AdiSlayer Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Chciałbym zrobić aby ptaki spuszczały jajka tak jak w chicken invaders. Jak to zrobić ? :book: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Tworzyc na ich najwyzszym y (przy kuprze(?)) obiekt jajko ktory ma grawitacje na 270 (dol) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdiSlayer Opublikowano 17 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 I będą spadać jajka z ptaka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Do tego użyj funkcji "random" i "instance_create" Ps.Zmniejsz sygne bo mi rozwala strukturę forum i poczytaj se regulamin... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 17 Listopada 2007 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Ps.Zmniejsz sygne bo mi rozwala strukturę forum i poczytaj se regulamin... AdiSlayer dostaje warna, a sygnatura usunięta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdiSlayer Opublikowano 17 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Ps.Zmniejsz sygne bo mi rozwala strukturę forum i poczytaj se regulamin... Oki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Sory, że sie bawie w moda, ale to nie jest czat :D.A tak przy okazji to użyj instance_create(x,y,jajko); W create ptaka, albo step. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KoRn Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Sory, że sie bawie w moda, ale to nie jest czat :D.A tak przy okazji to użyj instance_create(x,y,jajko); W create ptaka, albo step. Taa w create albo w step... Ustaw alarmy i wtedy użyj tego kodu. np. CREATE: alarm[0]=room_speed*2 ALARM[0]: instance_create(x,y,jajko) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdiSlayer Opublikowano 17 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 I jakie ma być x y aby spadało jajo z pod ptaka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Ma pisać samo x i y :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Copperdragon Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Nie zgodzę się. Wtedy jajko może wylądować na dziobie, a tego byśmy nie chcieli. instance_create(x+a-c,y+b-d,jajko); A teraz o co chodzi z tym a i b: Wejdź w okno edycji sprite'a ptaka i edytuj jedną z klatek animacji. Przybliżaj do oporu i wyznacz mniej więcej położenie kupra. Spójrz na te liczby w lewym dolnym rogu. Ta po lewej to będzie a, ta po prawej to będzie b. :D c i d to odpowiednio połowa szerokości i wysokości jajka; tutaj zakładam, że środek jajka po stworzeniu ma być dokładnie na kuprze. :thumbsup: Oczywiście, pozostaje ten problem, że kuper nie musi być w każdej klatce animacji w tym samym położeniu. Poza tym: czy ptaki zawsze latają w tę samą stronę? Jeśli nie, trzeba będzie rozpatrywać przypadki, gdy kuper jest po lewej i po prawej stronie. Rety... takie drobiazgowe intrukcje muszą brzmieć co najmniej śmiesznie, no nie? :lol: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdiSlayer Opublikowano 17 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 A jaśniej ? I jak pytałej czy ptaki zawsze latają w tę samą stronę? to tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdalow Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 zrób sobie jajco i je puszczaj w stepie createm, problem masz ?????????????????????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Copperdragon Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Dobra, już wyjaśniam. Załóżmy, że współrzędne kupra w obrazku ptaka wynoszą 3 i 5. Wtedy nasze a i b wynoszą odpowiednio 3 i 5. Jeśli jajko ma rozmiary 10x12, to wtedy c i d wynoszą odpowiednio 5 i 6. Wtedy w kodzie wpisujemy: instance_create(x+3-5,y+5-6,jajko); Albo w formie skróconej: instance_create(x-2,y-1,jajko); A zresztą... podeślij tutaj obrazek jajka i ptaka, a ja ustalę, jak ma dokładnie wyglądać ten kod. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdiSlayer Opublikowano 18 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 Wiesz co wejć na mojego uploada i zobacz sam co jest grane . TU MASZ LINKA http://www.plikus.pl/zobacz_plik-Przyklad_..._GM6-75207.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się