Skocz do zawartości

Zaraza v6.10, strzelanka, widok z góry


copoconaco

Rekomendowane odpowiedzi

Tytuł: Zaraza (tytul roboczy jak wymysle cos lepszego to sie zmieni)

 

Gatunek: strzelanka z widokiem od góry

 

Opis: Jest sobie planeta. Planeta zamieszkana byla kiedys przez rase obcych, zostaly po nich rozsypujace sie ruiny i wielki grzyb pokrywajacy cala planete. Na planecie, w rejonie podbiegunowym gdzie grzyb jest mniej aktywny, korporacja Omega zbudowala baze - osrodek badawczo archeologiczny. Niestety jak to bywa pewnego dnia zabezpieczenia zawiodly i pedy grzyba przeniknely przez zabezpieczenia najstarszego budynku, konstrukcji wgryzajacej sie 30 pieter pod powiezchnie gruntu. Budowla została zamknieta i odcięta całkowicie od pozostałej części bazy.

 

Jedyni ludzie którzy mogli przeżyć w opanowywanych przez grzyba podziemiach -najemnicy z oddziału Krwawych Aniołów, pod dowództwem majora McDucka, dotarli do 15 poziomu i słuch o nich zaginął. Wszyscy czekają na przybycie dodatkowych ludzi i sprzetu, by rozpoczać akcje jeśli już nie by ratowac pozostałych wewnątrz ludzi, to by wydostać owoc prac badawczych z usytuowanych ponizej 20 poziomu labolatoriów...

 

Gracz wciela sie w wolnego strzelca, najemnika, ktory za oplata zgodzil sie wyprowadzic jak najwiecej pozostalych w budowli pracownikow, glownie naukowcow. Korporacja zaplaci rowniez za wyzbieranie i zabezpieczenie wynikow badan ktore zapakowano do skrzyn, a ktorych nie bylo czasu wydobyc z beznadziejnie zaprojektowanej budowli...

 

pracownika korporacji nalezy kliknac prawym przyciskiem myszy, a potem pilnowac bo po naszprycowaniu latwo gubi orientacje. potem wystarczy go naprowadzic na winde.

(pracownicy podali sobie specjalny środek po którym pedy grzyba ignorują ich, ale mimo wszystko moga zostac zabici przez przypadek, stojac na drodze roznych glotów i innego robactwa)

 

aby samemu opuscic poziom podejdz do terminala kolo windy, jesli wezwiesz winde wszyscy pozostali jeszcze cywile na tym poziomie zgina...

 

Dalczego nasz bohater idzie sam uzbrojony w marny pistolecik i kevlarowa kamizelke?

Bo to twardy weteran wojen korporacyjnych, byly zolnierz federalnych sil rozjemczych, byly najemnik...

Dzis po wielkiej aferze w ktora zamieszny byl rzad federacji, pracuje jako oficer ochrony na frachtowcach transportujacych towary miedzy systemami gwiezdnymi... I ma coraz wiekrza ochote cos zastrzelić.

 

sterowanie:

W/S - przod/tyl

A/D - uniki

lp myszy - strzal

pp myszy odpalenie wybranego nanoprogramu

f5 zapis gry

f8 odczyt gry

esc - ekran startowy

 

F2 - zmiana sterowania

 

przewijanie dialogu - spacja

otwieranie/zamykanie inventory - spacja

 

BRON: speed im mniejszy tym lepszy (krótszy odstep miedzy strzalami)

 

inventory dla opornych:

BEZ PANIKI

 

URZYWAC PRAWEGO KLAWISZA MYSZY

 

Klikajac spacje lub naciskajac parwym przyciskiem myszy na pasek po prawej stronie ekranu otwieramy plecak z ekwipunkiem.

Klikajac parwym przyciskiem myszy zakladamy przedmioty, lub zamieniamy je miejscami z juz załozonymi.

Jeśli to alpteczka to klikajac prawym zuzyjesz ja doladowujac nieco swoje zdrowie

Aby pozbyc sie przedmiotu zapychajacego nam miejsce w plecaku kliknij prawym p.m. na ikonke nad pierwszym slotem w ekwipunku, kursor zmieni wyglad, teraz kliknij prawy na niechciany przedmiot.

