Skocz do zawartości

GUI for GM


bladus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam proste pytanko, czy istnieje bardziej "programmer friendly" wersja interfejsu niż ten standardowy ? Edytor kodu wbudowany w GM to trochę jednak za mało. . Wiem że GM nie jest obiektowy, ale mimo wszystko przydało by się kilka prostych opcji np intellisense, podgląd zmiennych danego bloku / struktury itp, podświetlanie błędów składni, lub chociaż wykrywanie custom variables, Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyzwyczajenie do wygodniejszych edytorów, hm?

Zawsze możesz spróbować podpiąć jakiś edytor pod GM ( menu File -> Preferences -> Script and Code ).

 

Do sprawdzania składni masz "Check the script for syntax errors", takie klikajło w edytorze kodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze możesz spróbować podpiąć jakiś edytor pod GM ( menu File -> Preferences -> Script and Code ).

 

Niestety ale tutaj nie udało mi się podpiąć zewnętrznego edytora z wynikiem pozytywnym.

 

Nie dość, że gamemakerem możesz w pare minut zrobić gierke za pomocą kolocków nie znając języka, którą w c++ robiłbyś przez kilkadziesiąt godzin i byłoby tysiące linii kodu to gościu jeszcze narzekasz :P

 

Prostota GM nie polega tylko na klockach ale na tym że system odwala za programistę całą nudną robotę związaną z procesami, obiektami, rysowaniem, planszami, odświeżaniem, kolizjami, ścieżkami itp. Podobnie jest np w BlitzMax albo XNA do Visual Studio -> ale tutaj trochę więcej pracy potrzeba. Prostym przykładem udanego softu z dobrym UI jest Sharp Developer ale on do gier się nie nadaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
Nie dość, że gamemakerem możesz w pare minut zrobić gierke za pomocą kolocków nie znając języka, którą w c++ robiłbyś przez kilkadziesiąt godzin i byłoby tysiące linii kodu to gościu jeszcze narzekasz :P

I ma całkowitą rację. Edytor w GM ssie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu nie ma alternatywy? Ja bez problemu podpinam sobie PSPada, ale aktualnie i tak nie korzystam z niego w GMie ;)

 

przykro mi ale taki edytor nie pomaga programiscie w pracy ponieważ nie ma podstawowych opcji (lub ma ale o nich nie wiem to prosze o korektę) które posiadają GUI np do C# (podałem je powyżej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Ale lepszy zewnętrzny edytor do GM i tak nie ma sensu, ponieważ intellisense działałby tylko w obrębie otwartego skryptu, a nie całego kodu gry czyli w takim edytorze można dorobić conajwyżej lepsze podpowiedzi tylko wbudowanych funkcji i zmiennych. Poza tym nie GUI a IDE. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale lepszy zewnętrzny edytor do GM i tak nie ma sensu, ponieważ intellisense działałby tylko w obrębie otwartego skryptu, a nie całego kodu gry czyli w takim edytorze można dorobić conajwyżej lepsze podpowiedzi tylko wbudowanych funkcji i zmiennych. Poza tym nie GUI a IDE. ;)

 

Oczywiście mowa o IDE nie tylko o GUI, ale takie usprawnienia to oszczedzanie 50-70 czasu projektu, a czas to pieniądz więc .... ;P

 

Ale wracając do tematu, zapytam się w takim razie o alternatywne IDE do GM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...