrzymywanie się tegoż monstera

Jeszcze przy STEP'ie Monstera:

else
{
  speed=0;
}

I na koniec też w Stepie Monstera aby się obracał:

image_angle=direction;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...