Aby wylaczyc opcje kasowania przedmiotow kliknij lewy..

 

Aby sprzedac przedmiot, kliknij prawy na ikonke ze znakiem $, i ponownie prawy na przedmiot

Kupuje sie rowniez prawym przyciskiem myszy...

 

aktualna wersja 10j

nadal wszystko wybebeszone, i pozszywane niczym potfur frankensteina, ale ściegi jakby równiejsze. mozliwe bledy wszelkiego rodzaju :twisted:

przedewszystkim nieco nie dokladnie klikajacy w ikonki kursor (kiedys naprawie), i wyswietlajace sie w sklepie puste pola. teraz dochodzi napis "cena: 0"

 

 

 

 

nowa poprawiona, rozszerzona, odchudzona wersja:

https://gmclan.org/up3255_4_ZARAZA_12_f.html

Rozmiar pliku: no teraz cos kolo 10 MB

 

Autorzy:

wrzystko zmontowaem sam, poza:

skrypty komunikatu dialogowego wygrzebalem z jakiejs strony...

ze 2 texturki w renderach i wbite tu i tam w czesci nie sa mojego autorstwa a adresu strony nie pamietam

dzwieki wyciachane z blitzkrieg2.

muzyka wyciahana z homeworld.

 

 

Screeny:

https://gmclan.org/up3255_5_start.html

instrukcja 1 https://gmclan.org/up3255_5_ZARAZA_8o_instrukcja.html

instrukcja 2 https://gmclan.org/up3255_5_ZARAZA_8o_instrukcja_2.html

https://gmclan.org/uploader/3255/ZARAZA_8o_1.jpg

https://gmclan.org/uploader/3255/ZARAZA_8o_2.jpg

https://gmclan.org/uploader/3255/ZARAZA_8o_3.jpg

 

milej zabawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grafika: świetna, ale ten pasek życia kłóci się z resztą, zmień go na jakiś bardziej zaokrąglony 4/5

Fabuła: Też świetna i nie jest w niej dużo ciekawych szczegółów, a nie tylko "Świat zmierza ku zagładzie, uratuj go..." 5/5

Dźwięki: nawet, nawet 3/5

Grywalność: 4.5/5

Ogólnie: (4+5+3+4.5)/4 = 16.5/4 = 4.125 / 5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z zalozenia plansze sa zupelnie losowe, probuje wlasnie wmontowac co pare leveli jakis interesujacy poziom ulozony recznie. Jak narazie jest taki jeden, na 15 poziomie.

Pozatym ciagle sie mecze z wywazeniem poziomu trudnosci, za malo kasy = brak upgradow = szybki zgon/wyczerpanie amunicji, za duzo kasy = masa upgradow = przechodzenie spacerkiem kolejnych plansz i tak w kółko.

 

fabuła tez by sie znalazla z ciekawymi watkami, jak tylko powbijam te specjalne plansze. Najemnikow z Krwawych Aniołów juz mozna spotkac. A tak naprawde nikt niewie co jest ponizej ostatniego 30 pietra budowli ;)

 

btw jak dalem muzyczke to sie zrobilo o 4 MB wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabuła na prawdę zaskakująca, jak na polską scenę GM =D Fakt, jest trochę niedopracowań, bo samego kolesia by nie wysłali, skoro mają cały oddział.

No i możliwość pominięcia levela też fajna. Grafika rozdziabdzianego grzyba razi w oczy, chodzi mi o te białe piksele przy konturach O: Sterowanie uciążliwe,co jest chyba jedynym utrudnieniem tej przyjemnej gierki. Czemu po śmierci, gdy damy Nowa Gra, gramy jakimś czerwonym ludkiem? O_o 5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrnij do 15 poziomu to zobaczysz czym zajmuje sie reszta najemnikow ;)

 

Czerwony ludek, kurde blade niewiem czemu to sie dzieje, i tak dobze, bo niedawno po loadzie robil sie czerwony, ale tym zajme sie potem, jak bede przerabial grafike nowego pancerza.

