Skocz do zawartości

Co 10 punktów zwiększa się speed...


Grela

Rekomendowane odpowiedzi

tak jakby: div n - zwraca wartość podzieloną przez n, zaokrągloną z niedomiarem

x div 10 jest tym samym co floor(x /10)

Tymon podał najlepsze rozwiązanie :P

 

czyli w step:

speed = score div 10; //bądz

speed= floor(score/10) // :)

 

Edit:

w alarm0:

/*akcja tworzenia ennemys*/

alarm[0]=zmienna

 

w razie potrzeby odejmuj od zmniennej np. zmienna-=1 // wtedy akcja z alarm0 wykona się szybciej ;P

acah no i pamiętamy o zdefiniowaniu zmiennej w create oraz wywołaniu alarmu również w create :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

ja pierdziele, jaki spam... wnerwiacie mnie tymi pytaniami "a gdzie to dać" - jesteście programistami, to wysilcie palniki trochę, albo się nie bierzcie za robienie gier. Skoro coś ma się sprawdzać przez całą grę - wiadomo - w step. Skoro coś ma być ustawione i zdefiniowane - w create. Skoro ma się dziać po jakimś czasie - w alarmie. I tak dalej... odpowiedzi padają po 2 3 razy a tu nadal pytanie "gdzie jak i co to jest". Sypnął bym ostrzeżeniem, ale że już 70% widzę to dam sobie na wstrzymanie jeszcze. Jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

zauważ, że 11 punktów to też >= 10, zatem speed będzie wzrastał w nieskończoność.

obiekt, który wytwarza przeciwników:

w create:

next_speed=false;
wrog_speed=1;
alarm[0]=room_speed*2; //dwie sekundy

w alarm0:

if score mod 10 = 0 and next_speed=false
{
next_speed=true; //zapobiega przyspieszaniu wrogow, gdybysmy przez ostatnie 2 sekudny nie zabili zadnego - czyli nie zmienil sie wynik
wrog_speed+=1;
}
else
{
next_speed=false;
}
var ppp;

ppp=instance_create(0,0,obj_worg);
ppp.speed=wrog.speed;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...