 

Sterowanie, ja sie juz przyzwyczailem i mi nie przeszkadza, ale faktycznie uniki czasem robi sie w zlym kierunku przez to ze postac jest odwrocona o 180 stopni...

 

Poprawilem jak narazie dzialanie strzelby i smg, dodalem troche graficznych strzegułów, 2 plansze dodatkowe, odgłos chodzenia, komunikaty udajace rozmowe z kolesiem w centrum dowodzeniaa które maja rozwijac fabułe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mały update

 

-system ekwipunku + losowy sklep miedzy poziomami,

-nowe bronie i pancerze,

-niby dialogi miedzy plaszami, prezentujace niby fabułe

-wesola i relaxujaca muzyczka

 

 

https://gmclan.org/uploader/3255/ZARAZA_8t_1.jpg

https://gmclan.org/uploader/3255/ZARAZA_8t_2.jpg

https://gmclan.org/uploader/3255/ZARAZA_8t__3.jpg

https://gmclan.org/uploader/3255/ZARAZA_8t_4.jpg

 

z nowosci które wszywam do kolejnej wersji:

 

paski hp wrogów: https://gmclan.org/uploader/3255/ZARAZA_9b_1.jpg

 

 

 

losowe modyfikatory ekwipunku:

 

medic dodajacy maximum HP:

https://gmclan.org/uploader/3255/ZARAZA_10f...r_mk0_medic.jpg

sharpshooter poprawiajacy celność ( niektóre bronie maja niezły rozrzut):

https://gmclan.org/uploader/3255/ZARAZA_10f_armor_mk0_ss.jpg

enduring poprawiajacy szybkość biegania:

https://gmclan.org/uploader/3255/ZARAZA_10f...k1_enduring.jpg

i na koniec najpotężniejsza bron jak narazie ADVR Ripper MK5:

https://gmclan.org/uploader/3255/ZARAZA_10f_ripper_mk5.jpg

 

nieco podbajerowana grafika:

https://gmclan.org/uploader/3255/ZARAZA_10f_1.jpg

https://gmclan.org/uploader/3255/ZARAZA_10f_2.jpg

https://gmclan.org/uploader/3255/ZARAZA_10f_3.jpg

 

wersja 10j up, działa, nawet za łatwo momentami sie gra, jak uda sie kupić jakąś tanią a dobrą spluwę... ( a ze skrzynki wypadnie pancerz kompozytowy)

 

uf uf uf, skonczylem zszywac i wszywac system ekwipunku z losowo dobieranymi modyfikatorami dla broni i pancerzy

https://gmclan.org/uploader/3255/ZARAZA_11a..._01_17_27_3.jpg

https://gmclan.org/uploader/3255/ZARAZA_11a..._01_18_01_6.jpg

 

nowa poprawiona, rozszerzona, odchudzona wersja:

https://gmclan.org/up3255_4_ZARAZA_11o.html

Rozmiar pliku: 9711KB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

zarąbista gierka, ale mam kilka ale.

1.Dziwny wątek jest z energią, mógłbyś zaokrąglać do liczb całkowitych bo dziwnie wygląda jak widze ze mam 84,50 hp. Albo poprostu zostaw sam pasek i tyle.

2.Sterowanie, ehh z tym to się męczyłem, i na początku często ginąłęm.

W ogóle potwory mogłyby być troche wolniejsze bo jak wbiegnie już na mnie ta pluskwa energia cały czas schodzi a robal jest za blisko żebym mógł go trafić, troche kłopotliwe

3.małę przekłamania w intefacie, np. pistolet lata na boki przy ruchach kamery. wstaw mu zmiane x i y w end step i bedzie dobrze

 

Ogólnie jest lepiej niż w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm gierka zawiesiła się zaraz po starcie misji! rulaiz.gif hmmm dziwne...

Ano - trudno żeby się nie wieszała jak:

ERROR in
action number 8
of Create Event
for object joe:

Error in code at line 1:
  hp = 20+(6*global.level)

at position 19: Unknown variable level


ERROR in
action number 9
of Create Event
for object joe:

Error in code at line 1:
  hp2 = hp

at position 7: Unknown variable hp


ERROR in
action number 5
of Create Event
for object PL:

Error in expression:global.start
position 8: Unknown variable start


ERROR in
action number 3
of Draw Event
for object joe:

Error in code at line 2:

draw_sprite_ext(r_empty,image_index,x,y,1,1,point_direction(x,y,wayp.x,wayp.y)-90,image_blend,image_alpha)

at position 71: Unknown variable x


ERROR in
action number 5
of  Step Event
for object joe:

Error in expression:point_distance(x,y,wayp.x,wayp.y)
position 25: Unknown variable x

ERROR in
action number 2
of Create Event
for object object46:

Error in expression:global.krajobraz
position 8: Unknown variable krajobraz


ERROR in
action number 2
of Create Event
for object object46:

Error in expression:global.krajobraz
position 8: Unknown variable krajobraz


ERROR in
action number 2
of Create Event
for object object46:

Error in expression:global.krajobraz
position 8: Unknown variable krajobraz

 

i wiele innych!

Mówię to po raz 347664 - wyłącz automatyczne ignorowanie błędów!

A, i jest coś takiego jak ładowanie grafiki/muzyki itp. z zewnętrznego folderu :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

copoconaco zrob sterowanie niezalezne od kierunku myszki. teraz jest naprawde niewygodne kiedy obracam sie w dol ekranu i nagle kazuje sie ze prawa strzalka porusza mnie w lewo a uciekanie przed stworami to wogole koszmar ; p

 

EDIT

dobra doszlem wystarczajaco aby ta gre ocenic.

 

Daje jej 5/5 ofc.

 

Gra ma bardzo ladna grafike i menu. Dzwiek jest ok, brakuje mi tu tylko jakies mrocznej muzyki jak w alienie + jakies dzwieki ktore wydaja potworki.

 

Grywalnosci stoi rowniez na wyskokim poziomie, jest co robic. Pozatym wymysliles naprawde godnego przeciwnika z ktorym moze zmierzyc sie gracz. Mozna obserwowac jak pomieszczenia, korytarze powoli zarastaja grzybem i niewazne ile stworow zabijemy ich tak bedzie wiecej. Tam gdzie zostawilismy zielona papke kilka minut temu po powrocie czeka nas mile powitanie( :ph34r: ). Trzeba zrobic co mamy do zrobienia i ladowac dupsko do windy jak najszybciej bo za moment moze byc za pozno.

 

Bugow nie znalazlem.

 

Jedyny minus to sterowanie :jezor:

 

Powodzenia z nastepnymi wersjami :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabułka:

Grzyb??? nooo... oryginalnie, rzadko trafiają się roślinki. Ogólnie nieźle, ale nieco oklepane pomysły.

 

Jajogłowi: Słabo wyrysowana grafa, coś pachnie Paintem.

Muzyka: Super! Ale szybko się kończy i powtarza.

Menu: 2x Exit i brak opcji, vide głośność i rozdzielczość...

Klimat: Nieźle, powiedzmy 4.6/6

Elementy techniczne: Ładowanie "na żywo" w trakcie gry, wyszłoby jej na zdrowie. Ikona GM'owa to już nieco przeżytek, choć wiem jak trudno jest coś znaleźć/zrobić. Postacie nachodzą na EQ. Czcionka, khem, słaba. Gdzieniegdzie nachodzi jedna na drugą (linijki). Komunikaty mogłyby mieć własną grafikę. 96.50 życia... Można by użyć round()???

Background highscores to insza śpiewka. Poziom trudności przydałoby się zbalansować. Ale ta ostra naje**a jest nawet nawet.

 

Literówki itp.: Przy strzelnicy: " za zaebrane" i "wyplaci". Szokerami??? Wolałbym mimo wszystko Shocker'ami albo inną nazwę (np. Oszałamiacze), generuja, dzwiek, gwaltownie... Tekst można pisać w Word'zie potem Ctrl+C i Ctrl+V do GM'a. Ze znaczkami ^^. Obłok, a chwilę potem oblokami już przez "l" zamiast "ł"...

DURZE???? OMG!!! Pisze się DUŻE. Odnóże przez ó. Glizy??? Miało być glizdy czy to tak celowo? Dwie ceny zakupu??? Odrzywczych przez ż. Powtórzenie DNA. W tym samym miejscu po ewolucji przecinek... Już nie powiem nawet, że przed "że" też by wypadło go postawić. Mały pakiet medyczny. Brzmi znajomo. Gorky, jak mniemam???

 

 

Cóż... Pierwsze wrażenie było niezłe, ale po pogrzebaniu (chwilkę) jest nieco gorzej.

 

Ocena:

Technicznie: 3/10

Graficznie: 7/10 - bo nie Crysis ;)

Dźwięk: 8/10 - Mało soczyste strzały, brak kroków itpd.

Muzyka: 7/10 - Powtórka jednego niezłego kawałka...

Grywalność: 8/10 - Grywalne, choć wady odstraszają

Ogólnie: 6/10 - błędy techniczne poprawić, korektora ort. int. jęz. zatrudnić, dźwięki załatwić takie, że mucha nie siada i widzę tu 8.5/10 na luzie

 

PS Hmm.. 3 czy 4 gwiazdki dać.... Dam Ci 3, mam nadzieję, że to Cię zmotywuje do pracy i zobaczymy Zarazę 7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praca trwa, praca trwa. Spokojnie, skoncze wszywac wszystkie elementy systemu, ekwipunek itd.. to zabiore sie za wylapywanie literowek i innych krzakow. Np: zmusilem sie do zrobienia nieco bardziej intuicyjnego sposobu wyrzucania/sprzedawania przedmiotow, koniec z naciskaniem na jakies kretynskie ikonki, klik na przedmiot i wrzucamy go do sklepu... Inna sprawa bedzie z wywazaniem poziomu trudnosci tu chyba jacys beta testerzy beda potrzebni ;) A sklep to totalna prowizorka jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajna gierka! :D

 

Doszedłem do poziomu 11 lub 12, nie pamiętam, ale grało sie na prawdę fajnie :).

Jednak mimo to gra jest trochę niedopracowana, i sprawia wrażenie trochę mocno "niedoszlifowanej".

Co jest nie tak :

- może to ja nie wiem jak, ale przy zjeździe windą mamy od razu następny level. Wolałbym jakąś wybierałkę

chyba, że to celowe działanie.

- zmień sterowanie na nierelatywne. Czyli niezależnie od kierunku poruszamy sie góra, dół, prawo i lewo

bo te jest na prawdę niewygodne!

- zmień czcionkę!

- nie wiem jak inni, ale ja bardzo nie lubię pre-renderowanego 3D. Oczywiście wiem że narysowanie

pixel-artem całej grafiki "trochę" zajmie, więc tego sie nie czepiam, ale przedmioty i broń można by

z powodzeniem w paint'cie narysować. No, chyba że ty tak wolisz jak jest :P

-...i co mniejsze potworki też by można w paint'cie narysować :D

- przydałaby by sie fajna muzyczka!

- te ceny co mocniejszych armorów i broni są za wysokie. Może ja coś źle robiłem, ale po przejściu poziomu

zyskiwałem średnio 3000-4000 kredytków.

 

Ale ogólnie jest gites! :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No to wersja 12f jest i nawet sie uruchamia...

 

https://gmclan.org/up3255_4_ZARAZA_12_f.html

 

Co nowego?

-spacja - panele boczne

-mozliwosc wyboru sterowania: F2;

-nano programy, kliknac prawy aby zaladowac, kliknac lewy na kwadracik kolo aktywnego wkeipunku by wybrac jeden do odpalenia, kliknac gdzies prawy aby odpalic...

-zmienione poruszanie sie miedzy poziomami...

- klawisz M wyswietla minimape.

- i cala masa nowych bugów ( dosłownie)...

 

 

Coz... Zaraza mi sie rozrosła, wkradl sie moj nieodlaczny towazysz : Chaos z kumplem Bajzlem i juz trudno mi sie polapac co i jak. Wiec narazie idzie w odstawke, moze wroce do tego projektu jak obmysle lepszy system ekwipunku i generowania plansz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...